Toon posts:

Netwerk probleem: Laptop / Hub geeft collision.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik wil graag mijn latop op het netwerk hier aansluiten. Maar om de 1 of andere reden wil mijn hub mijn laptop niet :'( Als ik het kabeltje in de hub steek heeft hij constant collision.

-Ik heb al verschillende kabels gebruikt waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn.
-De netwerk kaart van mijn laptop werkt ook goed, ik kan er ergens anders goed gebruik van maken. Dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

De opstelling is als volgt:
-Router op internet
-Kabeltje van de router naar mijn hub(in de uplink)
-PC (win2000) in de hub, werkt prima.

Mijn laptop is voorzien van win XP.

Iemand enig idee? :)

Verwijderd

10Mb hub? Netwerkkaart in je laptop op 100Mb?
Hub is ook altijd half duplex ...

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar was ik dus ook net achtergekomen :)

Ik leefde in de veronderstelling dat ie op auto stond, maar die eikels van de helpdesk van mijn school hebben lopen kutten met mijn instellingen. Het zou verboden moeten worden :(

Probleem opgelost :)

Verwijderd

Hm, in plaats van ze 'die eikels' te nomen kan je natuurlijk ook even vragen waarom ze dat gedaan hebben maar ja, wijzen is zoveel makkelijker he?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 13:28:
Hm, in plaats van ze 'die eikels' te nomen kan je natuurlijk ook even vragen waarom ze dat gedaan hebben maar ja, wijzen is zoveel makkelijker he?
Haha, niks tegen mensen van een helpdesk hoor :) Maar op mijn oude school waren ze niet al te slim. Ze hebben al mijn instellingen gewijzigd omdat ze niet wisten wat het probleem was, en er ook nooit achter gekomen zijn. Maar ik houd van helpdesken hoor :*

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik wil niet veel zeggen maar mijn 3com hubje geeft voortdurend wel even collission (niks om je druk over te maken trouwens :+)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1