Savage tweaker probleempje...

Pagina: 1
Acties:

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
ik heb me clockspeed op 160.4 en me geheugen op 150.3 maar ik merk er echt helemaal nix van in 3dmark2000, dus vraag ik me af of me kaart ook wel overgeklokt is! weet er iemand nog een goede benchmark programma? niet met videobench ofzo aankomen please...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:10
S3Tweak? Die clockt wel over. Powerstrip weet ik zo niet (heb het ooit onder W2K geprobeerd, maar zelfs met geheugen op 170MHz geen stippen)
Probeer eens je geheugen op een extreem hoge waarde te zetten (niet te lang). Als je dan vreemde pixelfouten krijgt, dan weet je dat ie overklokt.

Oh ja: 3D Mark is een K*T benchmark. Zet AutoAGP aan voor je videokaart en je spellen krijgen een FPS-boost. 3D Mark gaat er met 400 punten op achteruit... Vreemd toch?

Verwijderd

Heb hetzelfde gehad met de viper II, ligt denk ik aan de celeron. Viper slurpt CPU. Heb nu gf2 mx, ook hiermee merk ik dat hoeverder ik hem overclock hoe kleiner de winst wordt.

cel.500@589, 128mbpc100, aopen 10*40*dvd, maxtor 15gb,sb live, hp8*4*32*

• Mister_X
hhm ok.

• _JGC_
Welke drivers gebruik je?
Als je die van mij gebruikt: MCLK verhogen helpt niet veel, omdat mijn drivers AGP geheugen gebruiken.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Ik heb ook weleens mijn Savage 4 :r overclockt, ging er eerder op achteruit dan vooruit.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• _JGC_
Ik heb de mijne van 110/125 naar 140/153 gekregen. Ding draait goed, zolang je maar een fan eropzet. Gebruik ook de goede drivers (JGC 2.4B1 op dit moment). Ik heb 80 FPS in 800x600x16 S3TC. Als systeem dit:

AMD K6/3-400 @ 450
DFI K6BV3+
320MB RAM PC100
Savage4 32MB

Verwijderd

k heb BiPolar drivers
en S3Tweak

werkt perfect

meest stabiele drivers die ik heb kunnen vinden
voor dat hok van een Savage

ga binnenkort maar een Voodoo5 aanschaffen denk ik >:)

• _JGC_
BiPolar drivers? Die zijn wel stabiel ja, vooral de laatsten. Ik heb destijds ook die drivers gebouwd: JGC 1.0 t/m 2.0 had dezelfde opbouw. Wat betreft de snelheid van die dingen: schijnt niet al te best te zijn. BiPolar maakt ze op stabiliteit, en dat is nogal lastig in zijn VIA PC133A configuratie. Op dit moment heb ik zelf de beste ervaringen met mijn eigen drivers. Kon eerst niet op 100MHz FSB lopen, dan hing alles. Ben er toch nog achter gekomen: rotte DIMM...

• Mister_X
ohh, nou die tweaker doet het hoor, UT kon het wel 10seconden uithouden met het geheugen van me Viper2 op 166mhz, lekker vaag: beeld stond still maar de rest ging door! geluid enzo, (mooi voorbeeld van een videokaart crash! :))

nu staat me geheugen op: 154.6 en me core op 167mhz, toch best wel hoog huh!? ik heb met 3dmark dus weinig winst hoewel! toch een fillrate (multi) van 609.6! dat was eerst in de 500! en als ik test met HARDWARE TnL dan is me score ook zeker 50 punten omhoog gegaan! jajajjajaa. toch cool...en tja, UT draait lekker, maar dat deed het al!

als ik niet meer terug kom, wens ik iedereen die dit leest een tof nieuw jaar!~ik ga in iedergeval lekker uit en zuipen... >:)

Verwijderd

Mijn Viper II doet het toch best wel KUT!

Ik heb hem serieus gemodificeerd! Ik heb de originele heatsink eraf gehaald en met thermal tape overal heatsinks op gedaan en dan 1x 50mm per kant!

Nou, core 155 en mem 150 houdt hij nauwelijks uit! Ik heb Rev.A met Samsung geheugen.

Ik heb hem nu draaien op 145/150 (Powerstrip)

Enig idee wat ik verkeerd doe?

• Mister_X
er zijn 3 versies van de viper 2, jij hebt gewoon een kut versie, zoiezo heb ik een ander soort geheugen, het is trouwesn ook niet nodig geweest om de originele heatsink eraf te halen, want als je daar gewoon een fan opzet koelt ie goed genoeg!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:38

4POX

Everybody is wired

Ik heb de versie met allemaal hyundai geheugen. ik heb met seconde lijm een socket 7 cooler over de koelblokje heen geplakt.. Hij draait stabiel op 150/180..

het is een fijn kaartje.. Nooit vastlopers en voor dvd, divx is het een geweldige kaart.. Ook de tv-out ruleerd

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Da's kut! ;(

Daar is natuurlijk ook helemaal niets aan te doen..... :'(
Pagina: 1