Toon posts:

[PC] Quake 3 Arena wapens

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er waren nog wel wat oudere Quake 3 topics, maar het leek me niet cool om jaren oude topics te uppen.

Ik speel Quake 3 nog wel eens online. Wel jammer trouwens dat er zo weinig Unlagged servers zijn, op de normale Q3 servers kan ik met mijn 1 Mbit ADSL en een ping van onder de 50 echt niks raken met de railgun vanwege de lag/slechte netcode.

Maar mijn vraag is eigenlijk, vinden meer mensen het nou zo moeilijk om de plasma gun, grenade launcher, railgun en shotgun te gebruiken? Met de rocket launcher kan ik WEL heel goed spelen, maar met de andere wapens bak ik er niks van (behalve de BFG dan ja..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slechte netcode? please...

Ik speelde dan altijd onder OSP op verschillende servers i.c.m. Demon ADSL... ping onder de 30 op alle NL/BE/DE/UK servers zo'n beetje; de rest wat hoger (mid 30?)

Ennuh, met alle wapens spelen werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met Quake3 ook altijd een ping van onder de 30, speelt altijd perfect met alle wapens.
Mischien ben je die andere wapens wel gewoon niet gewend of zo.

Dat van dat slechte netcode is idd niet waar, de netcode van Quake3 is denk nog beter dan dat van unreal tournament, een ping boven de 50 vind ik bij ut onspeelbaar terwijl ik het bij quake3 nog goed speelbaar vind.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 19:05:
Er waren nog wel wat oudere Quake 3 topics, maar het leek me niet cool om jaren oude topics te uppen.

Ik speel Quake 3 nog wel eens online. Wel jammer trouwens dat er zo weinig Unlagged servers zijn, op de normale Q3 servers kan ik met mijn 1 Mbit ADSL en een ping van onder de 50 echt niks raken met de railgun vanwege de lag/slechte netcode.

Maar mijn vraag is eigenlijk, vinden meer mensen het nou zo moeilijk om de plasma gun, grenade launcher, railgun en shotgun te gebruiken? Met de rocket launcher kan ik WEL heel goed spelen, maar met de andere wapens bak ik er niks van (behalve de BFG dan ja..).
Slechte netcode? HMPH... go back to school please. Quake3 heeft echt supergoede netcode.

En even voor de duidelijkheid. PING heeft _NIETS_ van doen met je bandbreedte. Maar van de afstand tussen jou en de server. Als ik 40 hops heb naar een server op mijn 8Mbit lijn, dan heb ik nog steeds dezelfde ping als iemand met een 1Mbit ping naar dezelfde server...

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
SeRRveR schreef op 12 september 2004 @ 20:33:
[...]

Slechte netcode? HMPH... go back to school please. Quake3 heeft echt supergoede netcode.

En even voor de duidelijkheid. PING heeft _NIETS_ van doen met je bandbreedte. Maar van de afstand tussen jou en de server. Als ik 40 hops heb naar een server op mijn 8Mbit lijn, dan heb ik nog steeds dezelfde ping als iemand met een 1Mbit ping naar dezelfde server...
Idd...Q3 heeft een geweldige netcode...
Als jij moeite hebt met de wapens zal het eerder aan je skills liggen dan aan de netcode.
Heb Q3 vele jaren lang elke dag een paar uur gespeeld...
In DM17 rule'de ik met de railgun...
Ik zou zeggen...blijf oefenen of loop anders je settings na?...

(by the way...schiet me nu binnen dat ik zelfs zeer goed kon aimen met een ping van 150 ..veel hoger als dit werd wel erg lastig ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door melly op 12-09-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Sja als je problemen hebt met die wapens dan is dat toch echt een kwestie van oefenen en niet een kwestie van slechte netcode zoals de rest ook al zegt.

Probeer anders in singleplay icm het timenudge commando (dat zorgt voor een soort fake lag om een internet verbinding te simuleren in singleplay)

Quote:
cl_timenudge This is similar to pushlatency in HalfLife, defaults to 0 which is our suggested setting for online play. In Quake3 it is normally used for offline bot practice by using a positive value that is the same as average ping. However, a positive value can also be used to stabilize displayed frames with gameworld updates(snaps) and negative values are reported to adjust client side prediction.

We strongly suggest you leave cl_timenudge at 0 for online play. However If you do wish to alter cl_timenudge to adjust client side prediction then try a negative value that is 25% to 50% of your average ping. Example if you are currently pinging 100 to the server then experiment with a setting between -25 to -50 as your cl_timenudge value. Note that if you are using a negative value for cl_timenudge the top graph in cg_lagometer may be mostly yellow.

