Toon posts:

Signaal versterker zonder AP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi ik heb beneden in de garage een Linksys AP staan. Nu valt het bereik boven soms weg..

Ik kan er wel een 2e AP tussen gaan zetten, maar zijn er geen signal boosters die ik bv op de eerste etage neerzet ofzo en die het signaal versterkt en doorstuurd naar boven toe.. Denk bv aan een hub tussen 2 usb kabels..

What is the best solution? Toch een AP? Bridge (en welke dan)? Signal Booster (welke?) of gewoon een veel sterkere AP (welke?)

thnx..

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan je niet je AP beter positioneren? Dus meer in 't 'midden' van de 2 plekken waar je bereik wil hebben..

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Tom S. schreef op 12 september 2004 @ 17:42:
Kan je niet je AP beter positioneren? Dus meer in 't 'midden' van de 2 plekken waar je bereik wil hebben..
No cables in my house please :) haha nee kwil een wireless solution... toch bedankt voor de reply ;)

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04-2025
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 17:39:
Hi ik heb beneden in de garage een Linksys AP staan. Nu valt het bereik boven soms weg..

Ik kan er wel een 2e AP tussen gaan zetten, maar zijn er geen signal boosters die ik bv op de eerste etage neerzet ofzo en die het signaal versterkt en doorstuurd naar boven toe.. Denk bv aan een hub tussen 2 usb kabels..

What is the best solution? Toch een AP? Bridge (en welke dan)? Signal Booster (welke?) of gewoon een veel sterkere AP (welke?)

thnx..
Ja er bestaat zoiets als Wireless Distribution System, waarbij draadloos het gesignaal "gerelayed" wordt. Dit houdt wel in dat je de helft van de band breedte kwijt bent. Houd er in ieder geval rekening mee dat WDS (nog) geen IEEE (is komende met IEEE802.11s) standard is, en daarom de werking tussen twee verschillende merken niet gegarandeerd is. Een aantal Linksys APs kunnen WDS ondersteunen (waaronder de WRT54G).

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Ik denk dat je genoeg signaal zal hebben met deze 500mW WiFi 2.4Ghz booster [inkoopactie.net] :P.

Serieus, wat jij zoekt is een 'repeater', soms ook wel in wirelessland 'bridge' genoemd. Die pakt het signaal op, en stuurt het simpelweg weer door. WDS lijkt erop, alleen is wat geavanceerder. Er zijn linksys kastjes die dat doen, ff zoeken op linksys.com.

Wat je ook kan doen, is een Senao 200mW AP+client proberen. die hebben dubbel zoveel vermogen, dus de helft van de afstand die je er nu mee overbrugt zal je kwa bereik erbij krijgen (viervoudig vermogen verdubbeld de afstand).

Persoonlijk zou ik een extra AP erbij pluggen. Heb je geen bandwidth verlies.

Wat je ook nog kan proberen, is het AP wat je nu hebt, ergens anders plaatsen, op een wat meer centralere plek. Wellicht dat je dan overal wel net gemoeg bereik hebt.

TweakBlog