[Speedtouch 510] Geen internet meer, wel verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Probleem

Zonder aanleiding met geen enkele pagina verbinding kunnen maken behalve GoT/tweakers.net. Als ik dan IE of FF afsluit en opnieuw opstart, krijg ik ook hiermee geen verbinding meer.

Wat wel werkt

Kazaa, Burst Winamp streams ed

Geprobeerd

IE/ FF beiden geven het probleem icm XP.

Adaware gedraaid, geen problemen.

Als ik kijk bij 10.0.0.138 en router info, staan overal goedkeurende kruisjes, maar zijn al mijn NAT instellingen verdwenen.

Na een reboot doet hij het weer gewoon en zijn alle instellingen ook weer normaal.

Aangezien het zowel bij FF als IE gebeurt en andere programma's gewoon data heen en weer kunnen blijven versturen, dacht ik dat het iets hardwarematigs was (time-out oid?)

[ Voor 7% gewijzigd door Roamor op 12-09-2004 23:07 ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Heb je een DNS server (start - uitvoeren - cmd - ipconfig/all)
Is je TCP stack niet stuk (re-install netwerkkaart, of gebruik search om te checken)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

werk je achter een Firewall, ik neem aan van wel :)

een poosje terug had ik dit probleem ook,
bleek m'n firewall van norton een beetje raar te doen,

regels van IE opnieuw ingesteld en alles deed het weer ;)

ik hoop dat je hier wat aan hebt

• Roamor
  • Niet online
Luxx schreef op 12 september 2004 @ 23:18:
Heb je een DNS server (start - uitvoeren - cmd - ipconfig/all)
Is je TCP stack niet stuk (re-install netwerkkaart, of gebruik search om te checken)
Ja, DNS server staat wel in de lijst, zelfde adres als standaardgateway en DHCP server.

Wat is een TCP stack? (Dit is niet mijn specialiteit ;) ) Netwerkkaart werkt gewoon prima (lampjes zijn groen ed.) Alleen op onregelmatige tijden gebeuren de dingen in de TS gewoon (meestal 1x per 2 dagen)
Door GetALife - zondag 12 september 2004 23:30
werk je achter een Firewall, ik neem aan van wel

regels van IE opnieuw ingesteld en alles deed het weer

Firewall is Zone Alarm. Zal eens kijken of ik die opnieuw kan installeren.

[ Voor 27% gewijzigd door Roamor op 12-09-2004 23:32 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

RoamoR schreef op 12 september 2004 @ 23:31:
[...]

Ja, DNS server staat wel in de lijst, zelfde adres als standaardgateway en DHCP server.

Wat is een TCP stack? (Dit is niet mijn specialiteit ;) ) Netwerkkaart werkt gewoon prima (lampjes zijn groen ed.) Alleen op onregelmatige tijden gebeuren de dingen in de TS gewoon (meestal 1x per 2 dagen)
TCP/IP. Dat is waarmee je "internet" zeg maar, wil nog weleens gaar worden en dan moet jet het opnieuw installeren. De simpelste manier om dat te doen is je netwerk kaart uit de hardware te dellen.
Maar jouw probleem ligt duidelijk in de modem, welke de DNS server is. Blijkbaar heeft jouw modem geen DNS servers erin staan. Je kan dit vinden in je modem, effe zoeken en vermeld hier dan about it.

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 23:30:
werk je achter een Firewall, ik neem aan van wel :)

regels van IE opnieuw ingesteld en alles deed het weer ;)

Sluitmessage

Yep, dit was het, thanx ;) Zodra ik Zone Alarm afsloot, kon ik overal weer terecht, dus nu maar wat rommelen met de instellingen van ZA.

Verwijderd

ZoneAlarm is al een tijdje niet meer voldoende, en na deze problemen zou ik zeker zoeken naar een alternatief.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

ZA is ook een beetje overkill als je achter NAT van je Speedtouch zit. Ik zou dan sowieso voor een lichtere firewall gaan zoals Sygate.
Pagina: 1