[Mail] Verkeerde settings?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 07:24

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Mijn mailserver bouncede vandaag een t.net mail. Zover ik weet is dit niet eerder voorgekomen bij mij, dus ik denk ik attendeer jullie er even op :

arg1=<apache@abaris.tweakers.net.webmagix.net>, relay=loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.33], reject=553 5.1.8 <apache@abaris.tweakers.net.webmagix.net>... Domain of sender address apache@abaris.tweakers.net.webmagix.net does not exist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aan wie stuurde je een mail? De mailserver is namelijk verplaatst en verbeterd de afgelopen paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Ehm, het was de auto copy bij het reageren op een v&a. Net weer ergens op gereageerd, zal zo het log weer eens checken.
[edit]
En ziedaar:

ruleset=check_mail, arg1=<apache@acidalia.tweakers.net.webmagix.net>, relay=loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.33], reject=553 5.1.8 <apache@acidalia.tweakers.net.webmagix.net>... Domain of sender address apache@acidalia.tweakers.net.webmagix.net does not exist

[ Voor 56% gewijzigd door Kippenijzer op 13-09-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb Kees RobinVR ingeseind.

[edit]
Kun je trouwens ook even de volledige headers posten van de bouncemail? Eventueel wat ip's en mailadressen van jezelf wegediten.

[ Voor 100% gewijzigd door Harm op 13-09-2004 22:41 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Bouncemail? Ehm, het is een mail die van jullie, naar mij gestuurd wordt, en mijn server weigert hem, dus ik krijg geen bouncemail, die krijgen jullie denk ik niet eens (jullie mailserver krijgt een denied, en moet daarna zelf de bouncemail sturen, en gezien er via de v&a auto-cc vast wel meer bounced neem ik aan dat jullie servers die trashen).
Ik vind het geen probleem de eerst paar woorden van de logmelding (sendmail onder linux overigens) te mailen, en ook de regel erna niet, maar toch is het jullie mailsysteem dat het niet bestaande domein verkondigd, en ik neem aan dat ik niet de enige ben die niet bestaande domeinen weigert ivm spam enzo :)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-10 21:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Die bounce krijg ik wel binnen, speciaal voor dit soort dingen ;) Deze kan ik echter niet vinden.

Ik snap eerlijk gezegt ook niet waar die gekke hostname vandaan komt, want in geen van de mails die ik mezelf stuur komt dat voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Kees op 15-09-2004 23:55 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Ik vind het idd ook vreemd, want normalitair komt het gewoon binnen *zonder* wemagix.net erachter. Daarom dat ik het probleem ook bij jullie zoek :)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-10 21:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
zou opgelost moeten zijn, foutje in de interne DNS waardoor abaris en acidalia gek gingen doen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Ik krijg de mail in ieder geval weer binnen, dus het lijkt erop dat het idd hielp :)
Pagina: 1