Is mun monitor kapot? Virus...wat???

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Mun monitor geeft links-bovenin en rechts-onderin het scherm 'foute' kleuren.

- Een gele map van windows in bijvoorbeeld rechtsbovenin roze en linksonderin groen.. ;(

Ik weet dat soms bij televisietoestellen iets soortgelijks voorkomt.. is mun monitorretje nog te redden of wordt het janken en sparen..??

thanx.

Oh ja, de foute kleuren zijn ook al te zien als ik de computer opstart... het is dus niet iets dat enkel in windows van toepassing is...het is dan alleen wel beter te zien omdat er meer kleurtjes zijn :P

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Heb je apparatuur met magneten of trafo's erin naast je monitor? Demagnetiseer dat ding ook eens!!

Verwijderd

Ik zou maar alvast eens gaan kijken naar een andere monitor......

P.S. heb je nog garantie? :?

B.t.w. een kennis had ooit een defecte CTX, heeft een nieuw printplaatje bij CTX in Eindhoven gehaald voor een 150 piek en toen weer piekfijn in orde! Moet je wel 2 rechterhanden voor hebben he. :)
Maar misschien een suggestie?

Verwijderd

Je monitor staat niet goed ingestelt (kleur reinheid) of je monitor zuigt gewoon, of je hebt ENORME magneten bij je monitor staan, zoals 200watt boxen? :? lijkt me niet echt waarschijnlijk, kijk es naar je instellingen..

• Symphony-X
in de buurt staat:

- kastje van draadloze muis
- 2 gravis gamepads
- een box, maar hier heb ik nooit problemen door gehad,.. het is echt ineens dat die gekke kleuren in beeld komen.. ;(
- keyboard (uiteraard)
- een lamp op zo'n 25 cm.
- de systeemkast op zo'n 10 cm.

iedeeën??

VRAAG:
hoe demagniseer ik de hele zooi?

thx!

• Symphony-X
Op vrijdag 29 december 2000 00:07 schreef minus0ne het volgende:
Je monitor staat niet goed ingestelt (kleur reinheid) of je monitor zuigt gewoon, of je hebt ENORME magneten bij je monitor staan, zoals 200watt boxen? :? lijkt me niet echt waarschijnlijk, kijk es naar je instellingen..
- Boxen zijn 85 watt, en er staat er maar ééntje in de buurt. die staat rechts, maar linksonderin het rechtsonderin het beeld is de kleur ook fout..

- waar stel ik die kleur-reinheid in?? vergeet niet dat ik die shit ook in dos zie (dus niet enkel in windows, ook bios enz.)

• Symphony-X
VRAAG:
kan het geen virus zijn??? Ik draai nl. geen virusscanner |:(

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 00:11 schreef Symphony-X het volgende:

[..]
- Boxen zijn 85 watt, en er staat er maar ééntje in de buurt. die staat rechts, maar linksonderin het rechtsonderin het beeld is de kleur ook fout..

- waar stel ik die kleur-reinheid in?? vergeet niet dat ik die shit ook in dos zie (dus niet enkel in windows, ook bios enz.)
Denk niet dat het aan de box ligt, ik heb een sterke pro 120watt box 20cm naast me monitor en heb er geen last van..

Gewoon in het OSD (On-Screen Display) van je monitor, heeft het geen menuutje?

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 00:12 schreef Symphony-X het volgende:
VRAAG:
kan het geen virus zijn??? Ik draai nl. geen virusscanner |:(
ANTWOORDT:
jij bent dom |:(
Nee het kan geen virus zijn |:(

• Symphony-X
Gewoon in het OSD (On-Screen Display) van je monitor, heeft het geen menuutje?
nope.

• Symphony-X
Waarom ben ik dom als ik iets niet weet? Die opmerking is echt belachelijk!

nou ja zeg...

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 00:16 schreef Symphony-X het volgende:
Waarom ben ik dom als ik iets niet weet? Die opmerking is echt belachelijk!

nou ja zeg...
Nee je bent dom omdat je denkt dat het een virus kan zijn, zelfs een domme tweakert zou die optie meteen kunnen elimineren :Y)
Aangezien een virus nooit je VGA kaart-BIOS zo kan herschrijven dat hij zoiets bizars doet, en dat is dan al de meest extreme en bizzare mogelijkheid, de rest ga ik niet eens noemen |:(

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 00:14 schreef Symphony-X het volgende:

[..]
nope.
Nieuwe monitor kopen, zelfs de goedkoopste kutmodellen hebben een OSD.

No brand monitor ofzo? :P

Verwijderd

minusOne,
een virus kan Windows dus WÉL zó verneuken dat alle kleuren wél naar de tering gaan.

• Symphony-X
heel erg no-brand..

het is een 15"..

volgens mij doet tie 60 hz. op 800x600 :( hoofdpijn..

Maar als tie nog te redden is, wil ik ut graag weten!

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 00:14 schreef Symphony-X het volgende:

[..]
nope.
Staat er per ongeluk ergens een merk c.q. typenummer?

• Symphony-X
Op vrijdag 29 december 2000 00:21 schreef klaasjong het volgende:
minusOne,
een virus kan Windows dus WÉL zó verneuken dat alle kleuren wél naar de tering gaan.
okay dan...:)
Kan een virus de kleuren ook in de bios/dos verneuken?

