dual monitor en TV kaart

Pagina: 1
Acties:

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:55
Een korte vraag:
Ik wil de volgende dual monitor configuratie kopen/aansluiten:
-9800SE All In Wonder
-el-cheapo PCI video kaartje
Vervolgens wil ik TV kijken op de monitor aan het PCI kaartje. (m'n tweede monitor)

Probleem: Ik begreep dat de AGP poort niet al te breed is in de richting kaart naar moederbord. Als ik op mijn tweede monitor TV kijk moet het totale TV beeld "de verkeerde kant op" mijn AGP bus door.

Vraag: durft iemand te zeggen of dat een theoretisch probleem is of dat je dit ook echt merkt.

(BTW, wat ik natuurlijk eigenlijk nodig heb is een mooi AIW achtig kaartje met dual monitor support in de 9800SE prijsklasse. Na veel zoeken denk ik dat'ie niet bestaat, maar als iemand beter weet hoor ik 't graag)

[ Voor 10% gewijzigd door onkl op 13-09-2004 00:05 . Reden: 't was zo onduidelijk dat ik 't zelf niet eens meer snapte ]

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 14:51
Ben zelf ook naar zoiets op zoek, ik wil ook een aiw kaartje, maar wel een die wel dual monitor support....tja dan heb ik een kleine shuttle pc, met 2 dikke 21" crt's......klopt eigenlijk niet helemaal met elkaar, maar 2 tft's is nog te veel knaken...
Zelf kom ik dan uit op een ati 9600xt aiw, die dingen zijn volgens mij rond de 250 euri, alleen moet ik nog eens uitzoeken waar ik er aan kan komen, wordt waarschijnlijk bestellen, zie hem voorlopig in geen enkele pricewatch staan in nederland. En bestellen in buitenland trekt me niet zo.
Als ik het goed heb zijn de gehele 9800 serie aiw's geen dual monitor kaarten (tenmiste volgens de verglijkign op ati.com) Voor mij gaat het er vooral om..tv, dual monitor met spanning (of hoe dat ook heet), waar ik nog een redelijk spelletje mee kan spelen (zit hierbij vooral te denken aan het nog te verschijnen stalker...) en wat iig way beter is dan wat mijn s41g2 v1 onboard heeft (64 mb nvidea, gelukkig wel dual monitor).

Iemand enig idee waar dat gemakkelijk is te bestellen in Nederland? De computer winkels waar ik tot nu toe ben geweest hebben mij daarin teleurgesteld, ik ga geen namen noemen, dat lijdt alleen maar tot stemmingmakerij.

Succes iig, hopelijk heb ik je in een voor jou juiste richting kunnen late kijken

Mako4444

• onkl
mako: de 9600 Pro AIW heeft 2*VGA en is voor zover ik kon bekijken redelijk leverbaar.
Pricewatch:
hier die van Club 3D.

Ben er trouwens achter dat de 9800SE AIW end of line is (de paar links in de pricewatch zitten er al door :| ) dus dat wordt oude voorraden zoeken.

subtiel schopje stukje:
Weet iemand of de buscapaciteit van kaart -> MB in een AGP 8* zodanig is dat ik mij hier zorgen over moet maken of is er iemand die mij geruststellend kan melden al jaren TV uit een AIW over een PCI videokaartje te kijken en nog nooit problemen heeft gehad?

Verwijderd

Waarschijnlijk niet echt dé oplossing voor jullie maar sinds kort is er de eerste (of in ieder geval één van de weinige) AIW kaart met Dual DVI verschenen, alleen heeft die wel een flink prijskaartje het gaat namelijk om de ATI X800XT AIW hij zou iets van 550-600 euro kosten dacht ik (ziet er BTW wel mooi uit, bijna alles wat van metaal is is goudkleurig)

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 14:51
onkl: Thnx, typisch geval van met mijn neus zitten kijken en niet stil staan dat dat merk er ook is....dom van me. Ik ga wel denk meteen dat ding kopen of bestellen bij een van deze leveranciers. (mede omdat het geluid ook "binnedoor door te lussen is op de cdin van mijn mobo) idd 2x vga, was in de veronderstelling dat je dat ook een van je eisen was, maar met de erbij te koop breakout box kun je hem ook 1x vga en 1x tv out (op scart geloof ik) laten geven.
met name door mijn budget en (nog) niet nodig vinden om iets beters aan te schaffen ga ik het bij die 9600xt houden.

O ja ik heb geen idee op wat voor mobo de door jou uit te kiezen kaart gaat komen, maar hou je er wel rekenign mee dat dat mobo wellicht maar 4x agp ondersteund en dat dus de beperkende factor wordt? Ik heb geen idee wat de data-doorpomp-rate is..helaas
Succes met de zoektocht in ieder geval!

[ Voor 21% gewijzigd door voort4444 op 14-09-2004 23:24 ]

Mako4444

• onkl
mijn MB wordt een Asus K8V

Verwijderd

onkl schreef op 15 september 2004 @ 12:12:
mijn MB wordt een Asus K8V
ik heb ook mobo k8v met daarop een ati 9600XT 256mb met dual monitor.

Ik adviseer je een andere combo te nemen, omdat op 1 of andere manier de WDM video niet installed krijg(foutmelding bij drivers)

Probeer een msi bordje want ik denk dat je amd 64 wilt nemen.

Verwijderd

Ik heb hier zelf een abit fx5600 met dual monitor.
En ook een tv kaartje.
En werkt hier allemaal prima.
Wel even de goede software opzoeken.. veel tv programma's zorgen hier nog voor blauwe schermen :(

Hiervoor had ik een single head kaartje, en nog een extra pci kaartje.
Maar hiermee kreeg ik dus ook inderdaad problemen met overlay e.d.
Dus ik zou je gewoon een dualhead kaart aanraden!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 12:29 ]

Pagina: 1