A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
Verwijderd
Als je de sensoren echt op de core wilt hebben (zoals het hoort) moet je inderdaad de koelers verwijderen van cpu en graka. De sensor is een lusje draad in een heel plat plastic omhulsel
ALs je je ag2 nog niet gekocht hebt kun je misschien beter een andere overwegen, een zalman ofzo. die regelen de fans beter/makkelijker en de temp uitlezing van je moederbord en hds mbv speedfan oid is nauwkeuriger.
(ja ik heb zelf de ag2)
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 11:24 ]
Maar ik wou graag een controller met LCD zodat ik niet constant een progje moet draaien om temps in het oog te houden.
Ken je er anders nog een goeie die aan die eisen voldoet? Want de Zalman heeft geen display dacht ik?
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
Moet je een simper character LCD kopen en in windows gewoon een programma zoals PowerLCD draaien die de waarden naar je LCD stuurt.
Verwijderd
Ik heb zelf ook nog een enermax dingetje, zie m'n specs voor de precieze benaming / typenummer. die is misschien iets minder ruig/stoer maar werkt VEEL fijner.
De enermax is een 2 fan controller (3,5") maar er is dacht ik ook een 4 fan versie van (en die 2 fan van mij heeft ook een temp display), voordeel van de enermax is een simpele knop per fan, en een knopje om te wisselen tussen de sensor inputs.
Ik heb de 6(!) temp sensors gebruikt om in het begin m'n casefans te regelen op minimaal geluid bij minimale temperatuur maar de hd temp kun je al niet behoorlijk lezen met zo'n externe sensor.
Nu heb ik de sensoren verwijderd en piept de ag2 als ik m'n pc opstart tot ik op het super stroef draaiende knopje druk.
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 15:38:
Nu heb ik de sensoren verwijderd en piept de ag2 als ik m'n pc opstart tot ik op het super stroef draaiende knopje druk.
das wel erg knap op een stroef draaiend knoppie drukken
maarja, ik denk wel dat als je een fan controler en een lcd'tje die de temps weergeeft in 1 wilt hebben, dat je het beste voor de ag2 kunt gaan, maarja das mijn mening
Ook moet je altijd als je je koeler van je cpu / graka eraf haalt altijd nieuwe pasta eropsmeren anders vind ie dat niet zo fijn
[ Voor 3% gewijzigd door Liquid-Man op 13-09-2004 16:47 ]
Verwijderd
Nou, ik heb een sensor op de core van mijn pentium processor gedaan en de cooler er weer op, en sinds dien wordt de sensor niet meer herkend.Verwijderd schreef op maandag 13 september 2004 @ 11:22:
Als je de sensoren echt op de core wilt hebben (zoals het hoort) moet je inderdaad de koelers verwijderen van cpu en graka. De sensor is een lusje draad in een heel plat plastic omhulsel
Verwijderd
misschien heb je de sensor geplet?Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:04:
[...]
Nou, ik heb een sensor op de core van mijn pentium processor gedaan en de cooler er weer op, en sinds dien wordt de sensor niet meer herkend.
Wordt de ag2 sensor niet meer herkent?
Ik heb er 1tje waarbij de 2 draadjes te dicht tegen elkaar zitten en sinds ik met die m'n geheugen heb proberen te meten zitten de 2 draadjes tegen elkaar en doet ie het niet meer.
En ja op dat stroeve knopje moet je inderdaad drukken om het gepiep op te laten houden.
Ik ben nu bezig met een diy case en ga de ag2 drastisch verbouwen of vervangen door een betere fancontroller die 6 fans aanstuurt en ene knoppie per fan heeft wat niet rond kan, want dit is niks...
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb de Ag2 ook.. vind de display vooral mooi ervan en het knopje draait bij mij helemaal niet stroef.. Die temperatuur sensor heb ik ook een x onder me heatsink van me CPU willen aanbrengen. Nadat ik dit had gedaan, deed hij het niet eensVerwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:40:
Hij piept bij mij maar 1x als ik de PC aan zet. Voor de rest niet. Als ik de CPU sensor en coller ni heb aangesloten blijft hij piepen. Het luidsprekertje heb ik gedemt met plakkauwgom en is nu iets z8er dan mn PC speaker.
Anders zou ik gaan voor een Zalman.. zien er ook mooi uit.. Suc6 met de keuze
Anders kan je misschien gewoon vragen of ze de Ag II voor jou installeren en voor jou de sensoren op de goeie plek onder de cpu e.d. steken. Bovendien moet je dan niet bang zijn qua garantie e.d.
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Eigenlijk wil ik gewoon een goeie manier om:
-mijn fansnelheid te regelen
-mijn temperaturen in het oog te houden
en eventueel ook mijn fanleds en/of CCFL's kunnen aan/uit zetten.
Dat mag ook gescheiden zijn natuurlijk. Een LCD en een Controller apart (zoals de Zalman controller, zonder LCD).
De Aerogate 2 leek me een leuk ding dat beide kon combineren, maar er zijn slechts 4 fans die je kan controleren, en eigenlijk denk ik dat er meer te controleren gaat zijn.
Iemand een goed idee?
Verwijderd
Aan mijn ag2 komen ook meer als 4 fans te hangen, je kunt makkelijk 2 fans per kanaal sturen, gewoon de zwarte bij de zwarte, rode bij de rode en 1 gele door verbinden, werkt prima, gisteren getest.
Pricewatch heeft bij cooling een apart subcategorie fancontrollers:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/490
is een aardig startpunt.
Verwijderd
Nou ja, waar je denk niet op hoeft te rekenen is dat ze je graka uit mekaar gaan halen, of het risico willen lopen dat je koelblok niet meer genoeg contact maakt je cpu en zo door fikt.Ibex schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:58:
Ik lees dat je je pc nog moet bestellen. Is dit bij een winkel welke zelf pc's assembleert?
Anders kan je misschien gewoon vragen of ze de Ag II voor jou installeren en voor jou de sensoren op de goeie plek onder de cpu e.d. steken. Bovendien moet je dan niet bang zijn qua garantie e.d.
(In de toko waar ik werk zouden we ze iig niet direct op cores plaatsen als daar dingen door kapot kunnen gaan)