[Photoshop] Cirkel niet anti-aliased?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbertvi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik ben bezig met het maken van een logo, zoals met deze tutorial wordt voorgekauwd.

Het maken van het logo lukt wel, alleen ik krijg de cirkel niet anti-aliased. Je blijft dus van die "kartels" zien. (klik hier voor pic)

Zoals je ziet op die site van de tutorial is die cirkel wel mooi vloeiend rond.
Iemand een oplossing hiervoor? Ik gebruik Photoshop 8 (CS).

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Volgens mij moet je dan de feather (werkbalk bovenaan) op meer pixels instellen wanneer je je cirkel geselecteerd hebt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• robbertvi
Ik zie geen feather hoor?

klikklik

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Omdat je de verkeerde tool hebt. Je moet de "Elliptical Marquee Tool" hebben, en jij hebt zo te zien een shape tool gekozen. Je moet voor die tutor die oval van stippellijntjes hebben. Als je dan verder die tutor volgt zal je resultaat wel kloppen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Misschien wil je overigens wel eens een kijkje nemen in illustrator om een logo te maken. Dan kun je mooie schaalbare logo's maken.

Anyway, ik sluit me redelijk aan bij NMe84 alleen vraag ik me af hoe hij bij feather komt, ik kan even niet checken, maar uit m'n hoofd is dat de afronding van hoeken. Je moet volgens mij idd de Elliptical Marquee Tool hebben, en de anti alias aan zetten...

[ Voor 9% gewijzigd door RwD op 13-09-2004 09:17 ]

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05 09:03

sniek

Got root?

gebruik zo veel mogelijk de path tool zodat je een layer vector maakt ipv een pixel object waarin je later nog wilt knippen. Zeker op een transparante achtergrond is dit noodzakelijk!

Irrelevant by default - rm -rf /

• robbertvi
Jullie hebben helemaal gelijk, zit ik gewoon met de verkeerde tool te werken. :D
Ik ga het nu gelijk proberen, bedankt iig!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 20:52
RwD schreef op 13 september 2004 @ 09:12:
Misschien wil je overigens wel eens een kijkje nemen in illustrator om een logo te maken. Dan kun je mooie schaalbare logo's maken.

Anyway, ik sluit me redelijk aan bij NMe84 alleen vraag ik me af hoe hij bij feather komt, ik kan even niet checken, maar uit m'n hoofd is dat de afronding van hoeken. Je moet volgens mij idd de Elliptical Marquee Tool hebben, en de anti alias aan zetten...
Feather gebruik ik alleen via sneltoets, geen idee waar je hem verder kan vinden. Een selectie kun je feather'en (:X) dmv. de sneltoets CTLR-ALT-D

Dit is btw niet een tool om hoeken af te ronden, maar om een selectie soort van een alpha map mee te geven.. Of hoe zeg je dat :P

[ Voor 11% gewijzigd door Neejoh op 13-09-2004 13:42 ]

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

vast te vinden in het menu :P
Ik ben een klein beetje roestig aan het worden nu photoshop berijden niet een dagelijkse bezigheid meer is. Ik heb het niet eens op de pc op mn huidige werk...
Zal thuis eens kijken...

• robbertvi
Het is gelukt iig. Het lag aan die verkeerde tool die ik gebruikte.
Zie hier mijn nieuwste creatie: klik :)

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Royal Netherlands Army :?

Nog nooooit van gehoord. Wasda?

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Neejoh schreef op 13 september 2004 @ 13:42:
[...]

Feather gebruik ik alleen via sneltoets, geen idee waar je hem verder kan vinden. Een selectie kun je feather'en (:X) dmv. de sneltoets CTLR-ALT-D

Dit is btw niet een tool om hoeken af te ronden, maar om een selectie soort van een alpha map mee te geven.. Of hoe zeg je dat :P
Feather staat bovenin je options window (meestal bovenin gedocked vanaf photoshop 6) en is zo'n optie waarvan ik lange tijd geleden eens besloten heb niet nodig te hebben 8)7

Eigenlijk door niet verder te kijken dan mn neus lang was, ik zag een (selectie) vierkant met afgeronde hoeken, en op de een of andere manier was de selectie niet gefade ofzo, tenminste dat was me nog nooit opgevallen :?
Ach ja, zo leer je weer eens wat bij heh :Y)

Ik heb me prima kunnen redden zonder.....

[ Voor 6% gewijzigd door RwD op 14-09-2004 07:29 ]

Pagina: 1