Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding Trekt het niet???

Pagina: 1
Acties:

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Hey mede tweakers,

Ik post niet vaak in dit topic maar lees veel mee. Nu zit ik echter zelf met een probleempje.

Ik heb al een tijdje deze pc (zie mn prof). En voor NWD19 wou ik mn pc nog wat verder moden.

Ik had dus deze kale pc met een see true panel & neon fans. Daarna heb ik 2 neon tubes erbij besteld en een nieuwe betere voeding. Vervolgends de 4 neon fans op een 12V aansluiting gesoldeerd en de 2 neon tubes in een converter aangesloten en die ook op een 12v connector, nu wil het wle is gebeuren als ik mn pc aanzet dat ie gelijk weer uitknalt :s Als ik dan de kabel met de 4 neon fans erop af koppel dan werkt het gewoon... we hebben alles na gelopen en de kabel is gewoon goed gesoldeerd, krimkouse, mantelbuizen etc maar toch klapt ie meestal... dus wss kan de zekering in de voeding de hooge piek spanning niet helemaal aan? Of zit ik fout...? Ik hoor het graag van jullie, ik ben geen electricien & geen spellings wonder zoals jullie zien :)

alvast bedankt...

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:31
en hoeveel watt is die voeding precies ?

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 17:14
Aan je specs te zien heb je imho al een flinke voeding nodig voor je harde waren zelfs zonder allerlei extra ccfletjes.

gok is dus dat je "nieuwe"psu een te laag aantal Wattage leverd. :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Waarschijnlijk storen de inverters van de neons. Vermogen zal het probleem niet zijn, aangezien die neons echt niet zoveel trekken ;)

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Deze is het http://www.thermaltake.com/purepower/W00212.htm --> 480W

Ja, 2 Hdd's + 6800Ultra + 2 Optical drives + P4 + Audigy Sound Card, tja dat trekt idd wat. Maarja wel jammer. Ik zelf denk dat het op spinnen van 4 fans tegelijk over een kabel te veel piek spanning vraag, maarja dat weet ik niet zeker.

GreetZz

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Verwijderd

Test het eens door die 2 harddisken/opticals te ontkoppelen. Als het dan problemen geeft met die fans/inverters dan zijn die gewoon niet goed gefilterd.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

ik ga met euss mee, want een goede 480 wat moet dit makkelijk trekken.
De storing is toch wel een bekend probleem. Heb het zelf ook mee gemaakt.
Het kan ook zijn dat je inverter te dicht bij je poweron cable zit, dus die op het mobo is aangesloten. Dat had ik dus, waardoor de pc steeds spontaan uitgaan, bij het inschakelen van de ccfls in mij geval. Haal alles dus zoveel mogelijk van elkaar vandaan en probeer anders de inverters + neons buiten de kast te leggen, kijken of je het probleem dan nog steeds hebt.

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Yeps,

Ik heb dat een keer getest, alleen als ie een nacht heeft uitgestaan en ik hem de volgende dag aan zet springt ie gelijk uit. Dan schakel ik de voeding aan de achterkant uit en koppel ik de fans uit dan zet ik hem weer aan en hij doet het, vervolgends doe ik de fans weer vast en dan trekt ie het wel. Maar als ik het zonder neons probeer en met fans dan houdt hij het probleem echter wel. In mijn opinie legt het denk aan de fans. Ik zal vanavond eff proberen zonder 2e hdd.

Jullie horen van mij :D

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Getest. Zonder de 2 hdd's blijft het probleem aanwezig.

Verwijderd

Dan is het denk ik niet je voeding, weet je zeker dat je geen kortsluiting maakt met die fans danwel ccfls

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Fr0zenFlame schreef op 13 september 2004 @ 00:54:
*KNIP*

Vervolgends de 4 neon fans op een 12V aansluiting gesoldeerd en de 2 neon tubes in een converter aangesloten en die ook op een 12v connector, nu wil het wle is gebeuren als ik mn pc aanzet dat ie gelijk weer uitknalt :s

*KNIP*
Niet gewoon aangesloten met een molex?
Zonee dan heb je best kans dat daar kortsluiting wordt veroorzaakt.

Test het eens met de ccfl's (neon tubes) inverter(s) buiten de kast, levert dit geen problemen op kijk dan of je ze op een andere plaats in je kast ook geen problemen opleveren of scherm ze beter af (allu plaatje eromheen o.i.d)

[ Voor 54% gewijzigd door Kawaii op 15-09-2004 16:10 ]

Pagina: 1