[XP] kan soms niet meer dan zes vensters openen

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb hier een PC staan (zie specs) waarop ik soms niet meer dan zes vensters tegelijk kan openen. Als bv. de mail en MSN open staan, kan IE nog maar vier keer worden geopend; een vijfde venster verschijnt niet (en er komt ook geen foutmelding). Als dan de mail wordt gesloten, kan een vijfde venster voor IE worden geopend.

Dit probleem heb ik nog nooit gezien; via de search kan ik ook niets vinden wat hier op lijkt. Het ergste is dat het maar af-en-toe optreedt, maar wel steeds vaker.

Er staat XP-Pro-SP1-NL op dit systeem. Daarnaast is de PC zeer recentelijk gescanned met Ad-Aware SE, SpyBot en NAV2004; allen met de nieuwste definities.

Iemand enig idee wat hier gaande is?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

gebeurt dat ook in safe mode? Staan er rare errors in je event log? Heeft hij dit vanaf het begin gedaan? Iets veranderd waarna dit zich voordeet? Al eens een restore punt teruggezet?

• pven
  • Niet online
• in safe-mode heb ik nog niet geprobeerd; dat ga ik nog doen
• in de event-log staan geen rare meldingen
• dit heeft hij niet vanaf het begin gedaan; gebeurt pas sinds anderhalve week
• voor zover ik weeten kan zien, is op de betreffende PC niets veranderd; de enige echte wijziging is een upgrade van Ad-Aware 6 naar Ad-Aware SE
• ik heb een restore-punt van enkele weken geleden terug gezet; helaas zonder het gewenste resultaat

• pven
  • Niet online
Iemand?
(Subtiele kick ;))

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 15-09-2004 23:19 ]

Verwijderd

Dit lijkt mij een fout ergens in je windows install, en daarmee een van die fouten die alleen met een verse install kan opgelost worden.

Denk nl niet dat er een instelling is ofzo in windows waar je dit kunt instellen, en zoals je zelf al zei biedt een system restore geen soelaas. Bij een restore worden alle instellingen teruggezet, dus imo kan een instelling door de gebruiker uitgeschakeld worden.

Als het geen virus is en ook geen adware/spyware, dan zie ik als enige mogelijkheid een verse install :)

offtopic:
Ik had laatst een gelijkaardig probleem, er kwam helemaal geen geluid uit mijn pc terwijl alle instellingen goed stonden, drivers prima installed waren, er geen conflicten waren, system restore deed ook niks enz.

Bij mij was ook de enige oplossing een format.

Kort gezegd: Er zit een fout ergens diep in je windows die je er voor zover zover ik weet niet uit kunt slopen

Maar alsjeblieft, als iemand een beter idee heeft, verbeter me, want ik weet hoe vervelend het kan zijn om windows opnieuw te moeten installeren.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Heb niet echt 1 2 3 snel een oplossing maar wat je iig ff zou kunnen doen is een sfc /scannow doen dan zal die al je windows bestanden bekijken en waar nodig fixen.

Denk namelijk dat er een dll bestand beschadigd is door het 1 of ander.

Lekker zijn is een gave :)

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 16:09
Installeer SP2, misschien helpt het...

Verwijderd

Dudes, dit probleem heb ik ook, maar een her-install werkt niet. Sterker nog: een nieuwe PC kopen helpt niet...

Ik heb dit probleem al sinds ik twee 22" schermen heb en redelijk wat geheugen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat een GDI-buffer overloopt (buffer voor grafische elementen, ikoontjes etc), maar wat je eraan kan doen weet ik niet...

Mijn probleem is een beetje verschillend, maar moet ermee te maken hebben: ik werk veel met grafische programma, dan heb ik tegelijk open: 3dsmax, photoshop, dreamweaver en nog wat spulletjes. Als m'n PC een tijdje draait (dagje of 2) dan geven deze programma's foutmeldingen als: 'could not redraw window' oid. Sluit ik dan bijv. dreamweaver en start ik 'm opnieuw op, dan knalt hij er halverwege uit zonder foutmelding. Sluit ik PS en start ik dreamweaver, dan gaat het goed totdat er weer zoveel buffers zijn volgelopen dat ook ik ook max moet sluiten om dreamweaver nog te kunnen runnen. Alleen een boot helpt (is echter vaak geen optie met renders die 4 dagen nodig hebben...).

Mijn specs: A64 3200, 2gb geheugen. Vorige specs (zelfde probleem): Athlon 2800, 1,5gb geheugen.

Als iemand meer weet: help! :)
Pagina: 1