Toon posts:

CPU upgrade laptop mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een Compaq armada M700 laptop gekocht (2e hands) waar ik nog steeds zeer tevreden over ben.

Maar elke keer als ik op internet zoek voor nog zo'n laptop, valt mij op dat het zelfde type laptop met veel snellere processoren aangeboden word.

De mijn heeft een 366Mhz processor, maar ik zie dat dit type laptop ook met 850Mhz processoren word aan geboden.

Nu is mijn vraag kan ik de processor bij deze laptop vervangen door een snellere ?
Niet dat het echt nodig is maar meer power is altijd lekker.

Ik ben al aan het zoeken geweest op Google en hier op het forum, maar nog niets kunnen vinden hierover. En om nu de laptop te gaan slopen om te kijken of de cpu gesoldeert zit vindt ik net iets te ver gaan. In de BIOS kom ik trouwens niet tegen over instellingen van de CPU.

Wie heeft er ervaring mee ?

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Wil je voortaan niet meer kicken binnen 24 uur? Het staat soeiso wat opdringerig. ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Laurent op 12-09-2004 23:38 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Misschien dat je op de compaq/hp site meer informatie vindt?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik heb er iig nog nooooit iets over gelezen, maar denk zelf dat je er niet een veel snellere cpu erin kan pleure, gezien de beperkte cooling...

Google vind hier wel genoeg hits hoor :?

offtopic:
enne..nie kicken binnen 24 uur :P

[ Voor 46% gewijzigd door Yellowneck op 12-09-2004 23:32 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Koeling kan een probleem zijn ja. En ik geloof dat de p2 mobiles op een speciale kaart zaten.

Anyway, zoek even in je handleiding of het kan. (in pfd formaat zal deze best nog wel te vinden zijn) mocht het een socket model zijn (S370) dan is er denk geen probleem, mits je er geen 1 ghz P3 in gooit ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon even kijken naar de socket (als die aanwezig is).
in geval van een PCGA socket kun je het ding wel vervangen, BGA is ook nog wel te doen, maar zodra het ding erop vast zit gesoldeerd is het of niet te doen of dermate duur om een nieuwe processor kaart te kopen dat je beter een nieuwe notebook kan kopen.

/* TERW_DAN heeft zijn cel1500m vervangen door een P4 2200m en dat ging gewoon goed :)
Pagina: 1