[exchange] Accounts synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 10:49

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Ik heb een opstelling zoals in de figuur schematisch weergegeven:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/e/j.berentsen/exchange.JPG

Werknemer 1 haalt zijn mail buiten het LAN (onderste grote rechthoek) op van exchange server S2 op het LAN. Werknemer 2 zit het grootste gedeelte op het LAN, maar heeft een account (account 1) op een Exchange server buiten het LAN (S1).

Nu staan er op S2 public folders en ook public calendars. Om werknemer 2 te kunnen verbinden met de pbulic folders van S2 moet een 2e exchange account aangemaakt worden. Dit wil ik graag veranderen, want werknemer 2 is zo genoodzaakt om voor het raadplegen van de public folders op S2 steeds een ander profiel te kiezen.

De gewenste situatie is deze:
Aan de situatie van Werknemer 1 verandert niets: dit werkt prima.
Werknemer 2 krijgt een mailaccount op S2 en verbindt dus alleen met deze Exchange server. Account 1 op Exchange server S1 moet dus gesynchroniseerd worden met de nieuwe account op S2. Op het moment dat Werknemer 2 sporadisch buiten het LAN is, moet hij zijn historie gewoon via S1 kunnen bereiken.

De vraag is: wie weet hoe dit mogelijk is? Ik heb een tijd zitten stoeien met Site Replication, maar daar kwam ik niet uit. Ik verwacht eigenlijk dat ik hier iets vergeet, maar aangezien ik dit nog nooit gedaan heb, weet ik niet wat dat zou kunnen zijn. Wie heeft er suggesties?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
*kick*

Ik had inmiddels toch echt wel wat slimme opties verwacht ;(

Verwijderd

zitten beide exchange servers in dezelfde organisatie? In dezelfde Routing group?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit lijkt mee een mooie voor PNS :)

SA > PNS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:02
waarom heeft werknemer 2 een apart acount voor die public folder dan?

zitten de exchange servers in de zelfde organisatie? zo ja, dan kun je toch gewoon werknemer 2 z'n account 1 rechten geven op die public folder welke in S1 aanwezig is?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Het gaat niet over een en dezelfde organisatie (fusie), maar er kan wel een VPN aangelegd worden.
waarom heeft werknemer 2 een apart acount voor die public folder dan?
Allebei de werknemers hebben een account op S2 en kunnen daar op de public folders, alleen kan werknemer 2 via account 1 op S1 ook daar op de public folders, werknemer 1 niet.

Ik realiseer me dat het een moeilijke situatie is, helemaal nu ik ook met nummers aan het omdraaien ben geslagen. Mocht het nog onduidelijk zijn, zeg het dan even... dan probeer ik het nogmaals uit te leggen.

In principe komt het er op neer dat 1 persoon 2 verschillende exchange accounts heeft en er maar 1 tegelijk aan Outlook 2003 kan toevoegen. Bovendien moeten de niet-"private" afspraken in de kalenders gesynchroniseerd worden, evenals een berichten folder in de public folders van server S2 met een mapje "Inkomend" in de inbox op server S1.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt op de account van werknemer 2 op S1 een alternate recipient aanmaken, welke naar de mailbox van werknemer 2 op S2 verwijst. Alle mail wordt dan geforward van S1 naar S2
...Op het moment dat Werknemer 2 sporadisch buiten het LAN is, moet hij zijn historie gewoon via S1 kunnen bereiken...
Tja, daar maak je 't weer een stuk ingewikkelder mee. Waarom kan werknemer 2 z'n mail niet gewoon via S2 raadplegen als hij "buiten" is?
In ieder geval moet je niet de fout maken om op S2 een alternate recipient aan te maken die terugverwijst naar S1 want dan creëer je een mail loop die pas stopt als een van beide servers uit z'n schijfruimte loopt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Op S1 ben ik geen beheerder :(

Ik heb de situatie even iets simpeler hieronder weergegeven. Vergeet de rest van de werknemers even:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/e/j.berentsen/exchange2.jpg

De werknemer op het onderste LAN (winxp bak) moet op de public folders van de server op het onderste LAN kunnen. In Outlook 2003 kan maar 1 exchange account gespecificeerd worden. Een mogelijke oplossing is dus een account aanmaken op de onderste LAN server die sync met de server op het bovenste LAN (connectie verloopt via VPN). Op die manier kan er op de WinXP bak 1 Exchange account worden aangemaakt, verwijzend naar de server op hetzelfde LAN.
Beide servers hebben public folders, alleen de public folders van de onderste server hoeven toegankelijk te zijn

De vraag is dus: hoe stel ik op de server op het onderste LAN, dat de mail en de kalender van account 1 gesynct wordt?

