Toon posts:

[Outlook 2003] Afwijkend 'van'-adres gebruiken werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd het antwoord te vinden op het forum, maar kon mijn specifieke probleem niet vinden. Indien reeds aanwezig hoor ik het graag!

Sinds kort gebruik ik outlook 2003, ipv xp versie. Hij maakt er echter een zooitje van wat accounts betreft.

Ik heb drie accounts:
a.nl (smtp/pop)
b.nl (smtp/pop)
hotmail

Als ik een email schrijf en specifiek aangeef via welk account het gestuurd moet worden, gebeurd het toch niet dat het via die account gestuurd wordt.

Een test van a.nl naar b.nl leverde op dat hij uiteindelijk van b.nl naar b.nl gestuurd had, en andersom idem.

Een mail naar een hotmail account stuurde hij persee via mn hotmail, ook als ik had aangeven bijv a.nl te gebruiken.

Bovendien is mn standaard email hotmail, hoewel ik toch echt a.nl als default heb. Deze staat ook standaard aangevinkt.

Bij outlook xp werkte het wel altijd, deze combinatie.

Ik gebruik msn. Voor zover ik weet is dit account niet gekoppeld aan mn xp account. Ik gebruik voor beide een aparte naam en wachtwoord.

Kan iemand me uit deze vage situatie redden??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,
Ik heb dit een tijd geleden gepost en het is me nog steeds niet gelukt.

Iemand een goede tip??

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 22:52
Als je op de verschillende accounts gaat staan en dan een nieuw mailtje opsteld maakt het niet uit. Hij pakt namelijk standaard het default mailadres.

Wil je van een ander account sturen dan kan je dat aangeven in het venster waar je het mailtje tikt (onder account), daar zou je het moeten kunnen wijzigen.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 22:52
dubbelpost.... :'(

[ Voor 96% gewijzigd door Cardinal op 28-12-2004 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Maar zoals ik al zei: als ik specifiek vertel via welke account het gestuurd moet worden, gebruikt hij toch een andere

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waar geef je aan dat het specifiek via een account moet gaan? Ik heb hier gewoon de mailboxen apart ingesteld. Als ik met het 'van' veld aangeef dat een mailtje vanaf m'n tweakers.net gestuurd moet worden (wat enkel een forwarder is inbound) werkt dit perfect :)

Misschien een exchange server in het spel?

Ik pas even de titel aan. Hoofdletters komen nogal schreeuwerig over. Ook heb ik de verdere inhoud wat aangepast zodat het probleem wat duidelijker is en dus de kans op respons wat groter is :)
OUTLOOK 2003: multiple accounts probs > [Outlook 2003] Afwijkend 'van'-adres gebruiken werkt niet*

[ Voor 33% gewijzigd door sanfranjake op 29-12-2004 01:45 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sanfranjake schreef op woensdag 29 december 2004 @ 01:43:
Misschien een exchange server in het spel?
Zelfs dan moet je met OLXP of OL2003 zonder meer een andere (SMTP/IMAP) account als From: kunnen gebruiken.
Alleen Outlook 2000 is dusdanig brak dat je alleen je exchange account als afzender-account kan gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1