Toon posts:

Hangende Geforce 2 GTS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Asus V7700 pure gekocht, prima kaartje en in 2D doet ie urenlang het prima, maar als ik een OpenGL of Direct3D geempje ga spelen dan hangt ie na 1 minuut.

Heeft iemand enig idee? hier zijn de specs van m'n systeem:

Win98/NT4 sp6 (probleem onder alle2)
Dual Celly 500
Abit BP6 mobo
Asus V7700 Geforce GTS Pure
4x SCSI schijven
300 Watt voeding

Ik had vroeger een Geforce1 en daar had ik absoluut geen probz mee nadat ik m'n voeding had vervangen door die 300 watt.

Hellup! :'(

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:18

Orac

Ik mis je papa.

Gebruik je een recente AGP driver? Probeer, indien mogelijk, in de BIOS van je moederbord "AGP Fast Write" uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
T'is een BX mobo dus de goede AGP driver zijn al geinstalled, en onder NT heb je geen agp drivers :)

AGP fast writes zit niet in m'n bios..

heb hem nu geflashed zonder "side band adressing" ff kijken of dat iets helpt :'(

Verwijderd

Topicstarter
Komop mensen, help me nou even, laat mij ook gelukkig het nieuwe jaar in gaan :D

Verwijderd

Topicstarter
Niet te kort, weet niemand iets op dit "simpele" probleem? ik word gek! in 2d doet ie het perfect, en in 3D hangt ie nu na 2(!) seconden!!!!! :( :( :(

Verwijderd

Een vriend van me heeft onlangs een nieuwe bak gekocht

K1-133 mobo van jetway
64 mb (onwetend en opgelicht)
850 Mhz Athlon
TNT 2

En heeft hetzelfde probleem. Als je een spel in 3d opstart loopt de boel helemaal muurvast.

Toen ik er aan zat te klooien merkte i kdat wanneer ik een spel in software mode opstartte ik het probleem niet had.

Dus start eens een spel op in software mode en kijk of ie het dan wel doet. Wellicht hetzelfde probleem (wat dat ook moge zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Ja uhm, in software mode doet ie het prima.. maar op het moment dat je opengl/direct3d gaat doen> HANG!!!
ik ga die illegale 7.x driverstjes ff zoeken.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:18

Orac

Ik mis je papa.

Op vrijdag 29 december 2000 00:42 schreef Lexxie het volgende:
Komop mensen, help me nou even, laat mij ook gelukkig het nieuwe jaar in gaan :D
Ja sorry hoor. Maar ik weet ook even niet. Ik heb een Asus V7700 met driver v6.47 en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Sterkte.

Verwijderd

Topicstarter
Nah ik heb die 7700 in de bak van m'n vriendin gehangen (abit BH6) en geen problemen gvd!!! legt dus aan m'n fuck BP6 waar ik trouwens al veel meer gezeik heb mee gehad vroeger.. dat wordt dus een nieuw mobo/cpu combotje.. :(

Verwijderd

Tja, die maat van mij heeft dus exact ehtzelfde probleem. Maar hij heeft en heel andere systeemconfiguratie.

Ik vraag me af of het aan je mobo ligt. Hij deed het immers wel goed met je vorige videokaart. En ik heb nooit gehoord van mobo's die incompatible zijn met gf2. Ook niet met een tnt2 trouwens.

Mocht je het probleem weten op te lossen laat het dan ff horen hoe je dat gedaan hebt.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:01

Flexx

This side up

Het is je A3D kaart (als je die heb).
Had ik ook. Kaart eruit (of SB live erin) en hij doet het.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Ja had ik ook, GeForce 2 GTS/A3D kaart/Asus P2B-F (BX) ....... no go in D3D, 3 maand ergenis gehad, toen maar een Abit (hoe ironisch) KT7 erin gezet, draait als een trein deze combo.

en ik heb echt alles geprobeerd, vele fora, nieuwsgroepen, Creative zelf (mijn kaartje) .... dus als je het lukt om het op te lossen, ben benieuwd.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een Asus P2B-DS inzitten, en daar doet ie het wonderlijk perfect op. met die Abit BP6 dus voor geen meter, terwijl m'n ouwe Geforce het perfect deed.. vaag, vaag, vaag!

En behalve het mobo en cpu is de rest van m'n systeem precies hetzelfde gebleven, ook met sb live.

Enigste wat ik kan verzinnen is dat die voltage regulators dinges op die BP6 gewoon verrot waren zodat ie gelijk hing als die GF2 moest werken (in 3D dus), en dat terwijl die monitor tool van asus gewoon aangaf dat die kaart in orde was, ook gewoon netjes 3.3 volt op de agp bus... naja..

Verwijderd

Topicstarter
Oja P.S. wat wel zo is dat die GF2 een stuk meer stroom vreet dan een GF1 (die al veel stroom vereist van je mobo)

Je kan nog wel een 1000 watt voeding in je PC hebben hangen, maar als die condensators/voltage switchers op mobo niet goed genoeg zijn krijg je dus dit gedrag, enigste wat ik kan verzinnen wat het veroorzaakte.

oplossing: ander mobo! :(

Verwijderd

Misschien de "super bypass mode" in de bios uitschakelen en dan proberen???

Verwijderd

het kan zijn dat je dx8 geinstalleerd hebt en dattie daarmee om de een of andere vage reden niet werkt.

Probeer als je dat hebt directx7 er eens op te zetten dat wil nog weleens helpen. (ervaring maar dan met de onderstaande kaart)

Verwijderd

Topicstarter
Die optie bestaat niet in de bios van een BP6 (is redelijk antiek naar tweakers-maatstaven) en ik heb echt elke optie in de bios en drivers geprobeerd maar maakt geen reet uit, zelfs de kaart opnieuw geflasht zonder sideband adressing.

P.S. directx 7 & 8 geprobeerd, maar probleem deed zich ook voor onder NT4

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
AGP1X
hebbie dat al geprobeert?
mijn net nieuwe asus7700 liep ook steeds vast [op een bh6 + cel633@950] toen las ik hier ergens dat als hem op agp1x zet hij het wel doet.... en waarempel! hij loopt niet meer vast.... kost je wel een hele frame/sec onder quake3...

suc6!
Pagina: 1