Budget Pc E 800,-

Pagina: 1
Acties:

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 17:26

Addict

Het leven is een plak kaas.

Topicstarter
Ik moet een pc samenstellen voor mijn oom en ik dacht dat dit misschien wel een goede keuze was, hij wil de nieuwste spellen kunnen spelen:

Aantal Omschrijving Prijs

1 Asus K8V/GD K8T800 So754/Athlon 64/DDR 94,90

1 IIyama 19" CRT LS902UT/95kHz/TCO99 €159,90

1 ATI/Sapphire ATI/Sapphire Radeon 9800 PRO 128Mb/DDR
€218,00 x

1 AOPEN AOPEN 52x32x52x Retail
€26,50 x

1 SEAGATE 120Gb ATA 150 7200RPM 8Mb S-ATA
€99,49 x

1 MICROSOFT Microsoft Optical Multimedia Pack
€26,75 x

1 AMD AMD 64 3000+ Box S754
€174,00 x

1 OEM 512Mb PC3200 DDR/400
€72,95 x

1 Verzendkosten €6,00

Totaal € 878.49

Voeding zit bij de kast 300w
Wat zou er anders moeten volgens jullie.
De software krijgt hij van mij.

Ik heb het budget iets overschreden, maar ik denk dat ze dit wel zullen acceptern.

[ Voor 126% gewijzigd door Addict op 13-09-2004 00:23 ]

Addict

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:33

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als hij de nieuwste spellen wil spelen moet je vooral die Sempron vervangen door een Barton Athlon XP, want die extra cache maakt een groot verschil in bijvoorbeeld Doom III en nog een heleboel andere games.
Verder zou ik een Western Digital HD nemen ipv Maxtor aangezien die niet bestand zijn tegen intensief gebruik en qua voeding zou ik een bekend merk nemen (Antec, Zalman, Enermax,...) van minstens 350 Watt.
Rest ziet er netjes uit. :)

[edit]
Ohja, een aantal computerwinkels hebben nu een actie met GeForce 6800LE kaarten voor rond de 200 euro, ik ben zelf geen voorstander van NVIDIA, maar dat ding biedt toch behoorlijk wat meer bang for the bucks. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door --MeAngry-- op 12-09-2004 21:30 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:11
Misschien een gewone athlon?

Als geluid belangrijk is zou ik geen VIA chipset nemen, maar bijvoorbeeld een A7N8X-E Deluxe, aangezien je dan SoundStorm hebt, wat goed kan wedijveren met veel geluidskaarten.

Waar haal je trouwens die kast vandaan? Voor zover ik weet worden AOpen kasten standaard met voeding geleverd, die zeker niet slecht presteren.

Trouwens, iets specifieker mag ook wel. Een kwootje uit de faq:
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is (de beruchte Hoe is dit systeem? vragen) zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).

Een vraag over het samenstellen van een systeem met specifieke eisen en/of voor specifieke toepassingen, voorzien van zoveel mogelijk relevante informatie en weergave van jouw eigen gedachtegang waarom je tot bepaalde keuze's bent gekomen en waarom je daar niet uitkomt, heeft een veel hogere kans van slagen :)
Bron: CSL FAQ

[ Voor 7% gewijzigd door Jaap-Jan op 12-09-2004 21:34 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien je budget zou ik een plank nemen met een nforce chip ipv een VIA geval, en een Athlon 64 nemen (als je nu toch een nieuwe bak gaat kopen kun je het beter goed doen).

Of evt een 9800se ipv een 9800 en voor het geld wat je extra hebt kun je er 512MB extra ingooien.

En houdt er rekening mee dat een voeding ook nog 70 euro kost.

Verwijderd

Aopen gebruikt Fortron voedingen, daar is niets mis mee.
Hdd keuze is imo persoonlijk, om het maar gewoon te zeggen, hier komt er geen WD meer in huis, heb er al 2 zien sneuvelen in een jaar en een 3e is dood aan het gaan.

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
--MeAngry-- schreef op 12 september 2004 @ 21:28:
Als hij de nieuwste spellen wil spelen moet je vooral die Sempron vervangen door een Barton Athlon XP, want die extra cache maakt een groot verschil in bijvoorbeeld Doom III en nog een heleboel andere games.
Verder zou ik een Western Digital HD nemen ipv Maxtor aangezien die niet bestand zijn tegen intensief gebruik en qua voeding zou ik een bekend merk nemen (Antec, Zalman, Enermax,...) van minstens 350 Watt.
Rest ziet er netjes uit. :)

[edit]
Ohja, een aantal computerwinkels hebben nu een actie met GeForce 6800LE kaarten voor rond de 200 euro, ik ben zelf geen voorstander van NVIDIA, maar dat ding biedt toch behoorlijk wat meer bang for the bucks. ;)
Wat is er onzin in dit verhaal:
Maxtor is slecht? Onzin! Prima merk.
6800LE is slechts een heel klein beetje beter dan de 9800pro.

TS: meem pc3200 geheugen (kost nauwelijks meer) en ga voor Athlon64 2800+.

[ Voor 6% gewijzigd door UltraR-pc op 12-09-2004 22:31 ]

• Jaap-Jan
UltraR-pc schreef op 12 september 2004 @ 21:58:
[...]
Maxtor is slecht? Onzin! Prima merk.
6800LE is slechts een heel klein beetje beter dan de 9800pro.

TS: meem pc3200 geheugen (kost nauwelijks meer) en ga voor Athlon64 2800+.
Hij heeft z'n lijstje nog niet compleet? Hij propt er nog meer dingen bij en dan past die Athlon 64 niet meer in het budget.

Ik kan je hier geen ervaring meegeven, maar hoe goed is eigenlijk de combinatie draadloos en spellen? Ik denk dat je in dit geval beter bedraad kunt vinden. In dit geval pakt dat ook goedkoper uit.

Ervaringen winkel: Shopsurvey Memory+

Trouwens, wil je de volgende keer ook even een compleet lijstje maken met spullen? Ik zie nu steeds dingen verdwijnen en verschijnen, heel irritant. Moet je nu wel of geen speakers hebben :? heel verwarrend.

Voor de processorkoeling zou ik trouwens gaan voor een Arctic Cooling koeler. Zijn stil, bieden goede koelprestaties en zijn niet duur: [rml][ cooling] Arctic Cooling ervaring topic...[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Jaap-Jan op 12-09-2004 22:13 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• UltraR-pc
ja, ok. Geen athlon64 dan. Maar wel pc3200 en je moet idd bij een gamepc voor muis en toetsenbord met draad gaan (snellere reactietijd en dan hoef je ook niet plotseling midden in een spel je muis op te laden.)

Verwijderd

UltraR-pc schreef op 12 september 2004 @ 22:31:
ja, ok. Geen athlon64 dan. Maar wel pc3200 en je moet idd bij een gamepc voor muis en toetsenbord met draad gaan (snellere reactietijd en dan hoef je ook niet plotseling midden in een spel je muis op te laden.)
Heb ik anders nog nooit gehad 8)7 en ik game erg veel

• Jaap-Jan
Je moet je rekenwerk nog even opnieuw doen, je zit op €878,49.

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Neem eens een kijke in de Best Buy Guide!!!

• UltraR-pc
Wat je nu hebt staan (zie tijd van mn post) is prima. Je zit nu echter wel flink over je budget. Ik zou voor een Athlon64 2800+ gaan. Dan heb je een systeem dat perect voldoet.
Pagina: 1