• Symphony-X
Op vrijdag 29 december 2000 00:21 schreef PeepPeep het volgende:

[..]
Staat er per ongeluk ergens een merk c.q. typenummer?
model no.: 1536D
15" High resolution monitor

Verwijderd

Gewoon nieuwe monitor kopen en ophouden met zagen , en anders heb ik hier nog een lekker HP schermpje voor je staan , 15"

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

Ga eens met een magnetische schroevendraaier langs die " Verkleuringen" op je scherm..., had ik ook een X met een oud Monitortje, Was NML water op ge vallen.., na een tijdje te hebben zitten klooten om die verkleuringen weg te krijgen, was het mij nog niet gelukt
dus ik ging een andere X met een magnetsche schroevendraaier mijn PC open schroeven, en ging ik met die schroevendraaier langs het beeld scherm, toen zag ik ook van de Verneukte kleuren, toen ben ik er achter gekomen,
PS: doe dit een tijdje met die schroevendraaier langs het beeldscherm waar die verneukt is, dan zie je er nix meer van

If there's Oldskool i'm there

• Symphony-X
hee peoplez, guess what??

de verkleuringen zijn weg! :?

ik weet niet hoe en waarom juist nú wel, maar ik ben wel blij :)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
zou toch nieuwe monitor overwegen
15" :( 17":) 19">:)
60hz:( 85hz:)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

En je hebt er ook geen Degauss knop op zitten.
Gezien je misvormde kleuren pleitte zijn, is er toch een soort van magneet in de buurt geweest.

Heb dit geintje ook een keer gehad, maar er zat Degauss op :)

And The Only One

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Waarschijnlijk nog zo'n oude analoge monitor met schroefwieltjes erop, en nix digitaal.

Niet digitaal = nix degauss.

Je kunt hem natuurlijk ook open maken en aan de potmeters gaan draaien, geef leuke effecten...

:D

Aannames zijn fataal.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 23:34
sommige monitoren demagnetiseren automatisch als de stroom eraf is geweest misschien is het daarom opgelost. Ik heb wel eens zo'n grote magneetbox naast m'n tv gehad het duurde een week voordat de kleuren weer normaal waren :(

• Symphony-X
Natuurlijk wil ik ook een andere monitor... deze 15" is echt niks.

Maar ik koop em leiver wanneer ik het geld heb, niet omdat het MOET.. snappie? :P

Ik denk dat het dan een 17" wordt. ERG belangrijk is de refreshrate...ik wil echt een hele hoge rate (is rond de 100 goed?). Ik zal wel snel een topic lanceren op een ander forum :).

Meanwhile, ben ik blij dat mun kutmonitor het doet :+

In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties & hulp.

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
symphony-x,
Laat iedereen maar denken dat je dom bent, want in werkelijkheid zijn zij degene die dom zijn. Elke monitor wordt automatisch gedegaussed bij het aanzetten net als je tv. Dit staat als het goed is in de handleiding van de monitor. Natuurlijk zijn modernere monitoren met een knopje of instelling uitgerust zodat het degaussen ook op die manier kan plaats vinden, maar noodzakelijk is dit niet. Je kunt eventueel een monitor laten afregelen en dat kost tussen de f 50,= en f 100,=.
Je nieuwe monitor moet een minimale verticale refresh rate van 75 Hz op de gewenste resolutie hebben, dus als je 1024x768 wil gebruiken moet de refresh rate op deze resolutie minimaal 75 Hz zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 00:21 schreef klaasjong het volgende:
minusOne,
Ja windows wel, maar als je effe leert lezen, zie je dat onze vriend het probleem vanaf de bootup heeft |:(

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 14:38 schreef Symphony-X het volgende:
Natuurlijk wil ik ook een andere monitor... deze 15" is echt niks.

Maar ik koop em leiver wanneer ik het geld heb, niet omdat het MOET.. snappie? :P

Ik denk dat het dan een 17" wordt. ERG belangrijk is de refreshrate...ik wil echt een hele hoge rate (is rond de 100 goed?). Ik zal wel snel een topic lanceren op een ander forum :).

Meanwhile, ben ik blij dat mun kutmonitor het doet :+

In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties & hulp.
Zodat je het alvast weet -> koop een Iiyama, iedereen hier kan je zeggen dat die dingen hun geld zo ontzettend waard zijn :)

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

Milmoor

Footsteps and pictures.

Monitoren verkleuren door magneten in de buurt, lijkt me dus dat het door de box veroorzaakt is. Met degaussen haal je het weer weg. Oudere monitoren (analoog en digitaal) kunnen dit alleen als het hele dure modellen zijn. Nieuwere hebben het eigenlijk standaard (via een draad in de rand van het scherm). In theorie kan je met de hand degaussen: maak van stroomdraad een spoel zo groot als het beeldscherm met een vijftal (?) wikkelingen. Sluit die aan op 220 (via weerstand om kortsluiting te voorkomen). Er onstaat nu een sterk fluctuerend (wisselstroom) magnetisch veld in de spoel. Beweeg deze om het beeldscherm en de magnetische verstoringen worden gereset. Dit alles op eigen risico!

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Pagina: 1