Toon posts:

3e harddisk inbouwen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 harddisks in mijn pc, maar wil er een 3e bijhangen.

Kan dat? en hoe doe ik dat?
Mijn IDE-kabels en powerkabels zijn namelijk allemaal in gebruik (2 hd's, dvdrom en dvdwriter).

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Zoek eens, lees eens een FAQ, ja het kan, maar zoek zelf even hoe.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Welkom op GoT, eerrhhmmm wij zijn geen helpdesk en verwachten dus dat de gebruiker minimaal een inspanning levert alvorens de meest eenvoudige dingen te vragen.

Dit is een typische opzoek vraag dus gebruik 'the search'.

Maar waarschinlijk kan t wel ja, de meeste moederborden hebben 2 IDE kanalen die ieder wederom 2 apparaten kunnen aansturen (4 dus in totaal) maar nu heb je op dit moment al alle 4 de aansluitingen in gebruik, dit betekend dus 1 IDE apparaat ontkopplen. Wil je dat niet dan moet je een IDE controller kaart plaatsen in een van de beschikbare PCI slots daarnaast heb je ook nog een 5 pins molex power aansluiting nodig, die hangen waarschijnlijk wel los in je kast (op zoek naar de 'kabel boom' in je behuizing). T ongewisse zit hem in de ondersteuning van grotere hardeschijven door je moederbord. Afhankelijk van chipset en BIOS versie kan deze beperkt zijn. Dus geef meer info over t systeem waar de HDD in zou moeten komen. Nu blijft het gokken. Als t een IDE insteekkaart wordt dan is de ondersteuning voor grotere hardeschijven in de regel wel in orde (groot is grofweg 120 GB en meer)

[ Voor 20% gewijzigd door Pantagruel op 12-09-2004 18:58 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

PCI IDE-kaartje.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Een paar basiscursussen" ;)

Dit topic is gesloten.