Word 2003 Sluit hard af

Pagina: 1
Acties:

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Na het installeren van office 2003 òver office XP had ik dit probleem al. Word sluit na het typen van willekeurig iets keihard af. Geen foutmelding, geen optie tot opslaan, geen foutenlogboek, helemaal niets. Oorzaak update zou je denken. Computer totaal geformatteerd, kale installatie Windows XP Home, volledige installatie van Office 2003 professional. Beide met een officiele licentie. Na deze installatie nog steeds het probleem van afsluiten.

Waar heb ik gezocht? Tweakers en Google natuurlijk, maar ook de supportsite van Microsoft, allen zonder resultaat. Wel vond ik topics over word 2000, in combinatie van een verkeerde key enz enz, maar niets zinnigs om mijn probleem mee op te lossen. Op zowel Office als Windows draait SP1.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Sticky keys aanstaan? Alle updates geinstalleerd?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:47
Krijg je dan ook zo'n venster dat Word is gecrashed :?
Hoe bedoel je precies 'na het typen van willekeurig iets', dat zodra je word start en 1 knop indrukt hij crashed? Of gebeurt het gewoon op willekeurige momenten (dus soms na 1 minuut, soms na 10, soms al na 3 seconden)?

Dat maakt uit, omdat als het 'echt' willekeurig lijkt het misschien aan de hardware ligt (het geheugen al getest?), maar als het steeds op precies dezelfde manier gebeurd is het misschien toch iets met de software..

• Lexus!
  • Niet online
Han schreef op 13 september 2004 @ 09:57:
Wat bedoel je met sticky Keys? Updates zijn geinstalleerd ja, ik zal voor de zekerheid nog een keer kijken.

Zolang je Word start, en lekker idle laat staan blijft hij in de lucht. Wanneer je dus een willekeurig karakter typt, of een ander document opent, sluit Word af. Dit is altijd na een paar seconden. Geen toevalligheid, geen onregelmatigheid. Kwestie van wachten. Geen schermen, geen error melding, helemaal niets. Je kan het omschrijven als alles verdwijnt gewoon.

[ Voor 27% gewijzigd door Lexus! op 13-09-2004 10:02 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Lijkt wel of jouw legale key bekend bij MS staat als illegaal want wat je beschrijft komt echt heel erg overeen met een illegale office versie (spreek uit ervaring :+ )

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Lexus!
  • Niet online
DeMoN schreef op 13 september 2004 @ 10:02:
Lijkt wel of jouw legale key bekend bij MS staat als illegaal want wat je beschrijft komt echt heel erg overeen met een illegale office versie (spreek uit ervaring :+ )
Dat zou ik inderdaad ook bij anderen als eerste opperen, maar ik heb deze op mijn werk notabene zelf aangeschaft, en ben ook de enige die hier op kantoor deze versie gebruikt. De rest zit nog op Office 2000.

@ Han; "Voor deze Office-producten zijn geen updates vereist."
Ja dus, de updates zijn geïnstalleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Lexus! op 13-09-2004 10:05 ]

• Lexus!
  • Niet online
Han schreef op 13 september 2004 @ 09:57:
Ah, nee, ik heb geen sticky keys aanstaan :) Alles updates zijn inderdaad geinstalleerd.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zet Auto-correct eens uit. Probeer ook op te starten zonder add-ins en gooi je normal.dot eens weg?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:16

ArCadE

No banana available

Misschien kan je ook nog even de virusscanner checken. Heb je al een Full Scan van je harde schijf gedraait?

• Lexus!
  • Niet online
BtM909 schreef op 13 september 2004 @ 10:14:
Zet Auto-correct eens uit. Probeer ook op te starten zonder add-ins en gooi je normal.dot eens weg?
Add-ins heb ik niet, ik draai alleen wel norton. Misschien dat dat een oorzaak kan zijn, maar zou niet weten waar ik deze uit moest zetten in office.
Auto-correct staat nu uit, en een virusscan is bezig. Een virus lijkt me overigens onwaarschijnlijk, omdat ik vrijdag een kale installatie gedaan heb.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Reboot eens in safe mode. Start Word en kijk nog eens.
Als hij dan nog steeds afsluit weet je dat het bijna alleen nog maar aan Word zelf kan liggen.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Lexus!
  • Niet online
Op deze pagina vond ik wat updates die er wat mee te maken zouden kunnen hebben. Tijdens installatie krijg ik echter de melding:
"The expected version of the product was not found on your system..."

Hrg...
@ DeMoN, dat test ik morgen even, heb vandaag geen tijd gehad voor een reboot en Safe Mode

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

ik heb gezien dat een netwerkprinter, als standaard printer, die offline was (bv laptop hangt niet in t LAN) ervoor zorgde dat Word accuut op zn bek ging na 2 a 3 seconden.
oplossing was: een nep printer als default zetten.
bij jou ook misschien?

eerst kijken dan zeiken

• Lexus!
  • Niet online
bratos schreef op 13 september 2004 @ 18:17:
ik heb gezien dat een netwerkprinter, als standaard printer, die offline was (bv laptop hangt niet in t LAN) ervoor zorgde dat Word accuut op zn bek ging na 2 a 3 seconden.
oplossing was: een nep printer als default zetten.
bij jou ook misschien?
Thanx, ik zal morgen eens kijken. Heb inderdaad een netwerkprinter als standaard geinstalleerd.

• Lexus!
  • Niet online
Helaas, ook de standaard printer wijzigen heeft geen zin... Nog steeds het probleem. Heb wel andere versies, maar deze versie heb ik nodig ivm software ontwikkeling. Erg vervelend dit :(

• Lexus!
  • Niet online
Het probleem is opgelost!! Bedankt allemaal voor jullie reacties, echter de goede oplossing zat er niet bij. De oplossing heb ik gekregen in de nieuwsgroep:

microsoft.public.nl.office.word (msnews.microsoft.com)

Daar kreeg ik de tip om dit topic te lezen, waarin stond dat of normal.dot kapot was, of de dataset in het register. Het 2e was het geval, na het verwijderen (renamen) van de datasleutel uit het register (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Word\Data) was het probleem verholpen.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Lexus! schreef op 16 september 2004 @ 08:59:
Het probleem is opgelost!! Bedankt allemaal voor jullie reacties, echter de goede oplossing zat er niet bij. De oplossing heb ik gekregen in de nieuwsgroep:

microsoft.public.nl.office.word (msnews.microsoft.com)

Daar kreeg ik de tip om dit topic te lezen, waarin stond dat of normal.dot kapot was, of de dataset in het register. Het 2e was het geval, na het verwijderen (renamen) van de datasleutel uit het register (HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Word\Data) was het probleem verholpen.
Dat is mooi :)
Al blijf ik het toch vreemd vinden dat zo'n nieuw en geavanceerd pakket op zo'n moment dan geen duidelijke foutmelding geeft o.i.d.

Pagina: 1