Toon posts:

Suse pcmcia netwerkkaart installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn laptop met suse 8.0 geinstalleerd.
Vervolgens ben ik naar de grafische yast gegaan en naar netwerkapparaten en vervolgens naar netwerk kaart.
Nu zag ik hier mijn netwerkkaart (pcmcia) beschikbaar staan.
Dus ik klik op configureren.
geef de kaart een ipadres en gateway enz.
Klik op verder.
De kaart komt nu in de lijst te staan van reeds geconfigureerde apparaten.
Nu start ik network op met (/etc/init.d/network start) en hij start alles mooi op en geeft bij mijn (ifcfg-eth-pcmcia) aan hotplugged, en vervolgens zie ik mijn kaart niet opgestart.
De lampjes branden niet en als ik bij if config kijk staat de kaart er niet bij tussen.
Ik heb ook nog geprobeerd (/etc/init.d/pcmcia stop) en daarna weer gestart maar het helpt niet.

Iemand een idee wat hier fout is gegaan?
Misschien een instelling ofzo?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Wat zeggen de logs?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht met een zoekmachine op logs, maar kan niet vinden welke nu voor het opstarten van netwerk apparaten gaat.
Weet je toevallig uit je hoofd welke dat is?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo Cybercool, we verwachten hier in NOS wat zelfinitatief ;) Hieronder verstaan we ook het zoeken naar logs e.d., iets wat overigens basis linux kennis is. Daarom gooi ik dit topic op slot.

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.