een service extern op 2 poorten verkrijgbaar maken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
mijn huidige inrichting:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/eelkehagen/Tracker%20situatie.bmp
Ik heb dus een server die internet deelt dmv ICS.
de server draait Windows XP SP2 Professional.

zoals je in het plaatje kan zien heb ik een tracker service draaien op poort 6969.
Hier heb ik een portforwarding naar open gezet, geforward naar het interne IP van de server. Deze service is van buiten- en binnenaf bereikbaar.
Nu wil ik deze service ook graag vanaf poort 80 kunnen bereiken.
Ik heb geprobeerd poort 80 te mappen naar poort 6969 op mijn inside-ip, maar windows gaf aan dat deze poort al in gebruik was.
Vervolgens heb ik als workaround poort 80 gemapped naar poort 80 op mijn inside-ip, en een portmapping programmaatje draaien wat poort 80 mapt naar mijn inside-ip poort 6969.

Natuurlijk heb ik de tracker service en mijn portforwarding progje toegestaan verbinding te maken met de buitenwereld in de windows firewall.

Nu kan ik mijn server van binnenaf benaderen op zowel poort 80 als poort 6969.
Het probleem is dat dit van buitenaf niet lukt; de service geeft geen antwoord wanneer deze wordt benaderd op poort 80.
Uit de errorlog van mijn portforwarding-progje blijkt dat de error 10035 wordt gegenereerd. Zoeken op deze error loopt uit op "WSAEWOULDBLOCK -- Resource temporarily unavailable." maar waar nu het probleem ligt zou ik niet weten. Wie?

Verwijderd

PNS > NT

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
*voorzichtig kickje