Situatie: studentenhuis met 3 verdiepingen, met op elke verdieping 2 kamers.
LAN over deze 6 computers werkt met een gehackt ADSL modem + hub al zo'n 3 jaar probleemloos.
Maar nu ineens....
Zodra ik één van de twee bovenste 2 kamers inplug op de hub, werkt het internet nergens mee. De twee 'probleem kamers' krijgen wel connectie met het LAN maar kunnen geen shares benaderen of internetten. Ook is, wanneer er een 'probleem pc' is aangesloten, het modem niet te pingen (vanaf geen enkele PC).
De stekkertjes zijn volgens de 'officiële' volgorde geknipt. Ik ben er eigenlijk al achter dat het de kabels móeten zijn. Alle kabels zijn netjes door zo'n grote goot gelegd.
Wat ik allemaal al getest heb:
- ander modem
- andere hub
- andere compu's aansluiten
- stekkertjes opnieuw knippen
- virusscan & Ad-Aware gedraaid
De twee kabels zorgen dus van de ene of de andere dag problemen
Voordat ik twee nieuwe kabels ga trekken (is nogal lastig, maar goed). Wie kan dit verklaren of zie ik gewoon iets over het hoofd? Zou het kunnen dat ze ergens intern 'raar'gedraaid zitten en daardoor ineens storing veroorzaken?
LAN over deze 6 computers werkt met een gehackt ADSL modem + hub al zo'n 3 jaar probleemloos.
Maar nu ineens....
Zodra ik één van de twee bovenste 2 kamers inplug op de hub, werkt het internet nergens mee. De twee 'probleem kamers' krijgen wel connectie met het LAN maar kunnen geen shares benaderen of internetten. Ook is, wanneer er een 'probleem pc' is aangesloten, het modem niet te pingen (vanaf geen enkele PC).
De stekkertjes zijn volgens de 'officiële' volgorde geknipt. Ik ben er eigenlijk al achter dat het de kabels móeten zijn. Alle kabels zijn netjes door zo'n grote goot gelegd.
Wat ik allemaal al getest heb:
- ander modem
- andere hub
- andere compu's aansluiten
- stekkertjes opnieuw knippen
- virusscan & Ad-Aware gedraaid
De twee kabels zorgen dus van de ene of de andere dag problemen