Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op punt om een Axim X30 Hi te bestellen maar ineens heeft Dell deze ook met ingebouwde GPS.

http://www1.euro.dell.com...bluetooth?c=nl&l=nl&s=dhs

Ik wil eigenlijk wel graag TomTom Navigator3 in de auto kunnen gebruiken met de PDA, maar ik begrijp nog niet helemaal hoe de 'pakketten' zijn onderverdeeld. Als ik deze Dell met GPS koop moet ik (als ik het goed heb begrepen) ook nog TomTom software kopen - maar kan dat los? Werkt het er op? Is een 'car-kit' alleen hardware bevestiging in de auto of nog meer?

Of kan ik beter een losse X30 kopen en dan het gehele TomTom pakket er later bij?

En hoe draadloos is Bluetooth GPS echt in de auto? Heeft het zin om EUR100 meer uit te geven als ik moet kiezen tussen wired of BT TomTom? D.w.z. zijn er draden die sowieso blijven bestaan (voor stroom bijvoorbeeld)?

Alle adviezen welkom.
Alvast bedankt,
Suzanna

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11 14:18

the-spawn

.: Dark Storm :.

Nee Dell en ook HP hebben geen van allen een ingebouwde gps antenne.
Dan zul je moeten kijken naar de Mitac MIO DigiWalker 168 (http://www.pdashop.nl/product/3107). Zelf gebruik ik deze Pocket-pc
i.c.m TomTom 3 en moet zeggen dat het echt een aanrader is!

Succes!

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 21:10
Ik heb toevallig een print out hierover voor mn neus liggen. Was m van plan te kopen, tot ik realiseerde dat ik een ingebouwde telefoon wou hebben.

Het is dus geen ingebouwde GPS. Je krijgt er een GPS muis bij, die draadloos (dmv Bluetooth) met de PDA communiceert. De GPS muis werkt dan op batterijen.

Ik heb me laten vertellen dat je beter de wired kan nemen dat de Bluetooth. Er is namelijk wel communicatie uitval en zo met Bluetooth. En je moet van tijd tot tijd de batterijen van die muis vervangen of opladen. (Alhoewel opladen vast wel zal kunnen met de aanstekerslot van de auto.)

De wired is goedkoper en als los accessoire bij Dell te verkrijgen. De Bluetooth versie is alleen in de pakket te verkrijgen en dat pakket geniet op dit moment GEEN 10% korting zoals alle andere x30 pakketten! Dus wired is dubbelgoedkoper, en beter! Alleen zal het misschien wat meer inbouwwerk leveren.

Je zal altijd wel draden overhouden van je carkit naar de stroomvoorziening zoals je zelf al vermoedde. Volgens mij ging dat ding in de aanstekerslot, maar dat zou ik door een kenner beter laten wegwerken, want das best lelijk.

Bij Dell krijg je de software van TomTom er bij! Alleen kreeg je bij de wired versie misschien wat minder mappen geleverd dan bij de Bluetooth versie. Vraag dit telefonisch bij ze na voor je via het internet bestelt. Hun telefoonnummer staat op hun site vermeld en is 020-6744866.

Groet,
nl-x

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit kan prima in Dell Axim X30 of in je eerdere topic in GT: Dilemma: Dell Axim X30 vs. iPaq 4155/4150. Een apart topic hierover is niet nodig ;)

Ohja, groeten onderaan een post is ook niet nodig hier op GoT :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.