ben ik opgelicht?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Maggelmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb via internet een aantal onderdelen besteld voor in mijn pc, waaronder:

AMD ATHLON-XP 2600+ 333FSB 512KB Tray
ASROCK K7S8X Moederbord (AMD)
Spire SocketA Wisper Rock IV

Ik heb de betreffende pc-zaak deze 3 onderdelen op elkaar laten zetten (koste toch maar 3 euro en aangezien ik dit nog nooit gedaan had leek dit me slimmer). De rest van de pc heb ik zelf gedaan. Maar toen ik de pc aanzette, zag ik in de bios staan dat in mijn pc een athlon 2200+ zat, met een l2 cache van 256 kb.

Zit er nou gewoon een verkeerde processor in, of kan dit ook gewoon een fout van de computer zijn?

PS: Ik wil liever niet de koeler los halen om te kijken welke processor erin zit.

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 14:35
Probeer eens een programma als CPU-Z om te kijken

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Staat je FSB wel op 166 Mhz in de bios?
Zie ook: http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k7.html

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
L2 cache is toch altijd 512KB , ik denk dat er inderdaad iets verkeerd is gegaan. Maar heb je ook al gebeld met dat bedrijf of contact opgenomen ?

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
De mp kan nog wel eens verkeerd worden herkend door een bios, echter moet het gewoon een 512kb cache zijn.
Met andere woorden: Ze hebben een ander product geleverd dan jij met ze had afgesproken.
Je kunt dus gerust om een andere cpu vragen; de kosten om het geheel weer in elkaar te zetten hoeven uiteraard niet nog eens betaald te worden.

veel succes !

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:37

Rmg

Check idd eerst eens met Cpu-z of een ander programma wat er echt inzit

Klopt het niet vraag de computerzaak dan even om opheldering mischien hebben ze wel gewoon een foutje gemaakt.. je hoeft niet persee opgelicht te zijn..

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 16:26
Maggelmans schreef op 12 september 2004 @ 18:59:
Ik heb via internet een aantal onderdelen besteld voor in mijn pc, waaronder:

AMD ATHLON-XP 2600+ 333FSB 512KB Tray
ASROCK K7S8X Moederbord (AMD)
Spire SocketA Wisper Rock IV

Ik heb de betreffende pc-zaak deze 3 onderdelen op elkaar laten zetten (koste toch maar 3 euro en aangezien ik dit nog nooit gedaan had leek dit me slimmer). De rest van de pc heb ik zelf gedaan. Maar toen ik de pc aanzette, zag ik in de bios staan dat in mijn pc een athlon 2200+ zat, met een l2 cache van 256 kb.

Zit er nou gewoon een verkeerde processor in, of kan dit ook gewoon een fout van de computer zijn?

PS: Ik wil liever niet de koeler los halen om te kijken welke processor erin zit.
Staat windows er al op? Dan kan je bij deze computer>>rechtermuisknop>>eigenschappen zien wat windows herkend en dat is wat erin zit... Er zijn ook programmatjes waar je kan zien wat voorn processor je precies hebt, maar ik zou zo niet weten hoe dat heet (kun je in google wel vinden)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:38
QSYS schreef op 12 september 2004 @ 19:03:
L2 cache is toch altijd 512KB , ik denk dat er inderdaad iets verkeerd is gegaan. Maar heb je ook al gebeld met dat bedrijf of contact opgenomen ?
L2 cache is alleen 512 Kb bij een AMD "Barton" core Athlon XP CPU zie ook -->

http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/processoren/index.html

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 16:26
Een paar mensen waren mij al voor :)
Ik zou overgerens ook even met de winkel bellen als ik jou was.

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2025
En dan heb je nog een probleem.

Wie van de 2 computerzaken heeft je opgelicht?
De winkel waar jij de CPU hebt gekocht, dat deze om een of andere reden de verkeerde CPU heeft gestuurd

of

Dat de winkel die het gemonteerd heeft, de verkeerde CPU erin gedaan heeft.

Even goed nadenken voordat je de "montage-winkel" gaat beschuldigen.

Iig GL

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem gewoon contact op met de PC-shop waar je het spul vandaan hebt. Ook kun je in de FAQ van dit subforum enkele linkjes vinden om je CPU te identificeren, kijk aldaar onder "Welke processor zit er momenteel in mijn systeem?" :)

Voor de rest is dit wel basic en is er vooralsnog geen sprake van oplichting, aangezien je zélf geeneens 100% weet wat je onder het gareel hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.