Steeds hevige activiteit als ik een bestand selecteer

Pagina: 1
Acties:

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:40
Als ik in windows verkenner een videobestand selecteer, voelt windows zich kennelijk steeds verplicht om het bestand helemaal door te "scannen". Gevolg is dat het bestand een tijdlang bezet is, en ik het niet kan verwijderen/verplaatsen/openen totdat windows klaar is. Ook is de hele pc dan megatraag.

Wat kan ik hieraan doen?

Het is niet de virusscanner of een dergelijk programma, dat heb ik en geprobeerd.

Catch a smile out there!

Verwijderd

Misschien helpt dit:
1. Open up regedit
2. Goto HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Delete the "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

zie http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=841

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:19
Andere mogelijkheid:

regsvr32 /u shmedia.dll

Dit zet de preview functie van explorer voor AVI bestanden uit. Verhelpt ook het probleem van niet kunnen deleten of renamen van avi bestanden.

[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 13-09-2004 14:08 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be sure: staat DMA ingeschakeld? Meer informatie kun je vinden in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" :)

• Glenfiddich
Dat laatste is wel in orde. Ik zal de tips in de eerste twee reply's even proberen.

Catch a smile out there!

• Glenfiddich
DaCoTa schreef op 13 september 2004 @ 14:08:
Andere mogelijkheid:

regsvr32 /u shmedia.dll

Dit zet de preview functie van explorer voor AVI bestanden uit. Verhelpt ook het probleem van niet kunnen deleten of renamen van avi bestanden.
Dit is dus de oplossing voor mijn probleem :D

_/-\o_ Mijn dank is groot! Hier heb ik dus een halve avond naar zitten zoeken! _/-\o_

Catch a smile out there!

Pagina: 1