Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Feature] Te lange posts

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De inhoud is te lang na conversie: 98,620 bytes na conversie, 33,085 bytes meer dan mogelijk.
(interne identificatie: topic::new_message::maxcolumnsize_exceeded)

Krijg ik bijvoorbeeld als foutmelding.

Voor wie zich afvraagt waarom ik zoveel wil posten (en hoe ik dat vol krijg): WhatPulse Online keyboard en muis tracker - Deel 2 hier post ik dagelijkse stats in waarin dit voorkomt.

Heeft het nou bijvoorbeeld zin om codetags af te korten naar [ / ] om meer in een post te kunnen stoppen? Als ik de foutmelding goed begrijp worden de bytjes pas getelt na conversie maar ik vraag het voor de zekerheid nog maar even.

Tot slot een kleine feature request: is het mogelijk om het aantal bytes neer te zetten bij preview post/topic? Het is best wel irritant als je een post 'previewed' en dan bij submitten een foutmelding krijgt van een te lange post.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26

crisp

Devver

Pixelated

Nee, code-tags afkorten heeft geen zin; het gaat om de lengte van de post met geparsede RML (naar HTML dus).
De lengte achterhalen bij een preview is op zich wel mogelijk met een custom functie; daar kan ik voor de nieuwe layout eventueel nog wel naar kijken.

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is er een reden dat er een limiet is ingesteld voor de hoeveelheid gegenereerde HTML code per post? En waar is de huidige grens op gebaseerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

huidige grens lijkt me 65535 bytes, en je mag zelf raden waarom dat zo is ;) (tipje: sql datatypen)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[Spider.007@spider008 ~]$ expr 98620 - 33085 
65535

Ah.. dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn ja... Dat had ik mij nog niet een gerealiseerd.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

En het is niet mogelijk/gewenst om die grens een klein beetje te verhogen?

Tweakers Discord

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

darkrain schreef op 14 september 2004 @ 21:12:
En het is niet mogelijk/gewenst om die grens een klein beetje te verhogen?
Zoals moto-moi al aangeeft is dit zonder ingrijpende technische wijziging van de kant van React niet mogelijk. Verder lijkt met niet dat dit probleem nou echt zo vaak voor zal komen dat deze grens verhoogd zou moeten worden (en dan ws meteen minimaal twee keer zo hoog) :)

---

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi wijst naar spider.
De eerstvolgende 'grens' is dan iets vna 16MB, en aangezien geen enkele posting dat 1-2-3 zal halen, is het nogal onzinnig om de hele database daarvoor te veranderen ;)
En als je erachter komt dat je 2 replies nodig hebt in een topic kun je altijd een reply eronder ook even pakken om de rest van je startposting in te zetten ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Er kan overigens ook een hoop zooi uit de RML gehaald worden; dingen als border=0 in img-tags enzo kan er allemaal uit; dat kan ook met CSS geregeld worden. In de nieuwe layout heb ik bijvoorbeeld al een
Cascading Stylesheet:
1
2
3
a img {
  border: none;
}

staan

Intentionally left blank

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

moto-moi schreef op 14 september 2004 @ 22:10:
* moto-moi wijst naar spider.
De eerstvolgende 'grens' is dan iets vna 16MB, en aangezien geen enkele posting dat 1-2-3 zal halen, is het nogal onzinnig om de hele database daarvoor te veranderen ;)
En als je erachter komt dat je 2 replies nodig hebt in een topic kun je altijd een reply eronder ook even pakken om de rest van je startposting in te zetten ;)
idd, de volgende stap is 16 mb (zie http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/String_type_overview.html) - we gebruiken nu Text Columns.

En het grootste probleem is dat je ook niet zoveel data door PHP kan stampen; die 16mb moet dan eerst in PHP - en PHP mag niet eens meer dan 16 gebruiken. En dat dan per bericht, maal 999 per pagina... tel uit je winst; err memory swapping :P

Hopelijk dat de volgende release idd de nieuwe RML config etc bevat, dan kan er wat meer "in".

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

alle target="_blank" en class="link" en zut zijn lokaal al uit de RML gesloopt inmiddels :)
verder lijkt me dit een duidelijk verhaal, groter maken kan niet.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.