Toon posts:

Mobiele auto van de toekomst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een project van school een device gaan ontwikkelen voor het volgende:

Het Minsiterie van Verkeer en Waterstaat wil nieuwe, mobiele technologie gebruiken om veel directer te communiceren met weggebruikers op de snelwegen. Het WijzerOpWeg project is een proef om wal-voertuig communicatie uit te proberen in de praktijk. Daarbij zullen voertuigen uitgerust met mobiele apparatuur gaan rondrijden om de mogelijkheden van wal-weg communicatie uit te proberen en te tonen aan het publiek.

Doelen van verkeer en waterstaat zijn
- Verkeersaanwijzingen in de wagen
- Infotainment in de wagen.

Ik heb al over het één en ander zitten nadenken en te fantaseren, want dit is best interresant.

Als basis denk ik aan de verbinding van buitenaf met het systeem in de auto, moet dit via UMTS of via WiFi gaan verlopen.
UMTS is haast klaar voor gebruik, maar heeft weer een tig aantal nadelen ten opzichte van WiFi. UMTS is duurder en langzamer bijvoorbeeld.
WiFi is weer niet geschikt voor lange afstanden, of gaat dit verandering brengen in de toekomst?

Mijn vraag aan jullie is, fantaseer er op los, wat denken jullie hoe de toekomst van digitale toepassingen in de auto is.