A positive value may help if you have problems with gameworld updates (snaps) not being rendered in time. Try a small positive cl_timenudge value of 5,10,15 or 20 never higher. See cg_lagometer for an explanation of how to determine if gameworld updates are not being rendered in time.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:57
bullshit dat q3 een slechte netcode heeft, ik kan na 3.5 jaar "oefenen" in quake nu aardig wat raken, met zowat alle wapens, behalve de plasma en machinegun... die zijn gewoon klote

ping van 13, op nl/be/de servers, gewoon vet!
tot een ping van 70 is het relaxed spelen, daarboven nie meer....

met doom 3 is het anders, omdat er in het begin veel amerikaanse servers waren kon ik goed spelen met een ping van 130, en niet met lage ping:
wat dus resulteerd in een nu verneukende play in MP, ik raak geen hond :(

tis alleen fucked up dat ik mijn q3 cdkey kwijt ben, cd heb ik nog wel :X

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 19:05:[...]
De truuk zit 'm ook in het spelen met het juiste wapen op het juiste moment. Een tactiek is om je wapenkeuze af te laten hangen van de afstand tot je tegenstander. En dan in volgorde van dichtbij -> veraf. Bijvoorbeeld zoiets:

1. Gauntlet
2. Shotgun
3. Plasmagun
4. Rocket /Grenade
5. Shaft
6. Machinegun/railgun

Soms merk je bij het spelen tegen bots, dat ze hier een heel exacte grens op na kunnen houden en dat dit erg effectief kan zijn.

offtopic:
Iemand zin in een potje?

* SillyJW get's his arse kicked all the time :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
sillyJW:
sure, profiel :)

over die volgorde niet echt mee eens :P
een nade kan zeker voor de rocket/plasma komen of zelfs nog voor de shotgun, die zijn echt vet als je airnades kan maken.... lukt op verre afstand niet

en de shaft moet zeker voor de rocket, shaft komt niet zo ver....

* enira "diehard" ra3'er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Ach, wat ik altijd doe in duels is gewoon alle wapens gebruiken om wat schade aan te richten en dan wel zo ver mogelijk uit de buurt blijven om niet geraakt te worden. Om dan iets later met shaft of plasma de boel af te maken.

Hitscan wapens ownen gewoon. Die zijn ook zo makkelijk te trainen.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
SeRRveR schreef op 13 september 2004 @ 07:46:
... en dan wel zo ver mogelijk uit de buurt blijven om niet geraakt te worden...
Dichtbij heeft ook zn voordelen, zo maak je het 10x moeilijker voor hun om je te railen shaften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

jarnotjuh schreef op 13 september 2004 @ 07:30:
sillyJW:
sure, profiel :)

over die volgorde niet echt mee eens :P
een nade kan zeker voor de rocket/plasma komen of zelfs nog voor de shotgun, die zijn echt vet als je airnades kan maken.... lukt op verre afstand niet

en de shaft moet zeker voor de rocket, shaft komt niet zo ver....

* SillyJW "diehard" ra3'er :)
Mjah.. de grenade past ook niet echt in dat rijtje thuis. Das toch een apart geval, zeker tactisch gezien. Maar de Shaft zie ik toch echt niet voor de rocket staan. Tuurlijk, rockets kunnen grotere afstanden afleggen, maar ze zijn op grote afstand te langzaam om effectief te zijn. Tenzij je vantevoren weet waar iemand komt natuurlijk.

offtopic:
Ik post vanavond wel ff een (ffa)server, waar ik regelmatig rondfrag.

[ Voor 11% gewijzigd door SillyJW op 13-09-2004 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:57

RSP

wapenkeuze hangt 'n beetje af van 't speltype, in drukke servers ga ik harder met 'n shotgun dan met elk ander wapen maar 1on1 heb ik veel liever 'n rail of rocket launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies tot nu toe, mensen.

De netcode blijf ik toch echt slecht vinden. Als ik bijvoorbeeld in q3dm17 iemand wil railen die op zo'n jumppad springt, mis ik hem gewoon. In een botmatch zou ik dan wel geraakt hebben, omdat er dan geen vertraging is.
Een voorbeeld van goede netcode is de Urban Terror mod voor Quake 3. Zelfs met een ping van tussen de 90 en de 100 lijkt het dan nog alsof je op een LAN speelt. Zelfs met sniper rifles kan je dan nog heel goed raken als je die mod met zo'n ping speelt.

