Ik heb een klein probleempje waar ik zelf niet uitkom (ik weet zelfs niet waar ik ongeveer moet beginnen met zoeken voor een oplossing voor dit probleem)
Enniewee:
Op een pagina wil ik de volgende text (vanuit dbase bv) neerzetten:
Nu wil ik voor elke keer dat de text [bakkerrespons] voorkomt, deze text vervangen voor een hele php pagina.
in de pagina "bakkerrespons" staat bijvoorbeeld:
De uiteindelijke pagina komt er dus als volgt uit te zien:
Ik kan dit natuurlijk ook bereiken door een functie te maken die de uiteindelijke string die uit bakkerrespons komt returned...
Maar dat vindt ik zelf niet een al te fraaie manier...
(bijvoorbeeld:)
En dan in mijn "hoofdpagina" het volgende:
Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen op de manier hoe ik het wil?
Enniewee:
Op een pagina wil ik de volgende text (vanuit dbase bv) neerzetten:
code:
1
2
3
| Bakker, mag ik van u twee kilo paling? [bakkerrespons] Ow, dan ga ik wel naar de schoenenwinkel. |
Nu wil ik voor elke keer dat de text [bakkerrespons] voorkomt, deze text vervangen voor een hele php pagina.
in de pagina "bakkerrespons" staat bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
| $vloek = "Jij rare kwibus!" echo "<h1>$vloek<h1><br>"; echo "Tief een eind op naar de visboer, schavuit! <br>"; |
De uiteindelijke pagina komt er dus als volgt uit te zien:
code:
1
2
3
4
| Bakker, mag ik van u twee kilo paling? Jij rare kwibus! Tief een eind op naar de visboer, schavuit! Ow, dan ga ik wel naar de schoenenwinkel. |
Ik kan dit natuurlijk ook bereiken door een functie te maken die de uiteindelijke string die uit bakkerrespons komt returned...
Maar dat vindt ik zelf niet een al te fraaie manier...
(bijvoorbeeld:)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <? function bakkerrespons() { $vloek = "Jij rare kwibus!" $zin .= "<h1>$vloek<h1><br>"; $zin .= "Tief een eind op naar de visboer, schavuit! <br>"; return $zin } ?> |
En dan in mijn "hoofdpagina" het volgende:
code:
1
2
3
4
5
| $text = "Bakker, mag ik van u twee kilo paling? [bakkerrespons] Ow, dan ga ik wel naar de schoenenwinkel."; echo str_replace("[bakkerrespons]",bakkerrespons(),$text); |
Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen op de manier hoe ik het wil?