Ik ben vandaag bezig om debian op mijn desktop aan het werk te krijgen. (Ik draai al jaren een debian server) Alles werkte al vrij snel redelijk goed, geluid, beeld (2d) enzo...
Alleen toen ik na een aantal uren vechten de ati drivers aan het werk kreeg om te gaan gamen bleek dat in geen enkele game het geluid het deed.
Het werkt alleen met dit commando:
Nog wat info:
- alsa doet het niet (wil driver intel8x0 gebruiken), geeft geen foutmeldingen, maar geen geluid.
- geluidskaart: cmedia CMI9761 (onboard aldi 8080XL) (driver op cmedia site is voor kernel 2.4 ik draai 2.6.7-1-686 default debian) bovendien doet het geluid het gewoon in kde en met Open Sound System
- debian unstable/testing (up-to-date)
- Systeem: p4 3ghz, 512mb, 9800Pro (Medion 8080XL)
Heeft iemand sugesties voor wat ik nog kan proberen?
P.S. Ik ben nog een beetje een newbie op het gebied van sound/graphics in linux, dus niet te hard flamen aub. Ik ben al uren bezig en google heeft nog geen bruikbare oplossing gegeven.
Alleen toen ik na een aantal uren vechten de ati drivers aan het werk kreeg om te gaan gamen bleek dat in geen enkele game het geluid het deed.
Het werkt alleen met dit commando:
code:
Alleen is het geluid nu ongeveer een seconde te laat.1
| artdsp -m tuxracer (of een andere game, bijvoorbeeld enemy territory) |
Nog wat info:
- alsa doet het niet (wil driver intel8x0 gebruiken), geeft geen foutmeldingen, maar geen geluid.
- geluidskaart: cmedia CMI9761 (onboard aldi 8080XL) (driver op cmedia site is voor kernel 2.4 ik draai 2.6.7-1-686 default debian) bovendien doet het geluid het gewoon in kde en met Open Sound System
- debian unstable/testing (up-to-date)
- Systeem: p4 3ghz, 512mb, 9800Pro (Medion 8080XL)
Heeft iemand sugesties voor wat ik nog kan proberen?
P.S. Ik ben nog een beetje een newbie op het gebied van sound/graphics in linux, dus niet te hard flamen aub. Ik ben al uren bezig en google heeft nog geen bruikbare oplossing gegeven.