hoi na een hoop gestoei had ik gentoo geinstaleerd vanaf stage 1
gentoo stond op hdb
en windows xp op hda
op een gegeven ogeblik kwam ik bij het configureren van de boot loader lilo in mijn geval
bij de cfg van lilo had ik de volgende cfg gebruikt
maar nu had ik alles op geslagen en gereboot ,maar tot mijn spijt reboote gentoo niet en ik kreeg ook geen dualbootloader
nou geef ik toe ik ben dus een grote linux newbie en snap ook nog niet alles
dus ik hoop op een oplossing zodat ik weer kan proberen om gentoo aan de praat tekrijgen ,bij me voldende poging ,want heb van woede de schijf geformateerd
maar ik ben vast beraden om gentoo aan de praat tekrijgen
bovenstaande code is overgenomen vanuit het handboek en aangepast voor mijn systeem(wat ik dacht dat goed was )
gentoo stond op hdb
en windows xp op hda
op een gegeven ogeblik kwam ik bij het configureren van de boot loader lilo in mijn geval
bij de cfg van lilo had ik de volgende cfg gebruikt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| dit is voor genkernel gebruikers image=/boot/kernel-2.4.26-gentoo-r9 label=gentoo read-only root=/dev/ram0 append="init=/linuxrc ramdisk=8192 real_root=/dev/hdb3" initrd=/boot/initrd-2.4.26-gentoo-r9 other=/dev/hda label=windows |
maar nu had ik alles op geslagen en gereboot ,maar tot mijn spijt reboote gentoo niet en ik kreeg ook geen dualbootloader
nou geef ik toe ik ben dus een grote linux newbie en snap ook nog niet alles
dus ik hoop op een oplossing zodat ik weer kan proberen om gentoo aan de praat tekrijgen ,bij me voldende poging ,want heb van woede de schijf geformateerd
maar ik ben vast beraden om gentoo aan de praat tekrijgen
bovenstaande code is overgenomen vanuit het handboek en aangepast voor mijn systeem(wat ik dacht dat goed was )