Toon posts:

Sitecom DC-202v4 upload weg om de x sec tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds eind vorige week heb ik mijn nieuwe router binnen, de Sitecom DC-202v4.

Rede van aankoop is dat mn broertje en ik in dezelfde clan spelen en dus op dezelfde server spelen. Gameservers (call of duty in dit geval) die zien 2x hetzelfde ip en aangezien onze oude Repotec geen NAT had, kwam het regelmatig voor dat een van ons uit de server viel en kon reconnecten. Dit gebeurde 2-8 keer tijdens een wedstrijd.

Probleem is nu dat tijdens het spelen regelmatgi voorkomt dat om de x sec de gehele upload wegvalt, op de server kan je nog mensen zien schrijven, schieten, lopen e.d. en op teamspeak hoor ik nog gewoon mensen praten. Mn broertje en ik kunnen echter niets spreken/schieten/lopen oid. Dat duurt iets van 10 seconden en dan kunnen we weer verder spelen.

Gedurende die 10 sec valt ook mirc/msn/ie enzo weg, dus gehele upload is dus verdwenen..

Nou heb ik in oude threads iets gevonden over MTU (Maximum Transmission Unit)
Door deze te veranderen van 1500 naar 1460 bytes zou het goed zijn.. echter kan ik dit nergens in de router DC-202v4 vinden, verder is er ook nog geen firmware voor versie4 uit..

Aan bedrading kan het niet liggen, voorheen was dit geen probleem

Wie kent dit probleem of kan me verder helpen?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

Arfman

Drome!

De MTU size moet je op je PC veranderen, niet in de router AFAIK.
Eerste hit op Google:
http://www.winguides.com/registry/display.php/280/

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de MTU nu verandert op mijn computer, overige computers uit de router gehaald.

Probleem is er nog steeds.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

Arfman

Drome!

Overigens klopt jouw verhaal niet :P
Als je vorige router geen NAT ondersteunde, had je dus een publiek internet IP adres per PC. PC 1 had bv. 123.123.123.1 en PC 2 123.123.123.2. Dan zou je juist minder last moeten hebben, omdat je ieder een eigen IP adres hebt. Nu, met je NAT oplossing, heb je naar buiten toe maar 1 IP adres en zou je dus meer problemen kunnen krijgen.
Overigens heb ik daar nog nooit last van gehad tijdens games, ook niet met meerdere personen/PC's tegelijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij verteld is dat de gameserver bij de repotech router 2 computers met dezelfde ip geconnect zijn. Hierdoor kan de server af en toe de verkeerde packets naar de computers toesturen.. het probleem lag aan het feit dat onze router geen NAT support.

Nu met de sitecom router is het dus dat als je op de server zit dat je dan voordurend opeens je upload tijdelijk kwijt bent voor x aantal sec.

ben dus niet echt opgeschoten

Heb net met de technische dienst van sitecom gesproken.. hij kende het probleem niet, v4 is nog maar sinds 1 maand uit en wist het dus niet..