[WLAN] Wel connectie met AP, geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08
Ik heb een probleem waar ik al een week mee stoei.
Situatie:

ADSL via SurfSnelADSL (BBNED)
ADSL modem van BBNED (Copperjet)
Kabel van de ADSL modem naar een switchje, waaraan 1 PC gekoppeld zit. Deze kan probleemloos internetten.

Belkin F5D7230-4 Wireless Router. Deze ingesteld als AP-only. Vast IP adres gegeven in de range die ik van BBned heb gekregen (145.99.244.xxx).
DELL laptop die via een wireless 54G kaartje connectie maakt met deze AP. Ik stel de juiste IP gegevens handmatig in (geen DHCP, da's een bewuste keuze) en ik kan internetten (ik post dit via de laptop).

Dan het probleemgeval. Een tweede desktop PC waar een ASUS WL38-G NIC inzit. Deze in eerste instantie geinstalleerd met de bijgeleverde ASUS CD en controltools. Aangezien dit een kermisapplicatie was en het niet werkte, de boel erafgegooid en een nieuwere driver gedownload. Deze kaart wordt nu herkend als een Marvell Libertas 802.11b/g Wireless SoftAP. WEP key ingesteld, je kent het wel, en hij krijgt connectie met het AP. Signaalsterkte varieert een beetje (van laag tot hoog :P), maar hij krijgt connectie. Ik stel de juiste IP gegevens weer in, maar ik kan de AP of de gateway (de Copperjet) niet pingen. Ook andere PC's die wireless eraan hangen niet.

Ik sta op dit moment echt :? :? :? 8)7

Wat heb ik al geprobeerd ?

-PC dichter bij het AP zetten. Connectie is dan 'uitstekend', echter nog steeds geen verkeer mogelijk

-Firmware van de Belkin geupdate naar de nieuwste versie (3.00.08)
Had niet verwacht dat dit ging werken, daar mijn laptop wel goed werkt

-Ik had nog een andere NIC (3Com) in die desktop PC zitten. Geuninstalled en hardwarematig eruit gehaald.

-Security van het AP helemaal uitgezet, hielp ook niet (had ik ook niet verwacht, aangezien de PC zich keurig aanmeld op het AP, ook met security)

Ik weet op dit moment echt niet wat ik nog meer kan proberen, ik snap er geen snars van.
Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien ? Wie o wie kan me hiermee helpen ?
Alvast bedankt voor de moeite _O_

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Word de Ap wel herkent in de modem dan?
Post je config file van de modem eens?(klein, scrollable)

• Arfman
:?
AP herkend worden in het modem ? Hoe bedoel je dat ?
Die modem heeft maar 1 ethernet poort. Dat gaat naar een 8-poorts switchje waar o.a. die AP aan hangt. Die AP heeft een IP adres in de range van die modem (ik heb 6 ip adressen gekregen van SurfSnelADSL/InterNLnet) en zoals gezegd werkt een laptop die via dat AP connectie maakt, wel probleemloos.

Ik snap dus niet helemaal wat de config van de modem hiermee te maken heeft, please enlighten me :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Zit de ip van je niet werkende workstation in de goede range? (Standaard bij Belkin 192.168.2.xxx)
Is deze dynamisch of vast?

• Arfman
Ja, deze zit in de goede range (145.99.244.xxx), en als het nog niet duidelijk was: de Belkin is ingesteld als AP-only, dus niet als router !
De Belkin heb ik als router gebruikt tijdens mijn @Home tijd, nu heeft de Copperjet de routerfunctie overgenomen en is de Belkin gewoon een dom AP.
En nee, ik werk niet met DHCP via wireless. De wireless PC's die willen connecten moeten handmatig de juiste gegevens instellen. Da's wel zo handig uit het oogpunt van beveiliging. Bovendien is de Copperjet al DHCP server, dus het kan ook niet anders.

Verwijderd

Waarom gebruik maken van een vast IP als de AP is aangesloten op een router die ingesteld is als DHCP?

Heb hier een soorgelijke situatie, alleen IP's worden verkregen door de router welke op DHCP draait.
Werkt perfect.

Wel maak ik nog gebruik van 'Winc' van Cirond om een goede connectie op te zetten naar het AP.

• Arfman
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 11:48:
Waarom gebruik maken van een vast IP als de AP is aangesloten op een router die ingesteld is als DHCP?

Heb hier een soorgelijke situatie, alleen IP's worden verkregen door de router welke op DHCP draait.
Werkt perfect.
Als ik de Belkin op 'AP only' instel, moet ik een vast adres opgeven, vandaar.
Wel maak ik nog gebruik van 'Winc' van Cirond om een goede connectie op te zetten naar het AP.
Thanks, ik zal het eens proberen, alhoewel ik denk dat dit mijn probleem niet gaat verhelpen.

• Arfman
Ik ben weer iets verder. Als ik security uitzet (dus geen WEP/WPA etc.) dan werkt het wel. Het is dus waarschijnlijk een driver/aansturingsprobleem. Natuurlijk is dit niet de gewenste situatie, ondanks dat mijn AP z'n SSID niet broadcast en niet via DHCP adressen uitgeeft, wil ik de zaak gewoon een beetje dichttimmeren.

Mijn vraag: heeft iemand een ASUS WL-138G aan de praat gekregen met WEP security en zo ja, welke driver gebruik je daarvoor en waar vind ik die ?

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-05 14:22

Largo

Donderdraak

Arfman schreef op 15 september 2004 @ 09:44:
Ik ben weer iets verder. Als ik security uitzet (dus geen WEP/WPA etc.) dan werkt het wel. Het is dus waarschijnlijk een driver/aansturingsprobleem. Natuurlijk is dit niet de gewenste situatie, ondanks dat mijn AP z'n SSID niet broadcast en niet via DHCP adressen uitgeeft, wil ik de zaak gewoon een beetje dichttimmeren.

Mijn vraag: heeft iemand een ASUS WL-138G aan de praat gekregen met WEP security en zo ja, welke driver gebruik je daarvoor en waar vind ik die ?
Ja ik, maar alleen in een ad-hoc mode, met dezelfde drivers die jij hebt.
Echter stabiel is het niet te noemen. (fixed IP wordt vaak gereset naar "obtain IP automatically.)

Ook lukt het automatisch toewijzen van IP adressen door de DHCP server van de router nooit. Ik krijg altijd een 169.x.x.x nummer.
Pagina: 1