[word] Briefpapier invoegen in bestaand document

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 13:31
Ik zit met het volgende. Binnen ons bedrijf worden rapporten geschreven in word. Deze worden uitgeprint op keurig briefpapier en die gaan naar de klanten.

Nu willen steeds meer klanten een digitale versie van het rapport. Of soms willen ze eerst een papieren en vragen ze later nog eens om een digitale. Nu willen wij natuurlijk dat ook dan het logo e.d. aanwezig is.

Voor de digitale versie moet dus op een later moment alsnog briefpapier toegevoegd worden. Nu is het maken van een sjabloon e.d. geen probleem alleen lukt het mij niet deze netjes in te voegen. Het is de bedoeling dat al die dingen in de kop en voettekst komen te staan.
Als ik alles invoeg in een koptekst via een normaal document verschijnt de lay-out wel maar is de plaatsing van de elementen niet echt geweldig door de soms wisselende pagina marges.
Ik heb ook geprobeerd met VBA de logo's te plaatsen in textarea's (de logo's zijn gewone teksten met opmaak) maar deze krijg ik niet gepositioneerd met VBA.
Het toewijzen van een extra sjabloon werkt ook niet omdat hij dan niet de kop en voetteksten meeneem.

Heeft iemand nog ideen hoe dit wel zou moeten. De werkwijze zou het liefst simpel moeten zijn zodat onze secretaresses er ook mee kunnen werken.
De documenten worden trouwens omgezet naar PDF met Acrobat 5.0.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Een hele simpele oplossing misschien: voeg het briefpapier als een plaatje toe en plaats hem in de achtergrond en lock hem? Je kan hem eventueel nog iets doorzichtiger maken, zodat hij wat witter lijkt en minder de aandacht trekt dan de echte content.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maak een template, zet deze in de map die je in "Tools > Options > File Locations" (hier Office 97 EN momenteel, locatie kan afwijken...) hebt aangegeven.

Copypaste de text zodat deze juist in de template komt te staan :) Of ga ik dan iets te kort door de bocht?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65507

ik heb mijn logo etc als figuur in een worddoc geplaatst (in tekstvakken)....
werkt prima, maar ik lees net dat je die figuren zou kunnen locken: hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 13:31
Aan het knippen en plakken had ik ook wel gedacht ja. Dat is alleen een beetje een slordige oplossing volgens mij. Het zou toch netter moeten kunnen. Leuk macrotje of zo. Als het niet anders kan doe ik het uiteindelijk ook wel met knippen en plakken.

Het leek mij namelijk ook wel makkelijk voor mijn collega's die wat minder handig zijn met dat soort dingen.

Misschien iemand nog leuke ideeën?

Oplossing:

Stom stom |:(
Vergeten de tekstgebieden te fixeren ten opzichte van de tekst. Dus gewoon positioneren ten opzichte van de pagina. Dan komen ze er netjes in te staan.

Verdere uitwerking:
Macro opgenomen met openen kop/voet tekst --> invoegen briefpapier.doc "as link"--> kop/voet tekst sluiten. Dan nog een sneltoets eraan en klaar is kees.

[ Voor 35% gewijzigd door J_Davelaar op 13-09-2004 14:03 ]

Was ik maar een punt dan was ik het einde