Toon posts:

[XP] home, schone install --> sp2 --> vast tijdens booten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

Zoals de titel al omschrijft... na een schone xp home installatie op een nieuwe pc heb ik sp2 geinstalleerd. Bij reboot loopt hij vast tijdens het laadscherm van xp met de doorlopende balk.

Meerdere keren geprobeerd, ook zonder installatie van drivers vooraf. Werkte niet. Iemand ervaring?

alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb dit weekend SP2 over winXP pro geinstalleerd, resultaat: alleen nog maar via safe mode de computer aan te krijgen. Oplossing: in safe mode SP2 uninstallen.
Misschien dat ik het later nog eens probeer, als ik weer eens een dag niks te doen heb ofzo.

• DyArt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:11
Precies hetzelfde probleem gehad bij een Asus moederbord. Hij starte niet door bij het eerste balkje van windows xp. Zelfs de safe mode werkte niet. Na een biosupdate was het probleem verholpen.

[ Voor 33% gewijzigd door DyArt op 13-09-2004 09:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
idd safe mode werkt ook niet.
Biosupdate ga ik ff proberen ! thnx voor de tip... je hoort wel of het gelukt is

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 09:36:
Beste iedereen,

Zoals de titel al omschrijft... na een schone xp home installatie op een nieuwe pc heb ik sp2 geinstalleerd. Bij reboot loopt hij vast tijdens het laadscherm van xp met de doorlopende balk.

Meerdere keren geprobeerd, ook zonder installatie van drivers vooraf. Werkte niet. Iemand ervaring?

alvast bedankt!
je kunt ook proberen SP2 te slipstreamen.

Verwijderd

Topicstarter
dat slipstreamen moet je even uitleggen......

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

j-w schreef op 13 september 2004 @ 09:54:
[...]

je kunt ook proberen SP2 te slipstreamen.
Volgens mij veranderd dat niks aan de werking, en zal het probleem dus niet oplossen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:22
Dit probleem had ik dit weekend ook! Ben er ook nog niet uit wat het nu precies is. Had ook WinXp geinstalleerd, maar na het installeren van SP2 kreeg ik de pc niet meer opgestart! Dit was bij een AOpen AK97D 400VN bord!

@Bardy welk moederbord zit er in die pc? MSI toevallig?

[ Voor 22% gewijzigd door Valkje op 13-09-2004 10:02 ]

Verwijderd

eeeh...
foute serials gebruikt???
start ie ook niet meer op na install dusss....

• j-w
  • Niet online

j-w

Kaassoevlee schreef op 13 september 2004 @ 09:57:
[...]

Volgens mij veranderd dat niks aan de werking, en zal het probleem dus niet oplossen.
nou, je weet maar nooit... zeker weten doe je het sowieso niet tot dat je het probeert!

• j-w
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 09:54:
dat slipstreamen moet je even uitleggen......
alsjeblieft!
http://gathering.tweakers.net/forum/find

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen foute serial... nieuwe xp home dus.....

Wat bedreft het moederbord, intel perlx.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Heb zelf al meerdere keren SP2 geïnstalleerd. Zowel op Nederlandse als Engelse Windows XP versies, en ook nog Home èn Professional...

Heb nog geen enkel probleem gehad, dus ligt de oorzaak wel bij SP2 vraag ik me dan af???

Verwijderd

Topicstarter
tja ligt daar de oorzaak:

windows xp home sp1 ---> alles draait goed, drivers enz, meerdere keren reboot ------> installatie sp2 --> staat vast.....

Waarschijnlijk ligt het probleem niet zo zeer aan sp2 zelf, maar misschien meer aan de combinatie.

Intel d865perlx
512 kingston (memtest goed getest)
p4 3ghz ht
tnt2 vga kaart
western digital s-ata hd

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-04 14:32
Kaassoevlee schreef op 13 september 2004 @ 09:57:
[...]

Correctie......dat kan dus wel de oplossing zijn. Ik heb het een keer gehad met SP1. Even SP1 geslipstreamed en het probleem kwam niet meer voor. Had een probleem met een bepaalde videokaart. Na de update van SP1 wilde de PC niet meer opstarten in Windows XP. Daarna een CD gemaakt met SP1 erin geslipstreamed en PC starte na de installatie gewoon op. Dus dat kan een mogelijke oplossing zijn.

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Oke, ik had zelf altijd het idee dat het daar niet aan kan liggen. Blijkbaar wel dus.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
OK probleem opgelost.

Bios update en alles liep gewoon door. Er was zelfs geen herinstallatie nodig !!

thnx iedereen

ennuh dat slipstreamen is idd erg netjes, daar ga ik binnenkort maar eens gebruik van maken! _/-\o_

• DyArt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:11
Ik had het je verteld, precies hetzelfde probleem gehad. En inderdaad ik hoefde ook niet opnieuw te installeren hij ging nu gewoon verder.
Pagina: 1