[XP] Een script om de computer te laten starten in TV mode*

Pagina: 1
Acties:

• fredmanders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 21:47
Dat is graag wat ik wil maken, maar ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is... Het is dus de bedoeling dat als ik de pc aanzet ik de pc alleen maar hoef aan te sluiten aan een tv en de pc zal gewoon opstarten en automatisch inloggen en daarna automatisch schakelen naar TV-out (wat moet gebeuren via een script lijkt mij). Dat is het laatste dat ik nodig heb om mijn multimedia pc af te maken die dan een plekje krijgt in de huiskamer, naast de tv.
Mijn pc draait;
Windows Media Center Edition
Windows XP Professional
Windows Longhorn
1 GHz
256 MB
30 GB

Natuurlijk ben ik ook realist en weet niet iedereen is idealist, de meesten zijn zelfs egoist, maar stel je eens op als altruist, je hebt geen idee wat je mist..

Verwijderd

Het enige wat je hoeft te doen is met TweakUI automatisch inloggen in te schakelen.

De meeste videokaarten hebben nl. de Tvout vanaf boottime ingeschakeld mits aangesloten op TV (en anders kan je de bios van de videokaart bewerken en opnieuw flashen) en voor Windows zelf is het een kwestie van de Tv als primair scherm in te stellen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat - ik ga er van uit dat je vraag zich voornamelijk toespitst op Windows XP :)

Verwijderd

Bij de meeste videokaarten is het zo dat wanneer je de (video) verbinding tussen PC en TV hebt verbroken, de PC automatisch TV-Out en/of Clone weer uitzet en naar de (al of niet aangesloten) monitor omschakelt. Hoe je dit kan omzeilen weet ik niet, maar bij mij is het zo, dat wanneer ik "Clone" heb aangezet, ik altijd beeld op de TV krijg (Als ik dat wil) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 13:25 ]