Betaalbare windows 2000 server virusscanner

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 09:44
Ik heb al een tijdje een eigen server in een datacenter draaien wat opzich allemaal perfect gaat.

Nu ben ik dus vanochtend verrast met het Win32.Parite.A virus waar ik uiteraard niet blij mee was. Dat virus had maar liefst 36000 bestanden aangetast. Nu heb ik het virus kunnen verwijderen via een online virusscanner van BitDefender.

Nu ben ik dus van plan om een virusscanner te kopen, echter ik kan nergens een vinden welke op een Windows Server 2000 werkt. Nu kan ik wel een corporate versie kopen, maar dan ben je zo 300$ kwijt.

Waar kan ik nou een goede (het liefst een welke ik ook kan gebruiken om poort 25 mee te scannen voor de mail) en het liefst ook nog een firewall ingebouwd.

Het hoeft niet gratis te zijn, maar meer dan € 75,- hoeft het ook niet te kosten eigenlijk.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Een redelijke firewall is voor weinig nog wel te krijgen maar voor een goeie virusscanner (serverversie) zul je gewoon je portemonnee moeten trekken.

Triester vindt ik het eigenlijk dat je een totaal onbeschermde bak in een datacenter hangt. De eerste de beste scriptkiddie is straks de gelukkige bezitter van een zombie op een 100 mb link. Dat een thuisgebruiker in zijn onwetendheid geen firewall installeert op zijn 512/128 adsl lijntje is nog tot daar aan toe, maar jij hoort echt beter te weten anders moet je dat ding daar niet hangen.

Duik desnoods in usenet om een 'evaluatie-versie' te downloaden maar bescherm die bak.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 09:44
Triester vindt ik het eigenlijk dat je een totaal onbeschermde bak in een datacenter hangt.
Ik heb nergens gezecht dat ik geen firewall hebt aanstaan hoor! Ik gebruik dus de standaard firewall van windows, maar deze vind ik dus niet echt optimaal. En aangezien dat de meeste Antivirus standaard een goede firewall aan boord heeft...

Ik vind het wel jammer dat de server versies zo gigantisch duur is, en je moet bijna overal betalen voor het aantal users. Dit is dus een beetje vreemd want ipc kan het hele internet een user van mijn server worden :?

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

NOD32 doet het prima op mijn server, en ook in de release labs van Microsoft.