[Wifi] Netwerk achter Win2k3 Server

Pagina: 1
Acties:

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste Medetweakers,

Ik wil hier in de buurt een wifi netwerk opzetten door middel van 2 linksys Wap11 Access Points. (1 in ap mode andere in repeater mode) :)
Nou wil ik dus niet dat deze 2 access points direct in mijn netwerk komen te staan dus wil ik een Win2k3 server tussen de Acces points en mijn thuisnetwerk zetten.

schets:

Router-> (|Thuisnetwerk|) -> Win2k3 server + dhcp -> 2 Access Points

Nou wil ik ook dat die win2k3 server DHCP geeft dus dat de IP range van de acces points anders zijn dan in mijn thuisnetwerk. :+
Is het daarbij ook mogelijk om op mijn win2k3 server ook bandwidth throttling te gebruiken?
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? :?

Alvast Bedankt >:)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

HyperDevil schreef op 12 september 2004 @ 21:02:
...Is het daarbij ook mogelijk om op mijn win2k3 server ook bandwidth throttling te gebruiken?
Ook nee, ook dat is niet mogelijk (althans ook het doet ook niet wat je wilt)
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? :?
Ga je 's verdiepen in QoS en/of packet shaping

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ok ik heb me er een beetje in verdiept.
Ik moet dus onder win2k3 een DHCP server maken, daarbij in een andere submask gaan zitten en een andere IP-range.
Ik moet dus die server gebruiken om zegmaar een brug tussen mijn vaste en me wifi lan te maken.
Maar kan ik wel 2 DHCP servers hebben in het netwerk?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bijna goed: tussen twee subnetten wil je routeren en niet bridgen.
En als je je Windows 2003 servert uitrust met 2 netwerkkaarten kun je 2 scopes definiëren: eentje die IPadressen uitdeelt op het "vaste"subnet en eentje die Ip-adressen uitdeelt op het wireless subnet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==