Toon posts:

Windows 2000 Installeren op samsung 160 GB SATA schijf.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gezocht op eerdere topics maar niks gevonden.

Mijn systeem:

MOBO: MSI K8T800
Processor: AMD athlon 64
Geheugen: 1048 MB Corsair memory
HD: Samsung 160 GB SATA schijf
DVD: Lite ON 16X
DVD-Brander: NEC 2510A
Video: Club 3D Geforce 5600 met 256 MB
Geluid: Creative Live 5.1.
SATA: Promise

Ik heb me dan laatst de samsung 160 GB sata schijg gekocht. Nu wilde ik hierop windows 2000 draaien. Alles staat zover dat ik weet goed ingesteld in de bios. Als de windows setup opstart druk ik op F6 om de SCSI/RAID drivers te installeren. Hier installeer ik dan de SATA drivers wat ik bij het moederbord heb gekregen. Dat lukt. Dan ga ik verder. Dan krijg je de voorwaarden die accepteer ik. En dan moet je op enter drukken voor windows te installeren. Dit doe ik maar dan geeft de setup aan "kan geen Vaste schijfstations vinden" Dit terwijl de schijf er goed op aangesloten zit.

Kan iemand mij hier uithelpen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Je gebruikt de bijgeleverde drivers... misschien even kijken of er nieuwe drivers beschikbaar zijn? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Weet je zeker dat je de goede chipset drivers van je diskette pakt? Misschien zijn er quasi-identieke drivers waarvan er een wel werkt en de andere niet. Op mijn VIA S-ATA schijfje staan er ook zes, waarvan er maar 1 werkt op mijn chipset.

Oh, en ziet je SATA BIOS de schijf wel?

[ Voor 9% gewijzigd door raoulduke op 13-09-2004 11:05 ]

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wordt de schijf überhaupt wel in de BIOS herkend? Heb je niet meerdere SATA controllers op het bord? If so, controleer dan of de drivers de juiste zijn voor de controller waarop je de schijf hebt aangesloten. Check de mobo specs en de handleiding ervan :)

Meer tips kun je in de FAQ van dit subforum vinden onder "Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?". Er staat ook een tip specifiek voor VIA SATA controllers B)

En verder: Win2K ondersteunt daarnaast out of the box geen schijven groter dan 128GB. Normaal krijg je de schijf dan wel te zien, maar dan slechts als 128GB. Misschien is het de oplossing om SP4 te slipstreamen met de setupCD (zie de WOS FAQ en support.microsoft.com hoe je het moet doen) :)

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 13-09-2004 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de nieuwste drivers, en de schijf wordt herkend in de bios.

Verwijderd

Om windows mijn sata schijf te laten herkennen moest ik een raid array aanmaken in de bios van de raid/sata controller. Daarna pas kon ik met windows aan de gang. Dit is met veel van die onboard controllers het geval volgens mij.

Voor alle duidelijkheid, mijn sata schijf draait dus niet in raid. Maar zonder aangemaakte raid array geen schijf onder windows.

Enneh, die FAQ van BalusC heeft mij toen idd op weg geholpen :9

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 12:13 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat staat reeds als een der tips in de door mij genoemde hoofdstuk van de FAQ van dit subforum B)
Pagina: 1