[Win 2k3 SBS en server] Wel vpn verbinding, niets op clients

Pagina: 1
Acties:

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk een werkende vpn verbinding tussen mn twee servers (daar lijkt het op, rras zegt vanl wel en ik vind van niet ;) ), zie dit voor wat hier aan vooraf ging...

Goed, de vpn verbinding is in stand, ik kan van mn servers doen wat zou moeten kunnen: bestanden raadplegen alsof de andere pc gewoon aan het lokale netwerk hangt. Vanaf de clients daarintegen lijkt het alsof er niets is veranderd, een website die aan de andere kant lokaal draait is niet via het interne adres te bereiken (vanaf de server aan de andere kant wel), de server is wel te bereiken via internet (duh).
Kort gezegt: vpn doet het op de servers, maar ze moeten het doorgeven aan het netwerk wat er achter ligt, de clients moeten contact met elkaar kunnen maken.
Hoe doe ik dat?

(btw, routes heb ik al gemaakt)

[ Voor 5% gewijzigd door WubboZ op 12-09-2004 21:27 ]

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kunnen de clients de andere server pingen?

Denk dat je topic beter op z'n plaats is in Network Troubleshooting, aangezien dit een netwerkgerelateerd probleem lijkt te zijn.

Is de server ook als NAT router geconfigureerd of is dat een ander device in het netwerk ?

Wat is de ipconfiguratie van de clients? En van de rras server de route print?

de url naar je vorige topic klopt niet helemaal, zou :
[rml][ SBS2003+2003Server][ RRAS] Demand-dial wil niet werken[/rml], of [rml]WubboZ in "[ SBS2003+2003Server][ RRAS] Demand-dial w..."[/rml] moeten zijn :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:55
Zie sanfranjake :)

Even een schopje naar nt, aangezien het waarschijnlijk toch een route/firewall probleem is.

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
De servers fuctioneren ook als NAT router, een netwerkkaart voor internet, en de andere voor het lan, clients internetten via de servers.
De andere server lijkt dood als je van de clients pingt, maar als je van de ene naar de andere server pingt (met intern adres werkt het wel.
Het nut, of het snappen van dit:
Wat is de ipconfiguratie van de clients? En van de rras server de route print?
is een beetje moeilijk, ik denk dat je dit bedoelt voor de ipconfig
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Physical Address: bladiebla
IP Address: 192.168.7.13
Subnet Mask: 255.255.0.0
Default Gateway: 192.168.17.2
DHCP Server: 192.168.17.2
Lease Obtained: 12-9-2004 17:17:35
Lease Expires: 20-9-2004 17:17:35
DNS Server: 192.168.17.2
WINS Server: 192.168.17.2

offtopic:
wilde eigelijk ipconfig /all doen maar toe kreeg ik een leuke error (misschien install sp2?) maar daar zal ik niemand mee lastig vallen

maar wat bedoel je met
En van de rras server de route print?
???
offtopic:
damn weer op de verkeerde plaats gepost, was ff vergeten dat er ook nog zoiets als NT bestaat |:( , en waarom klopt die link naar dat andere topic niet :( Nu doet ie t wel ;)

(\__/)
(='.'=)

• WubboZ

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Zo lastig is dit toch niet, dr is vast wel iemand die ook dit heeft gedaan die een idee heeft, of misschien wel gewoon het zelfe probleem heeft gehad...
Het antwoord zal vast heel simpel zijn, dus zeg het gewoon!

(\__/)
(='.'=)