Maar om het nog even over de wapens te hebben, die plasmagun heeft maar 50 cells en ik kan dat ding helemaal leeg schieten zonder redelijk wat schade te veroorzaken. Het is vooral zo vervelend dat het geen insta-hit weapon is en dat je moet voorspellen in welke richting de andere speler loopt. Tsja, blijf dan dichtbij die andere speler zou je zeggen. Maar dan word je weer hard geowned als die ander een rocket launcher heeft.
Met de shotgun is het hetzelfde liedje. Dan moet je dichtbij staan en kun je vijanden in een of twee keer schieten afknallen. Maar als zij dan een rocket launcher hebben word je weer geowned. Dus ik denk altijd, ik hou die tegenstanders binnen een meter afstand. Maar zelfs dan kan de tegenstander nog een raket op jou afschieten, waardoor jij geowned word, en zij het nog overleven, al hebben ze wel wat damage opgelopen.
Bij de nadelauncher moet je ook kunnen voorspellen in welke richting de vijand loopt. Lukt mij ook niet, dus ik raak er ook maar heel weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nog bijna elk weekend ctf op de xs4all server (de enigste nog?). Daar zitten we met 20 man, volgens mij de beste van europa. Daar word je met een pech zelfs dood gemept door het wapen wat onder de 1 knop zit (wel leuk bij dat space level, lekker een rail camper de hele tijd met dat wapen bestoken), daar worden ze goed kwaad van ;) Maar de meeste mensen daar hebben altijd een ping onder de 50, ik zit mooi op 15 of lager (xs4all adsl abo).

Maar alle wapens hebben een speciale functie en sommige zijn minder nuttig op bepaalde levels, bijvoorbeeld op ctf2 (met die rode amor onder water) daar is de grenade launcher leuk als je met de vlag vlucht naar je basis, iedereen die dan achter je aan komt krijgt zo'n grenaat op z'n kop. De rail is natuurlijk leuk in ctf4 (space) maar dan krijg je de stempel camper, dus de shotgun is daar ook handig. ctf1 is helemaal rocket laucher fun, maar als het druk word 20 man in ctf1 dan is de shotgun en plasma gun erg leuk om 200 of meer kills te krijgen :P Natuurlijk zijn bepaalde wapens ook weer meer effectief op bepaalde plaatsen in het level, zelfs in zo'n klein level als ctf1 wat soms meer lijkt op team deatchmatch. Maar ja, dat is de ervaring die je moet op doen.

[edit]vervang het nummer 20 maar door 16 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Je moet niet alleen naar je ping kijken, loop de Quake3 sites eens na mbt console commands.
Weet je bv met welke rate je speelt? Of hoe hoog/laag staan je max_packets? snaps etc,kijk daar eerst eens na voordat je roept dat de netcode sux.

Wat in jou geval ook zou kunnen helpen is een reinstall.

btw misschien leuk als iedereen z'n nick plaats:

RookworsT soms Deathstyle

[ Voor 18% gewijzigd door Strikie op 13-09-2004 15:44 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij settings -> network (of hoe die menu's ook heten) gewoon opgeven dat ik een xDSL connectie had. Dan hoort Q3 toch gewoon automatisch de goede variabelen voor maxpackets, snaps en rate kiezen?

Mijn nick: F for Fragging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
GreenthumB
volledig mee eens, toen ik met me isdn nog speelde had ik ping 90, na al die snaps/rates/max_packets toei veranderd te hebben nog maar ping 45 :P that ownz :)

nu met adsl inmiddels ping 13 8)

nickname: r4z0r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 14:32:
od voor Quake 3. Zelfs met een ping van tussen de 90 en de 100 lijkt het dan nog alsof je op een LAN speelt. Zelfs met sniper rifles kan je dan nog heel goed raken als je die mod met zo'n ping speelt.
Euhm, quake3 heeft een slechte netcode, maar een mod ervoor niet :? Lijkt me stug dat die niet gewoon de netcode van quake3 gebruikt, is niet voor niets een quake3 mod ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op 13 september 2004 @ 15:56:
[...]

Euhm, quake3 heeft een slechte netcode, maar een mod ervoor niet :? Lijkt me stug dat die niet gewoon de netcode van quake3 gebruikt, is niet voor niets een quake3 mod ;)
Het is voor mod makers mogelijk de netcode aan te passen. Ze hebben de netcode verbeterd voor die mod. Insta Unlagged is ook een mod met verbeterde netcode, zie http://www.digitaldelay.net/InstaUnlagged/index.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:33

Acid_Burn

uhuh

Insta unlagged past de netcode helemaal niet aan. Ze halen een truukje door te kijken waar je was als je je ping tijd eraf trekt. Werkt goed bij een redelijke steady ping. Bij fluctuerende pings kan zelfs dat niet meer helpen. Unlagged is gewoon voor mensen die niet kunnen aanpassen. De netcode zit in de core, niet in het gedeelte dat de mods kunnen aanpassen. Juist om misbruik ervan tegen te gaan (lees hacks/aimbots).

