[IIS/PHP] index.php/mooi/url/ werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik draaide een site op Apache met PHP, met mooie url's zoals http://www.example.com/index.php/command/view/id/1/

Dit werkte perfect. Nu wil ik switchen naar IIS 6.0 (Win2k3). (Discussie over IIS vs. Apache is niet van toepassing). IIS en PHP inmiddels aan de praat, dat werkt allemaal prima. Alleen op de mooie url's krijg ik nu fouten:

code:
1
2
3
4
5
Warning: Unknown(C:\Inetpub\wwwroot\index.php\command\view\id\4\): failed to 
open stream: No such file or directory in Unknown on line 0

Warning: (null)(): Failed opening 'C:\Inetpub\wwwroot\index.php\command\view\id\4\' 
for inclusion (include_path='.;c:\php4\pear') in Unknown on line 0

Hoe los ik dit op?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bestaan die files ook, of moet het dynamisch redirecten naar een record in een database?
Kan je wat meer gedetailleerde info geven?

Lijkt er op dat dit meer een php error is, dan een softwareprobleem :) Misschien iets voor Programming & Webscripting ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Had je hier tussen gekeken: [google=multiviews iis] :? Dan kom je oa deze tegen: http://www.websiteoptimization.com/speed/tweak/rewrite/ :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

zover ik weet werkt dat helemaal niet onder IIS (welke versie dan ook). Dat werkt alleen onder Apache.

Signature van nature

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:53
Sircuri schreef op 13 september 2004 @ 11:35:
zover ik weet werkt dat helemaal niet onder IIS (welke versie dan ook). Dat werkt alleen onder Apache.
Multiviews bestaan wel onder IIS. Het vreemde van de foutmelding van de topicstarter vind ik wel dat de foutmelding niet van IIS, maar van PHP is. De webserver kan het bestand dus wel vinden. De fout zit dus ergens in het PHP-script.

Maak anders gewoon een simpel php-bestand met daarin een phpinfo(); en roep die aan via Multiviews (dus iets als http://www.domein.com/phpinfo.php/blaat/1/2/). Doet hij het dan wel, dan zit het probleem in je PHP-script. Doet hij het niet, dan zit je probleem in IIS.

• Skaah
  • Niet online
sanfranjake schreef op 13 september 2004 @ 11:34:
Bestaan die files ook, of moet het dynamisch redirecten naar een record in een database?
Kan je wat meer gedetailleerde info geven?

Lijkt er op dat dit meer een php error is, dan een softwareprobleem :) Misschien iets voor Programming & Webscripting ?
index.php laadt een pagina uit de database, dus er is geen map index.php.

Ik gebruik PHP 4.3.8. Het lijkt wel alsof IIS het hele url wel herkent als zijnde een PHP pagina, maar dat de PHP-dll niet snapt dat het laatste deel 'parameters' zijn.

Onder Apache werkt dit allemaal perfect, dus het ligt niet aan het PHP script.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:53
Skaah schreef op 13 september 2004 @ 14:33:
Onder Apache werkt dit allemaal perfect, dus het ligt niet aan het PHP script.
Dat kun je niet zomaar uitsluiten. Je kunt bijvoorbeeld te maken hebben met verschillende versies van php. Nogmaals, wat gebeurt er met de phpinfo? Anders even php.ini bestuderen.

• Skaah
  • Niet online
phpinfo.php:
PHP:
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>

code:
1
2
3
4
5
Warning: Unknown(C:\Inetpub\wwwroot\phpinfo.php\a\b\1\2\): failed to open stream: No 
such file or directory in Unknown on line 0

Warning: (null)(): Failed opening 'C:\Inetpub\wwwroot\phpinfo.php\a\b\1\2\' for inclusion 
(include_path='.;c:\php4\pear') in Unknown on line 0

Php.ini is standaard, maar met gd2. Moet ik 'm posten?
Pagina: 1