Traag netwerk???

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Ik zou graag willen weten of ik een probleem heb met mijn netwerk of niet.

De volgende componenten gebruik ik binnen mijn netwerk(je):

2 Trust netwerkkaartjes 10 mbit
1 Skymaster 5-ports Hub
Als bekabeling heb ik UTP, deze kabel is ongeveer 15 meter lang.

En volgens mij is dit nu het probleem: Over een bestandje van 34 MB (NT SP6) deed ik 8 minuten om hem te downloaden van de ene computer naar de andere computer binnen het netwerk. Nu wil ik dus weten of dit normaal is met die componenten. En zoniet, wat kan of moet ik eraan doen?

BTW, de twee computers hebben een respectievelijk 120 mhz. en 16 mb geheugen en 133 mhz. en ook 16 mb geheugen.

Bij voorbaat dank.

BansheeBoy Se ;)

:{ ²

Verwijderd

kan wel normaal zijn denk ik. maar als je twee computers gebtuik, waarom gebruik je dan geen crosslink kabel ertussen?

ik heb psies hetzelfde alleen met drie computers met allemaal 100mbit kaartjes de hub is er pas sinds kort maar het netwerk werkt nog steeds voor geen meter. ik kan wel pingen maar ik heb 50 tot 100% data loss. terwijl als ik een cross.l.cable ertussen leg de boel ultrasnel is. hub is overigens wel eentje van 10/100. heeft iemand misschien eeen oplossing hiervoor?
thnxx

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Cereal: Heb je de autosensing van je netwerk kaarten en van je hub uitgezet? zet ze allemaal met de hand op een snelheid, staan je kaarten soms in full duplex en ondersteund je hub dat niet, check dat ook ff. Is meestal iets van bovenstaande of een combinatie.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:27
Hubs doen NOOIT aan full-duplex.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

in w2k staat bij netwerk-kaart-properties bij "link Speed/Duplex Mode" als opties:
10 full mode
10 half mode
100 full mode
100 half mode

standaard staat ie op auto-mode, ik neem aan dattie dan op 100 half-mode moet? juist ..

Verwijderd

34MB in 8 minuten, dat is ongeveer 70 kilobyte per seconde.
Dat noem ik niet echt normaal nee.

Ik heb hier BNC liggen met 10Mbit-kaarten en tussen de Celerons haal ik ongeveer 1000 kilobyte per seconde voor grote bestanden, vanaf een pentium120 toch altijd meer dan 600 denk ik.

Moeilijk te zeggen wat er niet klopt want dat kan natuurlijk van alles zijn.
(Bijvoorbeeld geen Ultra-DMA waardoor de CPU veel te druk bezig is met de HD om zich op het netwerk te concentreren. Te weinig geheugen waardoor de computer continu met een swapfile bezig is. Geen getweakte netwerkinstellingen (NDIS-cache en cs.). Als je TCP-IP gebruikt als protocol wel op allebei de machines dezelfde MTU gebruiken. Kan van alles zijn.

Dan kan er ook nog een probleem met de hardware zijn uiteraard. De kabels bijvoorbeeld, die zijn altijd de eerste verdachte dus heb je vast al gecontrolleerd.

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Het is al weer verholpen, mijn netwerkkaarten draaiden op half-duplex, en nu staan ze op full duplex. Echt een vooruitgang. Hetzelfde bestandje (nt sp6) kopieer ik nu in ongeveer 3 minuten. Dat is al veel beter in ieder geval.

Weet trouwens iemand nog een leuk progie waarmee je netwerk nog iets sneller kan maken, je weet wel programma's in de trant van internetaccelerator, maar dan voor lan's/netwerken.?.

Alvast bedankt.

Hoi!

BansheeBoy Se ;)

:{ ²

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
InterQuick, versnelt inter en intranet.

Weet alleen ff geen url.

Verwijderd

hier zit ik constant tussen de 900 en de 1100kbyte/sec.
Ligt er ook aan wat voor kabels je gebruikt, kwaliteit kan heel wat uitmaken.
ook een goede hub is nodig.
en 2 fatsoenlijke netwerkkaartjes en je harde schijf moet ook nogges meewerken.
nouja
veel succes
Pagina: 1