Q3 heeft 1 van de beste netcodes die er is. Dat jij mensen niet kan railen vanaf een jumppad ligt toch echt aan jou. Je bent gewend om op bots te schieten met een ping van 0, loopt die ping op zal je moeten compenseren. Ik heb heel lang gequaked op Jolt. Pings lagen tussen de 50 en 80, no problemo.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:04

Nibbz

Postmaster General

De netcode blijf ik toch echt slecht vinden. .........
Bij UT is dat precies hetzelfde. Dat komt gewoon doordat die bots dom bewegen.. als ik met UT op een jumppad spring, spring ik nooit precies van voor erop, maar beetje van de zijkant of whatever...

tegen bots spelen is gewoon compleet anders spelen dan tegen menselijke spelers...

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023

De netcode blijf ik toch echt slecht vinden. Als ik bijvoorbeeld in q3dm17 iemand wil railen die op zo'n jumppad springt, mis ik hem gewoon. In een botmatch zou ik dan wel geraakt hebben, omdat er dan geen vertraging is.
Een voorbeeld van goede netcode is de Urban Terror mod voor Quake 3. Zelfs met een ping van tussen de 90 en de 100 lijkt het dan nog alsof je op een LAN speelt. Zelfs met sniper rifles kan je dan nog heel goed raken als je die mod met zo'n ping speelt.

.
Wowww....sorry hoor..maar hier ben ik het echt niet met je eens!!!!...
Ik speel(de) elke dag dus wat uurtjes Q3 voor heel wat jaartjes..
DM17 was mijn favorite map..speelde niks anders dan DM 6 en DM 17..
JUIST!!!..als iemand de jumppad gebruikt railde ik hem 9 van de 10 keer neer...
Omdat je weet welke boog hij volgt in de lucht was dit altijd zeer gemakkelijk.

Affijn..toen sloop heel langzaam URT er in...en nu speel ik URT elke dag.
Geweldige mod hoor..niets mis mee..maar ga niet beweren dat de netcode beter is..elke serieze URT speler klaagt over de hitdetection bug die vaak de kop opsteekt.
Voorbeeld:..ik besluip een speler van achteren...die staat stil en is druk bezig met een medespeler onder vuur te nemen.
Op 3 meter afstand haal ik mijn trekker gedoseerd over...
Resultaat??..1 hit in de leg ofzo+1 in de cevlar...hij draait om..bam bam bam en ik ben dood..

Dit is zomaar een voorbeeld..maar de hitdetection bug is voor een aantal members (waaronder iemand uit onze clan) de reden geweest om te stoppen met URT.
Nogmaals....als jij echt moeite hebt met het raken in Q3 dan ligt dit toch echt aan jezelf of aan je settings..

I rest my case :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW

SillyJW

der Gemutlichkeit

GreenthumB schreef op 13 september 2004 @ 15:16:[...]
btw misschien leuk als iedereen z'n nick plaats:
RookworsT soms Deathstyle
Das makkelijk. SillyJW == SillyJW. Als ik tijd heb meestal wel ff een uurtje te vinden op:
code:
1
SCQ3A|*FFA Aaargh.io.nl Europe|10ms|81.17.46.243:27960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm.. dan zal het misschien inderdaad aan mijzelf liggen. Ik zie jullie nog wel eens een keer tijdens een potje OSP dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi , ik heb afgelopen tijd erg veel de ut2004 demo gespeelt. Voor de gein had ik q3 arena ook gedownload maar dit spel bevalt me eigenlijk beter. Nu ben ik dus van plan om q3 arena te kopen maar word het eigenlijk nog wel veel online gespeelt ? En zo ja op welke sites kan ik terecht voor servers etc ....

Hoop dat iemand me kan helpen.
Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:09:
Hoi , ik heb afgelopen tijd erg veel de ut2004 demo gespeelt. Voor de gein had ik q3 arena ook gedownload maar dit spel bevalt me eigenlijk beter. Nu ben ik dus van plan om q3 arena te kopen maar word het eigenlijk nog wel veel online gespeelt ? En zo ja op welke sites kan ik terecht voor servers etc ....

Hoop dat iemand me kan helpen.
Grtz.
En daarvoor kick je dit topic :?
Goed dat je de search gebruikt, maar let voortaan ook even op de relevantie van dit topic zijn onderwerp tegenover jouw vraag. Via Gamespy had je bijvoorbeeld wel een beeld kunnen vormen voor jezelf :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.