kan speakers niet aansluiten op dvd-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:49
Ik heb thuis een filux hcs 4000 5.1 home theatre systeem met redelijk goed geluid, maar heb onlangs een de Elta 8883A divx/dvd speler gekocht.

Nu wil ik de speakers van de finlux aansluiten op mijn Elta dvd speler, maar de kabel van de finlux speakers passen niet. De kabels van de speakers zijn rood/zwart met aan de uiteinde gewoon de koperdraadjes, de Elta daarentegen heeft alleen een een zestal cinch aansluiting.

Is er een manier om de rood/zwart speakerkabel aan te sluiten op de Elta.

Hier een voorbeeld van de kabel van de Finlux luidsprekerkabel

Afbeeldingslocatie: http://www.kcb.co.uk/shop/media/redblack.jpg

En hier een beeld van de achterkant van mijn Elta 8883A.

[img] http://viriker.hu/pics/te...zi/elta8883/elta_back.jpg [img]

Ik wil dus de speakers aansluiten op de zes uitgangen van de Elta.

[ Voor 19% gewijzigd door micebec op 13-09-2004 11:06 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58
:?
Je kan op die divx-speler helemaal geen speakers aansluiten. Die 6 cinch-aansluitingen moet je met kabeltjes aan je versterker hangen.

• micebec
Fire69 schreef op 13 september 2004 @ 11:07:
:?
Je kan op die divx-speler helemaal geen speakers aansluiten. Die 6 cinch-aansluitingen moet je met kabeltjes aan je versterker hangen.
Dat zou op zich toch wel moeten lukken anders staat er bij de uitgangen geen front, left, center, right surrround, left surround en subwoofer.

Daarnaast, de subwoofer heeft wel een cinch connector en daar krijg ik wel geluid uit. Dus ik ga ervan uit dat ik wel speakers kan aansluiten op de Elta.

Verwijderd

hmmzz !! een dvd speler heeft (meestal) geen speaker uitgangen dit zijn lijn uitgangen

die subwoofer zal wel actief zijn (ingebouwde versterker)

als je die elta openshroeft zie je echt geen koelrib en eindtrap zitten hoor !!

je hebt dus idd een reciever nodig !!

Afbeeldingslocatie: http://www.akustik.com.tr/onkyo/tx-ds575xr.gif 8)

nu zie ik dat elta wel een set heeft dus zal je die uitgangen met de subwoofer moeten verbinden en die draden daar achterin aansluiten oid

http://slike.slo-tech.com/8204.jpg
de speler heeft iig geen versterker :)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 11:21 ]

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Precies!

Het werkt alleen bij je subwoofer omdat die, zoals gebruikelijk, beschikt over een ingebouwde versterker. Dit is precies waar de uitgangen op je DVD voor bedoelt zijn: aansluiten op de ingang van een versterker.

Great minds think alike!

• micebec
Dan heeft die Finlux waarschijnlijk wel een ingebouwde versterker, maar ik moet daar dan ook met klemmetjes die kabels vastzetten. Want er komt daar wel goed en mooi geluid uit.

Dat wordt dan zoeken naar een goedkope receiver :'(

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:36

megaleo

Special member

Hoe wil je het aansluiten?? :?
Je finlux op je dvd-speler?? Ik denk eerder andersom. :)

Je dvd-speler op je finlux home theater-set. En ja, dat ding heeft een versterker en de hele mikmak. Maar daar zitten ook wel, als het goed is, 2 tulp-ingangen op (cinch). Tenminste bij de meeste merken is dat wel zo.
En dan kun je dus via een tulp kabel je dvd-speler aan je Finlux-ding hangen. Dan kies je op die finlux voor AUX ofzo iets. En voila er komt ook geluid uit. :*)

Kijk voor meer info nog eens hier: AV FAQ; Veelgestelde vragen

[ Voor 9% gewijzigd door megaleo op 13-09-2004 11:37 ]

Verwijderd

Zou je die speakers niet via de scart kunnen aansluiten op de speaker out (L en R)? (omzetter scart naar cinch dan wel nodig natuurlijk)

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Als je luidsprekers op je dvd-speler wilt aansluiten moet je geen dvd-speler hebben, maar een dvd-receiver. Dan zit de dts decodering en eindtrappen in 1 toestel. :)
Pagina: 1