[Firefox en Intranet] Linken naar local files mag niet

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Hoi all,

Aangezien ik een groot voorstander ben van Mozilla, en een hekel heb aan ad-aware draaien, ben ik nu iedereen in de organisatie aan het omzetten naar Mozilla. Buiten de problemen met Frash en Java gaat dat goed, m.u.v. één ding:

Het intranet linked naar een netwerk schijf voor bepaalde files, i.e.:
file:///m:/telefoonlist/lijst.xls

Mozilla geeft dan in de JS Console de melding
Security Error: Content at url may not load or link to file:///something
Nu weet ik de workaround wel, maar dit is per user. Iemand enig idee hoe dit in één klap op te lossen is? Dus file in de Mozilla dir, aangepaste distro, etc? Ik wil n.l. echt naar Mozilla, maar vertik het om iedereen een pref.js te geven (heeft nml geen vaste lokatie op de HDD :( )

• Battle Bunny
*bump* Iemand?

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
Heb je de beveiliging in de browser op extra streng gezet ofzo?

Ik draai mozilla firefox (versie 1.0 Preview Release) en zo'n snelkoppeling op een website ons lokaal gehoste Intranet naar een netwerkschijf werkt bij mij wel.

edit:
Na controle of het via het internet kon, kwam ik tot dezelfde conclusie als de TS |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Zaagmans op 14-09-2004 13:48 ]

- Ruud

Verwijderd

even een flinke schop....ik zit sinds gisteren met precies hetzelfde probleem! Ik geef gebruikers via hun browser een linkje naar een pad op het netwerk op de volgende manier:

<a href="\\192.168.x.xxx\pad" target="_blank">netwerkmap</a>

Internet Explorer gaat er goed mee om, en toont na klikken op de link netjes alle bestanden van de desbetreffende map. Firefox daarentegen weet niet wat hij moet doen met deze link.

Weet iemand ondertussen (na 3 weken) al hoe dit probleem is op te lossen? De link aanpassen? Hoe linken naar map op intranet? elke suggestie is welkom!

• Korakal
  • Laatst online: 15:50

Korakal

Up up up!

Verwijderd

Ik vraag me af tot in hoeverre dit echt op te lossen valt, aangezien iexplore gewoon windows' explorer 'wordt' wanneer je op zo'n link klikt werkt dat natuurlijk gewoon goed. Firefox/mozilla is niet zo zwaar geintegreerd in windows.

Wellicht kan het via een javascriptje oid, anders kun je ook overwegen om de telefoonlijst om de intranetserver te zetten, dat werkt waarschijnlijk wel net zo snel en gemakkelijk.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

@Nijscoman

moet het ook niet // zijn ipv \\?

Verwijderd

heb beiden geprobeerd ( zowel // als \\ ), maar dat maakt in firefox nog steeds geen verschil...ook heb ik gebrobeerd om de link aan te duiden met ' file://netwerkpad '. Maar hier weet Firefox al helemaal niet mee om te gaan.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 14:30:
Ik vraag me af tot in hoeverre dit echt op te lossen valt, aangezien iexplore gewoon windows' explorer 'wordt' wanneer je op zo'n link klikt werkt dat natuurlijk gewoon goed. Firefox/mozilla is niet zo zwaar geintegreerd in windows.

Wellicht kan het via een javascriptje oid, anders kun je ook overwegen om de telefoonlijst om de intranetserver te zetten, dat werkt waarschijnlijk wel net zo snel en gemakkelijk.
Volgens mij was hier ooit een exploit voor en hebben ze daar toen een update voor uitgebracht (versie 0.9.2 ofzo). Dan is het nogal logisch dat het niet gaat werken.
Wat je wel zou verwachten als je het volledige pad naar een bestand opgeeft, is dat het firefox dat bestand gaat downloaden, krijg je dat save to schermpje.

Verwijderd

Ik zal wel iets fout doen, maar ik kan gewoon bestanden openen vanaf mapped drives, inclusief XML en html bestanden.

code:
1
<a href="file://///192.168.x.xxx/pad/" target="_blank">netwerkmap</a>

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 12:25 ]

• Battle Bunny
Release notes van Mozilla 1.8a4
For security reasons, Mozilla does not allow connections to certain ports. To override this on a per-port basis, add a comma separated list of ports to defaults/all.js (in your Mozilla installation directory). Note that this pref only works in the all.js file in the Mozilla installation directory and it affects all users of the installation. It does not work if you add it to the prefs.js or user.js files in your personal profile directory. For example, to unblock ports 1, 3, and 7, use the following line: pref("network.security.ports.banned.override", "1,3,7");

For security reasons, Mozilla does not allow web content to link to local files. An error like:Security Error: Content at url may not load or link to file:///something will appear in the javascript console. If you need to follow links to local paths it is recommended that you drag the link to the location bar and then drop it on the webpage. If you really don't like the security check and are willing to risk all files on your system and that your system can access then you may add the following line to user.js in your personal profile directory. user_pref("security.checkloaduri", false); (Bug 84128)
Dat lost het op... Vervelend, maar het werkt wel.
Pagina: 1