Toon posts:

Kleurenlaserprinter vraag ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaja je leest het goed. Mijn oog is gevallen op een laserprinter :Y) Ik kan namelijk een kleurenlaserprinter van iemand krijgen uit een failissementje. Met nog 5 toners en bijna volle kleurentoners. Dus kan voor een mooi prijsje nog zo'n 3000 pagina's kleur printen en ong 25-30000 zwart-wit.

Namelijk een Magicolor 2200 serie.
Meer info @ http://www.minolta-qms.com/products/color/mc2200DL/index.asp

Nu heb ik me de afgelopen dagen lopen verdiepen in laserprinters. Maar ik kom er nog steeds niet goed uit wat betreft resolutie. Ik begrijp dat een laserprinter scherper is dan een inkjet printer. Misschien is scherper niet de juiste bewoording maar strakker in ieder geval. Maar nu zegt 1200 dpi mij vrijwel niets. Heb hier namelijk ook een canon i560 even te leen staan en die heeft een hogere resolutie maar hoeveel verschilt dit ? Is ongeveer 4800 dpi.

Is 1200 dpi op een kleurenlaserprinter genoeg voor mooie full-color plaatjes voor mijn dvd-hoesjes/foto's ?

en kan een toner ook minder afdrukken geven als vermeld ?

Hoop dat jullie me raad kunnen geven. Kan namelijk nergens voorbeeld materiaal vinden.

Bedankt.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15
ja denk wel dat moet gaan lukken ja, tis natuurlijk niet dat je op een hoesje de allerhoogste resolutie nodig hebt.

Verder is het aantal pagina's wat je nog kan printen gebaseerd op een vulling geloof ik van 5% van de pagina, tja als je een vel volprint met een hoop zwart en of andere kleur dan gaat het harder hé ?

Je zal dan ook niet het aantal prints halen wat je zou halen op het percentage (5% ), maar uit een failisement wat kost nou zoiets nog? :P

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Topicstarter
Cybersijp schreef op 13 september 2004 @ 03:58:
ja denk wel dat moet gaan lukken ja, tis natuurlijk niet dat je op een hoesje de allerhoogste resolutie nodig hebt.

Verder is het aantal pagina's wat je nog kan printen gebaseerd op een vulling geloof ik van 5% van de pagina, tja als je een vel volprint met een hoop zwart en of andere kleur dan gaat het harder hé ?

Je zal dan ook niet het aantal prints halen wat je zou halen op het percentage (5% ), maar uit een failisement wat kost nou zoiets nog? :P
Kost 350 € dat is met een half lege en 5 zwarte volle toners a 96 € , en 2 lege toners en 3 half volle kleuren toners.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:45
Controleer ook even of hier met 'uit een faillissement' niet toevallig 'gestolen' wordt bedoelt. Normaalgesproken wordt kantoorapparatuur door de curator in bulk verkocht; de kans dat je rechtstreeks zo'n aanbod krijgt is dus nihil . Zelfs als er inderdaad sprake is van een faillisement is het buiten de curator om verkopen van activa strafbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Aha dat wist ik niet neem aan dat hij niet gestolen is is een aantal jaar terug uit een failissement heeft een jaar op kantoor gedraaid daarna nog wat boekjes afgedrukt. En staat nu bij iemand thuis die er eigenlijk te wenig gebruik van maakt. HAd misschien iets beter moeten formuleren maar nu terug naar de vraag :*

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Check misschien ook even of je glossy papier kan gebruiken in een laserjet omdat glossy papier voor inkjet printers heel anders werkt.

Bij normale drukprocessen wordt de glazende laag afteraf toegevoegd.
Bij inkjet printers zitten er kleine gaatjes in de glanzende laag waardoor de inkt hem kan druppelen.
Een laserjet werkt anders dus misschien is het handig om even te checken of er glossy papier voor is en wat het kost. :)

1200 dpi is ruim voldoende voor normale prints voor covers en foto's
Het hangt ook sterk af van het soort fotos. :)

[ Voor 13% gewijzigd door -=bas=- op 13-09-2004 04:30 ]

Senile! Senile Oekaki

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:02

breinonline

Are you afraid to be known?