[ Voor 94% gewijzigd door jbr op 24-09-2004 15:07 ]

Verwijderd

kan je niet bijvoorbeeld de public folders repliceren met de interorg tool?
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;238573

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

jbr666 schreef op 24 september 2004 @ 14:50:
Op S1 ben ik geen beheerder :(
Dan ga je praten met de beheerder van die server
De vraag is dus: hoe stel ik op de server op het onderste LAN, dat de mail en de kalender van account 1 gesynct wordt?
Niet, dus. Dat kun je alleen op de bovenste server instellen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 24 september 2004 @ 15:47:
Dan ga je praten met de beheerder van die server
...die vervolgens zegt dast ik het op de server in moet stellen waar ik wel beheerder van ben... hoe ik dat moet doen wil ie niet uitleggen omdat dat blijkbaar tijd kost...
Niet, dus. Dat kun je alleen op de bovenste server instellen
Dit lijkt mij niet... als ik een PC heb met Outlook dan wordt daar ook mee gesynct. In principe zou "mijn" server dan de .ost file moeten hebben die nu op het werkstation staat. Er is me al vaker verteld dat het moet kunnen, maar niemand neemt de tijd/moeite om te vertellen hoe.

Maar even terug naar jouw opmerking: hoe zou het volgens jou moeten kunnen dan?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

jbr666 schreef op 24 september 2004 @ 18:20:
... als ik een PC heb met Outlook dan wordt daar ook mee gesynct. In principe zou "mijn" server dan de .ost file moeten hebben die nu op het werkstation staat. Er is me al vaker verteld dat het moet kunnen, maar niemand neemt de tijd/moeite om te vertellen hoe.
Absoluut niet aan beginnen om client software (Outlook) op je server te installeren. In 99% van de gevallen gaat dat stuk.
Maar even terug naar jouw opmerking: hoe zou het volgens jou moeten kunnen dan?
Zoals ik al zei op 22/09 om 21:53: op die server moet je een Alternate Recipient definiëren. Als de beheerder van die server daar niet aan mee wil werken, houd't op. In dat geval zou ik besluiten om op de client PC in kwestie nog een extra POP3 of IMAP4 account aan te maken. Ook daarvoor heb je waarschijnlijk de medewerking van de andere beheerder nodig, want als die z'n werk goed heeft gedaan, staan POP3 en IMAP4 dicht. Alstie z'n werk niet goed heb gedaan, heb je'm niet nodig.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 24 september 2004 @ 19:17:
Absoluut niet aan beginnen om client software (Outlook) op je server te installeren. In 99% van de gevallen gaat dat stuk.
We draaien het al een jaar naar tevredenheid (vooral icm met TS is het lekker om alle helpdeks email te lezen)
Als de beheerder van die server daar niet aan mee wil werken, houd't op.
Die werkt niet mee nee, maar ik geef het niet graag snel op...
In dat geval zou ik besluiten om op de client PC in kwestie nog een extra POP3 of IMAP4 account aan te maken. Ook daarvoor heb je waarschijnlijk de medewerking van de andere beheerder nodig, want als die z'n werk goed heeft gedaan, staan POP3 en IMAP4 dicht. Alstie z'n werk niet goed heb gedaan, heb je'm niet nodig.
Staat dicht uiteraard...

Voorlopige conclusie: Crap :(

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

jbr666 schreef op 24 september 2004 @ 23:32:
[...]We draaien het al een jaar naar tevredenheid (vooral icm met TS is het lekker om alle helpdeks email te lezen)
Dan behoor jij tot die ene % die er geen last van heeft. Gefelici
[...]Die werkt niet mee nee, maar ik geef het niet graag snel op...
Je hebt nog 1 optie: de gebruiker in kwestie met een Outlook client naar S1 laten connecten en dan een server based rule opstellen "forward al messages to <account op S2>". 't Is vies, hij moet ook zorgen dat de mailboxen niet vol raken want anders heb je een lelijke mail loop die beide servers onderuit kan halen, maar 't doet bij benadering wat je wilt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

met betrekking tot outlook op de exchagne server:
http://support.microsoft....aspx?scid=KB;EN-US;266418
Pagina: 1