asus 9600xt, geen overdrive met catalyst control center

Pagina: 1
Acties:

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-07 16:12
Vooraf: Heb via google diverse zoekopdrachten uitgevoerd met een aantal bevindingen. kom ik op terug.
Ook heb ik een zoekopdracht uitvoerd op GoT, ook zonder resultaat.

Zoals jullie al doorhebben denk ik , heb ik dus geen overdrive tab i.c.m. met catalyst control center, ik geloof ook niet dat ik deze uit gehad heb met het standaard control panel van ati.

Ik weet wel zeker dat deze tab beschikbaar moet zijn bij mij, maar waarom die dat neit doet is mij ook een raadsel.

Verder kan ik wel een soortgelijke functie uitvoeren met smartdocter, dit is een programma geleverd door asus. Dit programma neemt temperatuur van geheugen en gpu waar, ook kun je een automatische overklok uitvoeren.

Nu zullen jullie wel denken: waarom blijf je die dan niet gebruiken? Nou, omdat het programma na een tijdje niet meer naar behoren functioneerd, het control panel enz begint te flippen en dan kan ik hem wel weer uitzetten. OOk zie ik liever al functies van mijn videokaart in een programma, ati catalyst control center dus.

In feite zou het programma dus moeten werken wanneer er warmte-sensoren zitten op je videokaart, die zitten er dus.

Een oorzaak zou kunnen zijn: mijn videokaart word gevonden als een 9600 series, klopt dit.. of hoort dit niet zo te zijn? Geloof me, het is een 9600xt.

Weet iemand of je hiervoor een registry hack kunt uitvoeren of een aanpassing in driver/software, zodat het wel beschikbaar word?

Mijn specs

Amd athlon 2400+
Winxp prof sp2
1Gig pc2700 geheugen
asus radeon 9600xt
catalyst 4.9 + catalyst control center

ps: ik heb al een mail verstuur naar ati, maar ik kreeg weer zo'n mooi auto-reply, ik mocht de autoreply beantwoorden, dat heb ik dus ook gedaan, maar ik heb sindsdien niks meer van ati vernomen.

Verwijderd

Je heb geen overdrive omdat er geen temp-sensor op je kaart zit. Ik heb dat ook met mijn sapphire 9600xt. Vanaf de 4.7 drivers kan je geloof ik geen overdrive meer gebruiken als je geen temp sensor heb.

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-07 16:12
Als je goed had gelezen had je geweten dat er wel degelijk een temp sensor zit op mijn videokaart.

Dit weet ik ik mede doordat het programma dat asus levert met de videokaart moeiteloos mijn vid. kaart als een 9600xt uitleest met de bijbehorende temperaturen van zowel het geheugen als de gpu, ook worden voltages gevonden en getoond.

Maar zoals ik al zei werkt dit programma na een tijdje niet meer naar behoren, daarom wil ik graag de optie van overdrive kunnen benutten.
Maar zoals ik al vaker ondervind, vergeet ati weer eens weer wat voor bepaalde videokaarten. 8)7

Ook weet ik dat jou videokaart inderdaad geen temp sensors heeft, dat heeft de google search opgeleverd, maar dit gaat dus niet voor alle merken 9600xt's op.

Verwijderd

Nee het gaat op voor modellen gemaakt in een bepaalde periode oid.

Gebruik anders rivatuner om je kaart te ocen.

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Asus gebruikt een andere temperatuursensor dan degene waar de Overdrive tab van Ati mee overweg kan. Het gaat dus nooit werken, tenzij Ati ondersteuning voor de Asus sensor opneemt in de software.

Smartdoctor is inderdaad meuk, ik gebruik nu atitool in combinatie met MBM om de temps in de gaten te houden.