Let wel, voor plaatjes zwart wit en kleur, voldoet een kleurenlaserprinter prima. Maar voor foto's moet je echt bij je inkjetptrinter zijn. De laser kan het wel, maar door de andere techniek zal je niet zulke mooie printjes krijgen als je bij je Canon gewend bent. Dvd-hoesjes zijn meestal zwaar computerbewerkt en zeker geen foto te noemen. De kwaliteit hierbij vindt ik zeer acceptabel, zelfs op gewoon papier.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:32

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik weet niet wat je er voor gaat betalen, maar deze printer kost nieuw maximaal 349 euro ex btw.

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 13 september 2004 @ 04:29:
Check misschien ook even of je glossy papier kan gebruiken in een laserjet omdat glossy papier voor inkjet printers heel anders werkt.

Bij normale drukprocessen wordt de glazende laag afteraf toegevoegd.
Bij inkjet printers zitten er kleine gaatjes in de glanzende laag waardoor de inkt hem kan druppelen.
Een laserjet werkt anders dus misschien is het handig om even te checken of er glossy papier voor is en wat het kost. :)

1200 dpi is ruim voldoende voor normale prints voor covers en foto's
Het hangt ook sterk af van het soort fotos. :)
Bedankt voor de reactie, zal erop letten, wat me trouwens ook opvalt veel printers hebben een resolutie van bijvoorbeeld 600 x 600 maar bij deze printer staat gewoon 1200dpi is dat dan 300x 400? Een hp laserjet 2100 series heeft 600 x 600 namelijk is dat dan beter als 1200 ?

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op 13 september 2004 @ 08:32:
Ik weet niet wat je er voor gaat betalen, maar deze printer kost nieuw maximaal 349 euro ex btw.
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 04:00:
[...]

Kost 350 € dat is met een half lege en 5 zwarte volle toners a 96 € , en 2 lege toners en 3 half volle kleuren toners.
U see :)

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:24
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 11:12:
[...]

Bedankt voor de reactie, zal erop letten, wat me trouwens ook opvalt veel printers hebben een resolutie van bijvoorbeeld 600 x 600 maar bij deze printer staat gewoon 1200dpi is dat dan 300x 400? Een hp laserjet 2100 series heeft 600 x 600 namelijk is dat dan beter als 1200 ?
1200 dpi is 1200*1200 dpi.

300*400 zou al gauw 120000 dpsi (dots per square inch) zijn. Niet dat dat ooit gebruikt wordt, maar toch.

Verwijderd

Kijk ook even hoe het met de drumkit, fuserkit en transfer band staat. Ik weet van onze oude HP dat met name de laaste erg prijzig is (€400). Als deze dingen bijna vervangen moet worden lijkt het mij geen goede deal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even wat info opgevraagd bij een iemand hier op me werkt die verstand heeft van printers. Blijkt dat ik goed moet letten op de rolletjes als je de papierlade opengooit. die driehoekjes die het papier nabeneden drukken die mogen niet ingedeukt zijn dan zijn ze namelijk versleten. Verder moest ik er ook op letten of er op de drumkit geen rare kleuren strepen zaten omdat dan waarschijnlijk de kleuren niet meer goed uigelijnt waren iets wat nog wellis wil voorkomen en dit is een duur geintje heb ik vernomen van hem. Verder moest ik ook op zoek naar de transfer band als die namelijk putjes of iets vertoonde dan zou dat beteken dat het papier er niet strak uitkomt. Bij testprintjes mocht absoluut geen kleurverloop zijn. En de printer mag van de binnekant niet al te zwart zijn. Dat is wat ik weet nu ik hoop dat ik een goede aankoop doe. Ik ga erheen gewapend met wat dvd covers. Een paar kopietjes uit mijn kleurenprinter. en dezelfde maak ik dan wel uit mijn laser.

1200x 1200 lijkt mij volgens mij wel redelijk als dat 1200x 12000 is meer als mijn inkjet die is maar 4800

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 11:19:
Kijk ook even hoe het met de drumkit, fuserkit en transfer band staat. Ik weet van onze oude HP dat met name de laaste erg prijzig is (€400). Als deze dingen bijna vervangen moet worden lijkt het mij geen goede deal.
Bedankt voor de tips!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:13

Orac

Ik mis je papa.

die kleurenlaserprinter heeft een resolutie van 1200 * 600
de Canon i560 heeft een resolutie van 4800 *1200

dpi betekent trouwens dots per inch, dus aantal puntjes per 2,54 cm

kleurenlaserprinters hebben over het algemeen niet zo'n hoge resolutie als inktjet printers. Is scherp zat.
Pagina: 1