Toon posts:

[2k] Adminaccount heeft beperkte rechten?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb onlangs mijn systeem opnieuw geinstalleerd en heb als enige gebruiker de admin nog. Maar er is 1 probleem, ik kan als admin niet in het register van mijn systeem kijken. Ik krijg dan de melding dat deze handeling door de administrator is uitgeschakelt. Maar ik moet er wil in. Heb namelijk een programma geinstalleerd, maar dit liep elke keer vast. Ook als ik een un-install wilde doen liep het vast. Heb het dus maar handmatig verwijdert en dacht dit ook in het register te doen. Want als ik dit proggie opnieuw wilde instaleren deed hij het niet omdat er al een vorige versie was geinstalleerd.

Nu is mijn vraag:
Hoe zet ik de optie aan dat ik weer in mijn register kan kijken? Ik heb me al aangemeld bij elk mogelijke groep.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows gaat het hier over?

Verwijderd

Topicstarter
ooops B)

windows 2000 Professional

Verwijderd

Lijkt me dat d'r een policy verandert is.

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29

faraway

Dank U...

Of de Admin account gerenamed

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 21:53
ik denk ook aan een policy, kun je de local policy aanpassen? Start --> uitvoeren --> gpedit.msc en kijken of daar beperkingen zijn ingesteld.

no animals were harmed during the production of this message

Verwijderd

Topicstarter
heb hem dus net geinstalleerd... heb nog niets verandert in de gebruikers omgeving, heb wel lopen zoeken waar ik dit kan aanzetten maar dat zie ik dus ook niet. Deze Administrator is dus door windows zo geinstalleerd..... maar naar mijn weten heeft hij dan toch ook alle rechten (zoals de beschrijving zegt)

Verwijderd

Topicstarter
beste Caeruleus,

Heb gedaan wat je zei, heb alles nagelopen en zag alleen het volgende staan wat over het register ging:
Registerbewerkingsprogramma's uitschakelen -> uitgeschakelt.

Deze optie is dus niet actief. Andere opties wie van toepassing kunnen zijn op het register heb ik niet ontdekt.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 11:37:
ooops B)

windows 2000 Professional
titeledit dan :)

[norml]admin met beperkte rechten :([/]==> [2k] Adminaccount heeft beperkte rechten?*

[ Voor 22% gewijzigd door G33rt op 13-09-2004 12:19 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Log je niet perongeluk in onder een backup admin account met te weinig rechten?

M.a.w. ben je niet 'admin' ipv 'administrator' ?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou overwegen een herinstall te doen als je administrator niet voldoende rechten heeft, na een schone installatie .....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik weet niet of dit mag maar je ken het altijd proberen.

Wil je tenslotte alleen maar helpen :)

Open MS-DOS prompt

Ga dan naar start-->run en tik het volgende in:

at 12:34 /interactive taskmgr

(vervang 12:34 met de huidige tijd + een minuut ofzow)
Zodra de klok tikt zal de taskmanager starten, en alles wat je vanuit daar start (nieuwe taak) zal ook als SYSTEM starten.
Een goede truk om admin-rechten te krijgen is om explorer.exe af te sluiten, te herstarten als system, dus in ms-dos tik je in: EXPLORER vervolgens naar configuratiescherm en netjes een gebruiker toevoegen.

Systeemrechten worden weer verleent aan je ;)
Pagina: 1