Toon posts:

Goed moederbord voor mijn CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens wat rond gekeken op wat forums over een goede videokaart die niet al TE prijzig is.
Ik stuitte toen op de nVidia geforce 6600-GT!!!
Dat vond ik een pracht kaart, want er stond dat DAT dé DoomIII kaart is.
Dus ik de specificaties van de kaart aan het lezen, kom ik tot mijn spijt tegen de hij pci-Express nodig heeft :(
Dat heb ik niet op mijn huidige mobo zitten (MSI 7012)
Dus nu wilde ik eens rond gaan kijken naar een nieuwe mobo, waar ik mijn pcu NIEt hoef te vevangen.
Maar ik kan helemaal niks vinden :'(
Mijn CPU is een Intel Pentium4 3,0Ghz HT

Weten jullie toevallig zo'n mobo dat aan deze specs voldoet? en waar dus die 6600-GT op kan?

- PCI- Express
- DDR - geheugen
- minimaal 2 ide aansluitingen
- socket 478
- chipset 915P (ofzoiets)
- goede onboard sound
- 4 of meer usb-poorten

Alvast Bedankt!

Bas

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:05

Piggen

Lekker bakkie

Misschien offtopic, maar de Geforce 6600 is niet DE Doom III kaart, dat is de Geforce 6800 reeks.
De Geforce 6600 wordt bestempeld als DE PCI-express kaart (als ik me niet vergis :))

Verwijderd

Topicstarter
Mja...maar toen ik een review las over de 6600-GT die toen net uit was, vertelde nVidia dat het DE doomIII kaart was, maar de 6800 is beter ja...maar ook veel duurder

Verwijderd

Dé doom3 kaart voor dát geld natuurlijk. Een 6800GT is natuurlijk veel sneller, en dus beter in DoomIII.

Helaas krijg je met een 915 of een 925 nóóit je S478 CPU, simpelweg omdat ze gemaakt zijn voor LGA-775. Ik zal dus even wachten op de AGP versie van de 6600-serie (komt er geheid, of nVidia is gek), of een leuke 6800GT kopen.

Verwijderd

Topicstarter
HEee!!!
Ik heb wat gevonden op tweakers.nl
nieuws: Asus combineert Intel 915P-chipset met Socket 478
Dat si s478 en chipset 915
voldoet die aan mijn eisen?
Want verder kan ik er nix over vinden.
Iemand nog ideetje??

Verwijderd

Topicstarter
hier is de informatie:
http://nl.asus.com/products/mb/socket478/p4gd1/overview.htm

Volgensmij is het toch een prima mobo voor mij?
Enne....weten jullie wanneer die dan te koop is?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk gewoon op websites van mobofabrikanten rond voor mobo's met het juiste chipset (i915/i925). Dan zit je gebakken :) Dit soort "Welke moet ik nemen?" zijn in ieder geval niet de bedoeling hier op GoT. Zie ook de FAQ van dit subforum hoe je het beste een mobo kunt kiezen B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.