Toon posts:

[XP] Bureaublad achtergrond niet verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in een eerder forum onder Netwerken een topic gestart maar nu zit ik weer met een ander probleem. Het netwerk waar ik op zit is een netwerk van 120 computers en heeft een novell netwerk met allemaal windows xp.

Nu zijn alle rechten uitgezet met deleten, acces tot c:\ schijf etc... maar de eigenschappen van het bureablad is ook uitgezet. Maar die kinderen (zit op basischool) zijn zo slim om een plaatje van internet uit te zoeken rechter muisknop en dan "Als achtergrond gebruiken" drukken. Nu als ik inlog onder admin gedeelt zit ik waar ik nergens aan kan komen onder het account 2005A waar de kinderen op inloggen. Het bureablad kan ik wel pictogrammen enzo verwijderen en kan ook naar eigenschappen van burablad maar dan kan je alleen de resolutie vetranderen en de screensaver. Het tabblad achtergrond is niet zichtbaar gemaakt.

Dus ik heb een vraag hoe ik die achtergrond gewoon weer kan veranderen. Of ik het plaatje kan deleten en gewoon weer een normaal kleurtje op de achtergrond kan toepassen. Help me out

Verwijderd

niet geheel een antwoord . maar dit is allemaal in te stellen in de group policy...in novell niet zo handig (want je moet het op alle pc's doen...) maarhe..scheelt toch wel wat werk achteraf zoals nu

Verwijderd

Topicstarter
hmm sja weet ik wel maar ik moet gewoon nu voor ongeveer 10 pc's die oplossing hebben. Ik moet ook weten waar die bestanden worden opgeslagen. Misschien kan ik daar adn iets mee.

Verwijderd

De instellingen niet op laten slaan, waardoor de instellingen na een reboot weer terug worden gezet. Zelf ben ik werkzaam op een middelbare school en ook hier wordt de zelfde tuck uitgehaald door leerlingen.
Door na een reboot alles weer terug te zetten ben je van veel ellende af.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

USER.DAT omzetten in USER.MAN wordt dat dan? wellicht dat je gpedit.msc kunt gebruiken (weet niks van Novell) en zo restricities kunt plaatsen op de internet browser.

C:\docs en settings\usernaam\user.dat

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Topicstarter
hmm zal dat eens proberen met dat .man

ff checke

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat het OS erin staat - probeer hier in de toekomst ook zelf op te letten aub :)
Pagina: 1