[Netwerk] 2 kabels stribbelen tegen

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-05 17:10
Situatie: studentenhuis met 3 verdiepingen, met op elke verdieping 2 kamers.

LAN over deze 6 computers werkt met een gehackt ADSL modem + hub al zo'n 3 jaar probleemloos.

Maar nu ineens....

Zodra ik één van de twee bovenste 2 kamers inplug op de hub, werkt het internet nergens mee. De twee 'probleem kamers' krijgen wel connectie met het LAN maar kunnen geen shares benaderen of internetten. Ook is, wanneer er een 'probleem pc' is aangesloten, het modem niet te pingen (vanaf geen enkele PC).

De stekkertjes zijn volgens de 'officiële' volgorde geknipt. Ik ben er eigenlijk al achter dat het de kabels móeten zijn. Alle kabels zijn netjes door zo'n grote goot gelegd.

Wat ik allemaal al getest heb:

- ander modem
- andere hub
- andere compu's aansluiten
- stekkertjes opnieuw knippen
- virusscan & Ad-Aware gedraaid

De twee kabels zorgen dus van de ene of de andere dag problemen :? Voordat ik twee nieuwe kabels ga trekken (is nogal lastig, maar goed). Wie kan dit verklaren of zie ik gewoon iets over het hoofd? Zou het kunnen dat ze ergens intern 'raar'gedraaid zitten en daardoor ineens storing veroorzaken?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Zou het zomaar kunnen dat er aan de kabels is geknaagd door ongedierte?
Als je alle andere netwerk infrastructuur al hebt getest, zal het inderdaad wel aan de kabels liggen. Toch zou ik even een kabeltester proberen te bemachtigen om het zeker te weten.
Als je nieuwe kabels gaat leggen, denk dan wel goed na over de behuizing. PVC buizen en/of STP etc...

"It certainly appears so..."

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Check eerst eens of 't wel daadwerkelijk een kabelprobleem is door gewoon door de gang heen een kabel neer te leggen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 12-09-2004 18:40 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:23
je kunt ook proberen de volgorde van de draadjes te veranderen

(wel aan beide kanten natuurlijk he)

Signaal voor 10 mbps gaat nl door pool 1,2,3 en 6. Dus deze wisselen met 4,5,7 en 8 en je hebt een nieuwe kabel zonder werk.

edit: je zegt dat 2 kabels tegelijk niet meer werken, is het dan niet vreemd dat het van de kabels zou komen??

[ Voor 20% gewijzigd door hesselbeertje op 12-09-2004 19:00 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...