Toon posts:

[XP Pro] PC valt uit na starten grote games.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

sinds korte tijd valt mijn PC telkens uit zodra ik Fifa 2004, DTM Driver of andere games van soortgelijke grote wil spelen.

De intro's van de games verlopen goed, maar zodra ik wil gaan voetballen of racen kapt mijn PC er mee, ik bedoel dus dat de stroom eraf gaat!

Ik denk zelf dat het aan mijn videokaart ligt. Het betreft een NVIDIA GeForce Ti 4200 with AGP8X.

Mijn systeem is helemaal up-to-date. Dus ook mijn videokaart.

Op verschillende forums kon ik geen antwoord vinden.

Alvast bedankt.

Moertje

Verwijderd

Veilge modus induiken drivers removen en even de drivers gebruiken op de cd van de kaart.
Heb je meerdere geheugen modules in je pc haal er 1 uit en probeer nog een keer.
doe ook even schijf opruiming schijf controle met 2de checkbox aan en daarna even een defrag. Kans is groot dat het dan wel gaat werken en dat je dan ook weet of het de hd was of je geheugen of de drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 22:33:
Veilge modus induiken drivers removen en even de drivers gebruiken op de cd van de kaart.
Heb je meerdere geheugen modules in je pc haal er 1 uit en probeer nog een keer.
doe ook even schijf opruiming schijf controle met 2de checkbox aan en daarna even een defrag. Kans is groot dat het dan wel gaat werken en dat je dan ook weet of het de hd was of je geheugen of de drivers.
Moertje zegt: Ga het gelijk proberen.

Bedankt. Antoorden volgen.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 21:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

while your at it, doe ff de koeling stof/haar/vuilvrij maken, zodat die weer gaat draaien, lijkt me typisch dat zodra ie echt 3d gaat draaien (ipv de avis/mpeg intros) warm word en thermisch uitslaat....

lijkt me waarschijnlijker dan drivers :X

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik Windows in de Safe Mode had opgestart, en vervolgens m'n drivers had verwijderd en er weer opnieuw had opgezet, kon ik zeker al 5 minuten racen, daarna het zelfde liedje.

Momenteel wordt m'n HDD opgeruimd en gecontroleerd.

Moertje

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Dit kan aan zeer veel dingen liggen. Ik zal er een paar opnoemen:

- Te zwakke voeding
- Te warm ram-geheugen
- Te warme HDD's
- Te warme of kapotte videokaart

Het heeft veelal met warmte te maken. Probeer eens een tafelventilator op je kast te richten (kast open) en kijk of hij dan wel blijft werken. Als hij dan wel werkt ga je eens rustig uitzoeken welk onderdeel te heet wordt en hoe je dat kan verhelpen.

Veel test-plezier ;)
Pagina: 1