Het is probleem is alsvolgt: wij hebben dus een alcatel speedtouch 570 i aangeschaft. De laptop wouden we er draadloos op doen en de normale pc gewoon via snoer. Er zit op het modem toch een normale aansluiting. De normale pc aangesloten en alles werkt perfect
. En toen de laptop. Netwerk kaartje erin ( ook van speetouch volgens mij speedtouch 110 of 120 ) en helemaal niks. Ik heb alles al geconfigureerd, heb web encryption uitgezet en het toen ook is geprobeert. Ook niks. Teruggegaan naar de primafoon. Ze ze hebben te eerste het kaartje voor de laptop omgewisseld voor een nieuwe (ze dachten dat dat misschien het probleem was) . Ook zeiden ze dat ik het is via de normale aansluiting moest proberen ( dus via snoer aansluiten ) . Maar ja, die laptop is zo oud, er zit geen LAN op. Dus dat wordt hem ook niet. Overigens vindt ik het ook apart dat je als je een wireless network wilt aanleggen je eerst met snoer moet aansluiten
. Heeft iemand een idee wat ik nu nog kan doen
? Ik weet het echt niet meer. Alvast bedankt
"doet niets" is dermate vaag dat ik er niets mee kan. Je kan misschien beter de klantenservice van kpn bellen en dan (via de 2e lijn) het probleem analyseren. Dit kan namelijk alles zijn.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Er zijn nog een aantal mogelijkheden over:
1. Laptop ziet netwerkkaartje niet (driverkwestie)
2. Laptop buiten bereik van netwerk
3. Modem defect
4. Kaartje defect (valt af want is al vervangen)
5. Storingsbronnen (modem in meterkast / tl's in huis / modem naast dect telefoon basis)
Probeer stuk voor stuk deze punten langs te lopen, bv door je laptop op een ander netwerk aan te melden of een kennis met zijn laptop naar jou te laten komen.
1. Laptop ziet netwerkkaartje niet (driverkwestie)
2. Laptop buiten bereik van netwerk
3. Modem defect
4. Kaartje defect (valt af want is al vervangen)
5. Storingsbronnen (modem in meterkast / tl's in huis / modem naast dect telefoon basis)
Probeer stuk voor stuk deze punten langs te lopen, bv door je laptop op een ander netwerk aan te melden of een kennis met zijn laptop naar jou te laten komen.
28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...
Zo het is al een tijdje geleden maar toch een reactie. Weet terug gegaan naar de primafoon en ze boos aangekeken. Waarom werkt m'n appratuur niet. Overigens zei iemand anders tegen mij dat het geen router was alleen een modem. Nu hebben ze bij de primafoon overlegt en heb ik inmiddels een nieuw type modem + router die wel werkt. Alles online. Netwerk werkt.lVerwijderd schreef op 12 september 2004 @ 17:27:
Het is probleem is alsvolgt: wij hebben dus een alcatel speedtouch 570 i aangeschaft. De laptop wouden we er draadloos op doen en de normale pc gewoon via snoer. Er zit op het modem toch een normale aansluiting. De normale pc aangesloten en alles werkt perfect. En toen de laptop. Netwerk kaartje erin ( ook van speetouch volgens mij speedtouch 110 of 120 ) en helemaal niks. Ik heb alles al geconfigureerd, heb web encryption uitgezet en het toen ook is geprobeert. Ook niks. Teruggegaan naar de primafoon. Ze ze hebben te eerste het kaartje voor de laptop omgewisseld voor een nieuwe (ze dachten dat dat misschien het probleem was) . Ook zeiden ze dat ik het is via de normale aansluiting moest proberen ( dus via snoer aansluiten ) . Maar ja, die laptop is zo oud, er zit geen LAN op. Dus dat wordt hem ook niet. Overigens vindt ik het ook apart dat je als je een wireless network wilt aanleggen je eerst met snoer moet aansluiten
. Heeft iemand een idee wat ik nu nog kan doen
? Ik weet het echt niet meer. Alvast bedankt